مهرآباد بالاترین شاخص رضایت در میان فرودگاه های بین المللی
بر اساس نتایج به دست آمده از سامانه ارزیابی خدمات شرکتهای هواپیمایی و نظرات ثبت شده در کنسولهای دیجیتالی نصب شده در سالنهای ترمینال چهار فرودگاه بینالمللی مهرآباد ، شرکتهای هواپیمایی کاسپین و ماهان ، بیشترین رضایتمندی از نگاه مسافران را در ماه گذشته ، کسب کردند .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، سرپرست دفتر برنامهریزی راهبردی و مدیریت عملکرد از ثبت و جمعآوری تعداد ۳۴۲ هزار و ۶۶۶ بازخورد و حصول شاخص رضایت ۷۰.۶ درصدی از مسافران فرودگاههای کشور در اردیبهشت ۱۴۰۳ در طرح جامع پایش کیفیت خدمات فرودگاهی خبر داد و گفت : در جمع فرودگاههای بینالمللی ، فرودگاه مهرآباد با کسب ۷۲.۲ بالاترین شاخص رضایت را کسب کرد .
کاپیتان محمدمهدی افشاری ضمن اعلام رشد ۰.۳ درصدی شاخص رضایت مسافران ، نسبت به ماه گذشته (فروردین) ، بر تمرکز ویژه و توجه چند برابری مدیران ، کارشناسان و عوامل اجرایی طرح پایش کیفیت خدمات فرودگاهی در زمینه افزایش رضایتمندی مسافران ، از آغاز سال جاری تا کنون تاکید کرد .
وی افزود : در راستای اجرای دستور مستقیم و تاکید ویژه مدیرعامل محترم شرکت فرودگاه ها در خصوص اهمیت پروژه پایش کیفیت خدمات فرودگاهی و هوشمندسازی سرویسهای مرتبط در فرودگاههای کشور ، راهبری این پروژه با جدیت ویژه در دستور کار قرار دارد و بر همین اساس با بهرهگیری از ابزارهای گوناگون و مکانیزه منطبق با فناوریهای روز دنیا ، مجموعه فرآیندهای ثبت مستمر ، آنلاین و هوشمند بازخوردهای مسافران منطبق با استانداردهای بینالمللی در بستر سامانه جامع و هوشمند پایش کیفیت خدمات فرودگاهی و حصول نتایج کاربردی و شناسایی نقاط ضعف و قوت و بهبود آنها در فرودگاه های کشور ، در حال انجام است .
سرپرست دفتر برنامهریزی راهبردی و مدیریت عملکرد در ادامه با اشاره به نتایج رتبهبندی فرودگاههای بینالمللی کشور در اردیبهشت ۱۴۰۳ گفت : فرودگاه مهرآباد با ثبت ۱۳۷۰۸۵ بازخورد و کسب شاخص رضایت ۷۲.۲ رتبه اول ، فرودگاه اصفهان با ثبت ۲۸۳۲۶ بازخورد و کسب شاخص رضایت ۷۲.۶ رتبه دوم ، فرودگاه بندرعباس با ثبت ۳۰۱۵۶ بازخورد و کسب شاخص رضایت ۷۲.۲ رتبه سوم ، فرودگاه تبریز با ثبت ۱۵۵۸۲ بازخورد و کسب شاخص رضایت ۷۲.۱ رتبه چهارم ، فرودگاه شیراز با ثبت ۳۰۴۶۳ بازخورد و کسب شاخص رضایت ۷۲.۱ رتبه پنجم ، فرودگاه زاهدان با ثبت ۶۶۷۸ بازخورد و کسب شاخص رضایت ۷۰.۲ رتبه ششم ، فرودگاه یزد با ثبت ۸۱۹۲ بازخورد و کسب شاخص رضایت ۶۹.۹ رتبه هفتم ، فرودگاه مشهد با ثبت ۶۳۱۰۰ بازخورد و کسب شاخص رضایت ۶۶.۵ رتبه هشتم ، فرودگاه اهواز با ثبت ۴۸۲۱ بازخورد و کسب شاخص رضایت ۶۲.۹ رتبه نهم را کسب کردند .
وی در ادامه افزود : بر اساس نتایج به دست آمده از سامانه ارزیابی خدمات شرکتهای هواپیمایی و نظرات ثبت شده در کنسولهای دیجیتالی نصب شده در سالنهای ترمینال چهار فرودگاه بینالمللی مهرآباد ، شرکتهای هواپیمایی کاسپین و ماهان ، بیشترین رضایتمندی از نگاه مسافران را در ماه گذشته ، کسب کردند .
کاپیتان افشاری در پایان گفت : در اقتصاد جهان امروز ، یکی از عوامل اساسی و اثرگـذار بر سازمانها ، مشتریان آنها هستند و به همین منظور سازمانها و حـوزههای خدمت رسان ، بایستی همه فعالیتها و توانمندیهای خود را متوجه مقوله CUSTOMER EXPERIENCE (تجربه رضایت مشتری) کنند ، چرا که رابطه بسیار قوی بین کیفیت محصول یا خدمات با رضایت مشتری و سودمندی مجموعه وجود دارد و از این رو فرودگاههای کشور نیز میبایست به منظور بهبود رابطه خود با مسافران و جلب رضایت آنها از خدمات ارائه شده ، دایما و به طور مستمر به ارزیابی میزان رضایت یا نارضایتی و نیز شناخت انتظارات مسافران و راهکارهای استراتژیک جلب رضایت آنها و برآورده کردن انتظاراتشان بپردازند .