در حال بارگذاری ...
  • ۳۰ طرح بزرگ راهسازی در کهگیلویه و بویراحمد در دست ساخت است

    اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در حال حاضر ۳۰ هزار میلیارد ریال قرارداد با پیمانکاران حوزه راه های ارتباطی قرارداد دارد . با برنامه ریزی صورت گرفته ۲۵ کیلومتر راه اصلی تا پایان سال جاری در استان بهره برداری می شود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت : ۳۰۰ کیلومتر جاده در قالب ۳۰ طرح بزرگ راهسازی در استان از جمله بزرگراه در حال اجراست .

    محمد راستا با بیان اینکه ۳۰ طرح بزرگ راهسازی در استان داریم گفت : جاده های اصلی یاسوج به سمیرم ، یاسوج به سی سخت ، یاسوج به شیراز و دوگنبدان به بابکلان ، اتصال لنده به محور پاتاوه به دهدشت از مهمترین طرح های در دست اجرای حوزه راهسازی در کهگیلویه و بویراحمد است .

    وی با اشاره به اینکه این طرح ها با پیشرفت فیزیکی ۴۰ تا ۹۰ درصد در دست ساخت هستند ، تاکید کرد : اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در حال حاضر ۳۰ هزار میلیارد ریال قرارداد با پیمانکاران حوزه راه های ارتباطی قرارداد دارد . با برنامه ریزی صورت گرفته ۲۵ کیلومتر راه اصلی تا پایان سال جاری در استان بهره برداری می شود .

    راستا تصریح کرد : در سفر دوم رئیس جمهور شهید به کهگیلویه و بویراحمد ۲۲ هزار و ۷۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های راه در استان تصویب شد که تاکنون ۲۰ درصد از این مبلغ تخصیص یافته است . جاده سی سخت به یاسوج به طول هشت کیلومتر ، کمربندی یاسوج پنج کیلومتر ، راه ارتباطی دوگنبدان به باباکلان هشت کیلومتر ، جاده چرام هفت کیلومتر ، جاده سمیرم سه کیلومتر از مهمترین طرح های اجرا و بهره برداری شده در کهگیلویه و بویراحمد است .

    راستا ابراز کرد : تاکنون ۶ هزار کیلومتر جاده ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد ساخته شده که یکهزار کیلومتر از این میزان اصلی ، ۵۰۰ کیلومتر راه فرعی و بقیه جاده های روستایی است .

    استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود ۷۲۳ هزار نفر جمعیت دارای ۹ شهرستان ، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است .

    بر اساس برآورد هزینه هر کیلومتر بهسازی و آسفالت راه های اصلی در این استان حدود ۲ تا سه برابر استان های کویری است .




    مطالب مرتبط

    ۲ هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال طرح در حوزه راهسازی در محور اصلی گچساران - باباکلان هم اکنون در دست اجراست .

    |

    قطعه یک جاده گچساران - باباکلان به طول ۱۰ کیلومتر در سال گذشته با اعتبار بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال افتتاح شد . بهسازی راه اصلی گچساران با قرارداد یک هزارو ۹۱۰ میلیارد ریال در دست ساخت است .

    |

    تلاش بر این است این محور هر چه سریع تر به آزادراه شیراز - اصفهان متصل شود .

    |

    نظرات کاربران