در حال بارگذاری ...
  • افتتاح ۲۰۰ کیلومتر بزرگراه به همراه ۴ پل بزرگ در شمال سیستان و بلوچستان

    دولت سیزدهم برای رفع عقب‌ماندگی‌های مزمن تاریخی استان در فاصله کمتر از سه سال فعالیت خود توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل و شبکه بزرگراهی را در دستور کار قرار داد و امروز هر ناظر منصفی که در راه‌های استان تردد کرده باشد ، اذعان می‌کند که سیستان و بلوچستان تبدیل به کارگاه بزرگ راه‌سازی شده است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت : به همت دولت سیزدهم ۲۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی به همراه چهار پل بزرگ نهراب ، شیله ، ماشکید و افضل آباد با اعتبار ۳۳۱۰ میلیارد تومان در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل به بهره براری رسید .

    عطاء اله اکبری گفت : استان سیستان و بلوچستان در بسیاری از شاخص‌های توسعه از جمله شاخص بزرگراهی جزو استان‌های محروم کشور بوده است این وضعیت طولانی شدن زمان سفر و به تبع آن افزایش هزینه و مصرف سوخت را به دنبال داشته است و از سوی دیگر با توجه به تردد وسایط نقلیه به ویژه سنگین در محور چابهار - میلک و سایر محورهای ترانزیتی به صورت رفت و برگشت احتمال تصادفات رخ به رخ در راه‌های این استان بالاست .

    وی ادامه داد : در این راستا دولت سیزدهم برای رفع عقب‌ماندگی‌های مزمن تاریخی استان در فاصله کمتر از سه سال فعالیت خود توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل و شبکه بزرگراهی را در دستور کار قرار داد و امروز هر ناظر منصفی که در راه‌های استان تردد کرده باشد ، اذعان می‌کند که سیستان و بلوچستان تبدیل به کارگاه بزرگ راه‌سازی شده است .

    مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان هزینه احداث هر کیلومتر بزرگراه در این استان را حدود ۴۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت : با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان تنها استان متصل به آب‌های آزاد از طریق بندر چابهار ، تنها استان با بیش از یک‌هزار و ۴۰۰ کیلومتر مرز آبی و خشکی بوده و در مسیر دو کریدور از سه کریدور در ترانزیت بزرگ جهان قرار داشته که همه این ظرفیت‌ها موقعیت مناسب و راهبردی در تجارت و ترانزیت بین‌المللی به آن داده که استفاده از این ظرفیت‌ها برای توسعه استان نیازمند تکمیل هر چه سریع‌تر شبکه بزرگراهی است تمام تلاش خود را برای تسریع در بهره‌برداری از پروژه‌های این حوزه به کار بسته ایم .

    اکبری تاکید کرد : به‌رغم تنگناهای مالی و فشارهای اقتصادی ناشی از شرایط تحریم ، در حال حاضر ۱۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل به صورت هم‌زمان در حال اجراست و حتی اجازه نداده‌ایم با وجود بدهی کلان مالی یک مورد از این پروژه‌ها تعطیل شود .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از بهره برداری از پل بزرگ روگذر باند دوم محور زاهدان - خاش با راه آهن در چند روز ...

    |

    توسعه شبکه بزرگراهی و به تبع آن تامین ایمنی راه ها ، از آن جهت اهمیت دارد که سبب توسعه فعالیت ناوگان حمل و نقل می شود و زمینه را برای رونق فعالیت های اقتصادی ، سرمایه گذاری و دیگر حوزه های اقتصادی فراهم می سازد .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سرپرست معاونت ساخت و توسعه آزادراه‌ها گفت : تکمیل ۶ مسیر آزادراهی به طول ۱۴۵ کیلومتر با اعتبار ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ...

    |

    در تمامی محورهای استان عموماً در طول سال شاهد شرایط نا مطلوب آب و هوایی هستیم به دلیل اهمیت جان شهروندان و توسعه استان بدهی‌های کلان مالی در کنار گرمای هوا و طوفان‌های شدید گرد و خاک نتوانست مانع ساخت پروژه‌های راهسازی این اداره کل شود .

    |

    توسعه بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور زمینه را برای پهلوگیری کشتی‌های غول پیکر با ظرفیت بیش از چهار و نیم میلیون تن فراهم کرده است که این امر ضرورت توسعه شبکه بزرگراهی استان را دو چندان می‌کند .

    |

    نظرات کاربران