در حال بارگذاری ...
  • چهارخطه شدن بیش از ۹۰ درصد از محور اهواز - چذابه

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت : بیش از ۹۰ درصد از محور اهواز _ چذابه (محور طریق الحسین) چهارخطه شده و زیر بار ترافیک رفته است .

    رحمان بهرامی با اشاره به اینکه محور اهواز _ چذابه (محور طریق الحسین) یکی از راه‌های اصلی و شریانی استان است ، گفت : این محور به سبب تردد کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی و ترانزیت کالا به کشور عراق و همچنین تردد زوار اربعین حسینی بسیار پر تردد و حائز اهمیت است .

    وی با اعلام اینکه این محور مسیر اصلی تردد کشاورزان منطقه نیز است ، اظهار کرد : این محور از مسیر شهرهای حمیدیه ، کوت سید نعیم ، سوسنگرد و بستان منتهی به چذابه عبور می‌کند و پروژه‌های فعالی در این مسیر تعریف شده است . این محور به طول ۱۱۵ کیلومتر است و بیش از ۹۰ درصد آن در سال‌های گذشته چهارخطه شده است و ۵ کیلومتر تا تکمیل شدن این محور به صورت چهارخطه ، باقی مانده است .

    بهرامی ادامه داد: همچنین پل حمیدیه با طول ۳۰ متر دارای ۸ شمع است که اجرا شده و ساخت شاه‌تیرهای پل در دست اقدام است و ورق‌های کناری پل نیز خریداری و تحویل پیمانکار شده است ؛ این پل طبق زمان‌بندی انجام شده تا اربعین ۱۴۰۳ به طور کامل به بهره برداری خواهد رسید .

    معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان ابراز امیدواری کرد : پل کمربندی سوسنگرد که در این مسیر است شاه‌تیرهای آن هم آماده نصب است و تا اربعین سال آینده زیر بار ترافیک خواهد رفت .

    بهرامی همچنین از تکمیل پل سابله به طول ۴۰ متر در سال گذشته خبر داد و گفت : راه‌های دو طرف این پل به طول یک هزار و ۴۰۰ متر ظرف مدت ۲۰ روز آینده آسفالت و به بهره‌برداری می‌رسد . پل بستان از دیگر پروژه‌های این محور است که پیمانکار آن مشخص شده است؛ این پل ۶۰ متر طول دارد و اعتبار آن نیز ۸۰ میلیارد تومان است که عملیات اجرایی آن به زودی آغاز شده و تا اربعین ۱۴۰۴ به بهره برداری خواهد رسید .

    معاون مهندسی و ساخت  اداره کل راه و شهرسازی خوزستان اضافه کرد: همچنین روکش آسفالت پل تا پل (کمربندی بستان) به طول دو کیلومتر به صورت چهارخطه که در سال گذشته با یک لایه آسفالت زیر بار ترافیک رفته ، با پیگیری مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان، مجوز لایه دوم آن برای روکش نهایی آسفالت دریافت شده و تا اربعین سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسد . پروژه پنج کیلومتری ادامه کمربندی بستان نیز یکی دیگر از پروژه‌های این محور است که معارض زیادی داشت اما خوشبختانه مشکل معارضین رفع شده است و به‌زودی عملیات اجرایی آن ادامه می‌یابد .

    بهرامی پروژه ۵ کیلومتری جاده ترانزیت منتهی به بازارچه و پایانه چذابه را یکی دیگر از پروژه‌های مهم این محور برشمرد و گفت: لایه اول این محور آسفالت شده و لایه دوم نیز دارای پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد است که طبق زمان‌بندی تا ۲۰ روز آینده به طور کامل به بهره برداری خواهد رسید .




    مطالب مرتبط

    محور اهواز - سوسنگرد - چذابه (محور طریق الحسین) یکی از محورهای مهم و استراتژیک استان در خصوص حمل کالا از طریق پایانه چذابه و جابه‌جایی زوار اربعین و کاروان‌های راهیان نور است ، طول کل این محور ۱۱۵ کیلومتر است که تاکنون بیش از ۹۵ درصد آن چهارخطه و زیر بار ترافیک رفته است .

    |

    طول این محور ۱۱۴ کیلومتر است که بیش از ۹۵ درصد آن چهار خطه شده و زیر بار ترافیک رفته است .

    |

    راه‌های دو طرف این پل به طول یک هزار و ۴۰۰ متر آسفالت و به بهره‌برداری رسیده و زیر بار ترافیک رفته است .

    |

    حدود ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل پروژه نیاز است که در صورت تخصیص به موقع اعتبار و نقدینگی ، تا بهمن ماه امسال زیر بار ترافیک قرار می‌گیرد و مردم از آن بهره مند می‌شوند .

    |

    جاده مواصلاتی اهواز - خرمشهر به طول ۱۱۰ کیلومتر است که محل تردد کامیون‌های تجاری ، زائران اربعین حسینی ، راهیان نور و مسافران نوروزی است .

    |

    نظرات کاربران