در حال بارگذاری ...
  • کشورهای کریدور میانی در حال بررسی اعمال تخفیف ۵۰ درصدی بر تعرفه ها هستند

    تعرفه‌های کریدور میانی در حال حاضر در مقایسه با مسیرهای شمالی و جنوبی چندان رقابتی نیست . با این وجود ، تخفیف توافق شده ، حمل و نقل ریلی بار را رقابتی تر می کند . کریدور میانی پتانسیل زیادی در یک چشم انداز ژئوپلیتیکی در حال تغییر دارد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، کریدور میانی به عنوان یک جایگزین برای سایر کریدورهای حمل و نقلی که اروپا و چین را به هم متصل می کنند بسیار گران است . در تلاش برای افزایش جذابیت مسیر ، کشورهای در طول مسیر این کریدور در حال بحث در مورد اعمال تخفیف پنجاه درصدی بر تعرفه‌ها در طول مسیر هستند .

    وزیر حمل و نقل ازبکستان در نشست بین المللی حمل و نقل در لایپزیگ(Leipzig) به خبرگزاری ترند(Trend) آذربایجان گفت که این گفتگوها در قالب پنج جانبه و توسط ادارات راه آهن کشورهایی که این کریدور از آن ها عبور می کند ، بر روی ترجیحات تعرفه ای ادامه دارد .

    تعرفه‌های کریدور میانی در حال حاضر در مقایسه با مسیرهای شمالی و جنوبی چندان رقابتی نیست . با این وجود ، تخفیف توافق شده ، حمل و نقل ریلی بار را رقابتی تر می کند . کریدور میانی پتانسیل زیادی در یک چشم انداز ژئوپلیتیکی در حال تغییر دارد .

    کریدور میانی رقیب مستقیم مسیر شمالی است که عمدتاً از روسیه می گذرد و بسیار ارزان تر و پیچیده تر از همتای آسیای مرکزی خود است با این وجود پس از تحریم های روسیه در اثر جنگ اوکراین ، کریدور میانی ۱۰ میلیارد یورو سرمایه گذاری از اتحادیه اروپا را جذب کرده است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، با بررسی تغییرات ژئوپلیتیکی کریدورهای حمل‌ونقلی و تاکید بر اینکه کریدور میانی موسوم به «مسیر حمل‌ونقل بین‌المللی ...

    |

    کریدور میانی در مقایسه با کریدور شمالی ، مسیر تجاری سریع‌تر و اقتصادی‌تری را ارائه می‌کند و مسیر را تقریباً ۲۰۰۰ کیلومتر کوتاه می‌کند . این مسیر با حدود ۴۲۵۰ کیلومتر راه آهن و ۵۰۰ کیلومتر راه دریایی ، چین ، قزاقستان ، ازبکستان ، ترکمنستان ، دریای خزر ، آذربایجان ، گرجستان ، ...

    |

    نقش ترانزیت گرجستان در انرژی تقویت شده و طی سه سال گذشته ، ترانزیت گاز طبیعی به طور متوسط ۲۲ درصد افزایش یافته است ، در حالی که ترانزیت گاز از طریق خط لوله قفقاز جنوبی به طور متوسط ۲۵ درصد افزایش یافته است و در مجموع نسبت به سال ۲۰۲۰ ، ۹۲ درصد افزایش داشته است .

    |

    شاخه دیگری از کریدور میانی در شرق دریای خزر از طریق چین ، قرقیزستان ، تاجیکستان ، ازبکستان ، ترکمنستان ، دریای خزر ، آذربایجان ، گرجستان و ترکیه در حال ظهور است که راه آهن ، مسیرهای دریایی و بزرگراه ها را با هم ترکیب می کند .

    |

    نظرات کاربران