در حال بارگذاری ...
  • امضا تفاهم نامه همکاری میان مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی و شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی

    با توجه به اینکه ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی تا آخر برنامه هفتم یعنی تا سال ۱۴۰۷ به حدود ۱۴۰ میلیون تن می‌رسد ما نیاز به ایجاد ظرفیت تخلیه و بارگیری حدود ۹۰ میلیون تن برای صادرات محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی داریم که حدودا ۴۵ پست اسکله می‌شود که در حال حاضر حداکثر ۲۳ پست اسکله بیشتر نداریم و برخی‌ از اینها هم نیاز به بروزرسانی دارند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، در راستای فعالیت‌های مشترک و به‌‌منظور ایجاد و گسترش زمینه‌های همکاری فنی، علمی، آموزشی و پژوهشی، مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی  و شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضا کردند .

    در جلسه امضای این تفاهم نامه همکاری مشترک ، امیرمیثم نیک‌فر مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی با اشاره به‌اینکه شرکت پایانه‌ها اولین و تنها شرکت عرضه‌کننده خدمات تخلیه و بارگیری محصولات پتروشیمی است گفت : به‌غیر از نفت خام که شرکت پایانه‌های نفتی عملیات راهبری و تخلیه و بارگیری آن را انجام می‌دهد ، بقیه فرآورده‌های نفتی را شرکت پایانه‌ها و مخازن انجام می‌دهد .

    وی افزود : با توجه به اینکه ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی تا آخر برنامه هفتم یعنی تا سال ۱۴۰۷ به حدود ۱۴۰ میلیون تن می‌رسد ما نیاز به ایجاد ظرفیت تخلیه و بارگیری حدود ۹۰ میلیون تن برای صادرات محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی داریم که حدودا ۴۵ پست اسکله می‌شود که در حال حاضر حداکثر ۲۳ پست اسکله بیشتر نداریم و برخی‌ از اینها هم نیاز به بروزرسانی دارند .

    وی در ادامه گفت : یکی از بزرگترین مشکلات ما در حوزه بندری و دریایی ، موضوع خوردگی است . این خوردگی هزینه‌های بسیار بالایی را برای ما ایجاد می‌کند که بخشی از آن در حوزه بتنی و بخش اعظم آن در حوزه صنایع فلزی می‌باشد،که امیدواریم با تفاهم‌نامه‌ همکاری که با مجموعه مرکز تحقیقات خواهیم داشت مشکلات ما در حوزه تولید دانش حل شود . ما اعتقاد داریم خیلی از مشکلات از طریق تولید دانش و مستندسازی دانش فنی و استفاده از تکنولوژی‌های به‌روز راحت تر و سریع‌تر برطرف می‌شود . بر همین اساس  شرکت پایانه‌ها و مخازن می‌تواند در این زمینه پایلوت خوبی در تمام زمینه‌هایی که به آن اشاره شد چه در بحث نوسازی ، بازسازی و چه مقاوم سازی و چه در بحث توسعه و ایجاد اسکله ها باشد .

    در ادامه این جلسه محمدمهدی حیدری رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی با تاکید بر‌ نگاه و رویکرد وزیر راه و شهرسازی در حکمرانی فناورانه وزارت راه و شهرسازی گفت : مرکز تلاش می‌کند به سمت استفاده از فناوری‌های نوین و  تکنولوژی‌هایی که بتواند به ما کمک کند ، حرکت نماید . در همین راستا یکی از این موضوعاتی که دنبال شده است بحث استفاده و یا ارزش افزوده چرخه گوگرد در عمران کشور است که مرکز تحقیقات در این حوزه ها موضوع آسفالت، گوگرد به عنوان مصالحی در بتن و کوتینگ را دنبال می‌کند .

    رئیس مرکز گفت : اگر بخواهیم با رویکرد سنتی در حوزه وزارت راه و شهرسازی حرکت کنیم ، کار پیش نخواهد رفت و بنابراین باید به سمت استفاده از فناوری‌های نوین حرکت کرد و از این دانش فنی و تکنولوژی نه تنها در مجموعه وزارت راه و شهرسازی بلکه در سایر وزارتخانه ها و دستگاههای اجرایی که ابنیه هایی دارند که دچار خوردگی هستند و هزینه های هنگفتی را صرف می کنند ، بکار گرفت .  

