در حال بارگذاری ...
  • سایت قدیم فرودگاه بیرجند آماده ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی گفت : سایت قدیم فرودگاه بیرجند به عنوان سومین فرودگاه احداث شده در کشور دارای قدمتی تاریخی است که با انتقال فرودگاه به سایت جدید ، مکان بسیار مناسبی را برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی جهت احداث مجتمع بین راهی و تفریحی فراهم کرده است .

    عظیم طهماسبی در نشست با مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی و یکی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ضمن اعلام این مطلب گفت : با توجه به موقعیت سایت قدیم فرودگاه شهید کاوه بیرجند به‌عنوان دروازه ورودی و خروجی مسافران شهرهای اطراف استان و جایگاه و اهمیت این فرودگاه در صنعت توریسم و توسعه گردشگری استان و از آنجا که فرودگاه‌ها در سراسر جهان نه صرفا مکانی برای نشست و برخاست هواپیما ، بلکه فرصتی برای نقش آفرینی موثر بخش خصوصی است ، لذا سایت قدیم فرودگاه بیرجند به‌عنوان یکی از بهترین مکان‌ها برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بخش‌های مختلف قرار گرفته است .

    مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی اظهار داشت : با احداث ترمینال جدید و همچنین برقراری پروازهای حج تمتع و افزایش پروازهای برنامه‌ای فرودگاه بیرجند و همچنین آمار رو به رشد پرواز و مسافر ، فرودگاه در چند سال اخیر نقش بسیار مهمی در نقش آفرینی و توسعه اقتصادی استان ایفا کرده است . طرح گردشگردی فرودگاه بیرجند به مساحت ۵۰ هکتار بعنوان یک طرح زود بازده شامل : احداث مجتمع خدمات رفاهی بین راهی ، احداث نیروگاه خورشیدی ، رستوران و مجتمع تفریحی ، احداث هتل فرودگاهی و مجتمع تجاری معرفی شده است .

    شریعتی مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی ضمن استقبال از شرایط فراهم شده گفت : باید دغدغه سرمایه‌گذاران در این بخش شنیده و تا جای ممکن شرایط جهت سرمایه‌گذاری برای این عزیزان هموار شود و در این راستا استانداری خراسان جنوبی نیز حمایت لازم را انجام خواهد داد .

    در پایان این جلسه یکی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی طرح پیشنهادی مجموعه خود جهت سایت قدیم فرودگاه شهید کاوه بیرجند را ارائه کرد و مقرر شد در روزهای آتی در نشستی با حضور معاون برنامه‌ریزی ، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران طرح پیشنهادی دقیق‌تر بررسی و جهت امضا تفاهمنامه در رویداد پیش رو هماهنگ شود .

    گفتنی است ؛ "رویداد بین‌المللی ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و جلب مشارکت‌ عمومی در فرودگاه‌های ایران" تیر ماه سال جاری با حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ، مدیران وزارت راه و شهرسازی ، مدیران و مسئولان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ، کارشناسان و متخصصان فرودگاهی کشور در تهران برگزار می شود .




    مطالب مرتبط

    در فاز اول این تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری ۸۰۰ میلیارد تومانی در حوزه خدمات مسافری و گردشگری (هتل فرودگاهی) از سوی شرکت سرمایه گذار در فرودگاه لارستان انجام می‌شود که اولین طرح سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه صنعت فرودگاهی در لارستان طی سال‌های اخیر است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، ۹۴۶۱ زائر اربعین با ۸۶ پرواز از فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان به نجف اشرف اعزام و پذیرش شدند .

    |

    از آنجا که توسعه فرودگاه بین‌المللی مشهد در ارتقای جایگاه بین‌المللی ایران اهمیتی دوچندان دارد ؛ باید مسیر هوشمندسازی این فرودگاه تسریع پیدا کند .

    |

    در طی این سال‌ها ، سازمان هواپیمایی کشوری ضمن برگزاری جلسات و همچنین نامه‌نگاری‌های متعدد ، به شرکت KLM اعلام شده بود که در صورت برقراری پروازهای عبوری و رساندن آن به سقف قبل از توقف ، پرداخت ریالی شرکت KLM در سال ۱۳۹۸ مورد تایید است ، اما KLM موضوع را نپذیرفت و بر لزوم پرداخت ...

    |

    موکب‌داران عراقی که از هفته گذشته وارد کشورمان شده‌اند ، کار خود را برای برپایی موکب در اطراف حرم مطهر امام هشتم شیعیان آغاز کرده‌اند و تا روز ۱۴ شهریورماه امسال از عزاداران امام رضا(ع) در اطراف حرم پذیرایی خواهند کرد .

    |

    نظرات کاربران