    همکاری ‌های فنی ، علمی ، آموزشی و پژوهشی همچنین انتقال دانش فنی مرکز در جهت احداث ، تعمیرات ، نگهداری و توسعه زیرساخت‌های شرکت پایانه ها براساس بهره‌مندی مضاعف از ظرفیت‌های تحقیقاتی و اجرایی طرفین موضوع این تفاهم‌نامه می‌باشد .

    انجام خدمات پژوهشی و ارائه راهکارهای علمی و فناورانه برای مقابله با خوردگی سازه‌های ساحلی ، فراساحلی اعم‌ از طرح مخلوط بتن ، بکارگیری محصولات فناورانه از قبیل بتن و پوشش‌های گوگردی ، میلگردهای غیرفلزی مقاوم به خوردگی مانند FRP و نظایر آن ، انجام مطالعات مخاطرات ژئوتکنیک ازقبیل فرونشست ، فروچاله ، خاک‌های مسئله‌دار بنادر و نظایر آن ، انجام مطالعات و خدمات در جهت اصلاح و مقاوم‌سازی مخازن دارای نشست ، بررسی شرایط تأثیرگذار بر رسوب و خوردگی در تجهیزات و تأسیسات پتروشیمی و یافتن راهکارهای کنترل آن ، ارائه خدمات مشاوره و مدل‌سازی هیدرودینامیک و رسوب در سواحل و بنادر ، مکان‌یابی و جانمایی بنادر به‌همراه طراحی مفهومی ، پایه و تفصیلی اجزا و زیرساخت‌های بنادر ، شبیه‌سازی عملیات و فرایندهای بندری ، مدیریت HSE و شناسایی عوامل و روش‌های تحلیل ریسک حریق در مخازن پتروشیمی، انجام نظارت عالیه و تضمین کیفیت (QA) انجام عملیات طراحی و انتقال فناوری ، طراحی و نظارت عالیه بر احداث انواع سازه‌های دریایی ، ابنیه فنی و سازه‌های خاص ، تدوین الزامات ، ضوابط و دستورالعمل‌های تخصصی موردنیاز ، ارائه راهکارهای علمی و محصولات فناورانه مناسب روسازی سطوح بندری از قبیل آسفالت گوگردی و نظایر آن ، معرفی مواد و مصالح نوین مناسب موضوع تفاهم‌نامه برای استفاده در پروژه‌های مرتبط با نظارت عالیه «مرکز» ، مستندسازی و مدیریت دانش در پروژه ­های اجرایی ، تعریف ، تدوین و برگزاری دوره­های تخصصی و کارگاه‌های متنوع آموزشی مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه و به‌ اشتراک‌گذاری مستندات فنی و تجارب اجرایی ، آمار و ارقام موردنیاز برای اجرای بهینه موضوعات همکاری از جمله زمینه‌های همکاری طرفین می‌باشد .




    مطالب مرتبط

    ارزش راه‌ها در سال گذشته ۷هزار همت بود ، که با توجه به افزایش طول راه‌ها ، تورم و افزایش قیمت‌ها ، امروز تقریبا به عدد ۹ هزار همت رسیده‌ایم . هزینه نگهداری آسفالت در سال ۱۴۰۱ ، ۵۵۰۰ همت بود که به طور متوسط ۳۶۰ همت برای نگهداری در سال نیاز است که متاسفانه در حال حاضر با حدود ۱۰ ...

    |

    در بحث حمل قیر و اضافه شدن شاخص هوشمندسازی سیستم حمل و نقل برای ارسال قیر باکیفیت به کارخانه آسفالت، با توجه به گریدبندی‌هایی که صورت گرفته ، اعلام می‌کنم که اخیرا گرید A+ هم به رتبه‌بندی‌ها کارخانجات تولید قیر اضافه شده است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمد مهدی حیدری رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی در نشست خبری شانزدهمین همایش قیر و آسفالت در پاسخ به پرسش خبرنگار ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، نشست هم‌اندیشی مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی با سازمان بنادر و دریانوردی برگزار و مقرر شد تا کمیته‌ای تخصصی به ...

    |

    بر اساس اعلام مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی به طور معمول در سطح دنیا و در داخل کشور برای تثبیت مصالح تراشه آسفالت در روسازی راه‌ها از افزودنی سنتی سیمان به تنهایی استفاده می‌شود . به طوری که برای تثبیت مخلوط مصالح تراشه آسفالت حاصل از تراش لایه آسفالتی مضمحل شده قدیمی و ...

    |

    نظرات کاربران