استقرار کامل استاندارد آموزشی ۱۰۰۱۵ در سازمان بنادر و دریانوردی
استقرار کامل استاندارد آموزشی ۱۰۰۱۵ و مولفه های نیاز سنجی و برنامه ریزی آموزشی ، سبب شد تا دوره های آموزشی در این سازمان با توجه به ماهیتشان در قالب دوره های حضوری ، الکترونیکی ، کارگاهی و یا OJT برگزار شود .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، اداره آموزش سازمان بنادر و دریانوردی در راستای بهسازی نیروی انسانی شاغل در این سازمان در سال گذشته ، در دو دسته آموزش کارکنان و آموزش مدیران گام های موثری برداشته است .
اداره آموزش این سازمان در سال ۱۴۰۲ با استقرار کامل استاندارد آموزشی ۱۰۰۱۵ ، علاوه بر پایش مستمر دوره های آموزشی به منظور ارزشیابی و اثربخشی این دوره ها ، کارکرد قابل قبولی در بهبود رفتار و عملکرد فراگیران و طبعاً منافع سازمانی داشته است .
بر اساس این گزارش ، در حالی که زیربنای توسعه کشورها و سازمان ها با خلاقیت و نوآوری منابع انسانی ارتباط تنگاتنگی دارد ، حوزه آموزشی سازمان بنادر در تهران و استان های ساحلی در دو بخش آموزش کارکنان و آموزش مدیران ، عملکرد مطلوبی برای بهسازی منابع انسانی در سال گذشته از خود ارائه داده است .
استقرار کامل استاندارد آموزشی ۱۰۰۱۵ و مولفه های نیاز سنجی و برنامه ریزی آموزشی ، سبب شد تا دوره های آموزشی در این سازمان با توجه به ماهیتشان در قالب دوره های حضوری ، الکترونیکی ، کارگاهی و یا OJT برگزار شود .
مجموعه آموشی سازمان بنادر و دریانوردی ، برای ارزیابی اثربخشی آموزش کارکنان از الگوها و دیدگاه های متفاوتی سود برده است که هر کدام از این الگوها ، جنبههای خاصی از فرایند ارزشیابی را هدف قرار میدهند .
ارزشیابی رفتار یاد گیرنده ، ارزشیابی موارد آموزشی و شیوه آموزش ، ارزشیابی برنامهریزی و ارزشیابی اطلاعات گردآوری شده برای تصمیمگیری ، از جمله دیدگاههایی هستند که در تدوین الگوهای ارزیابی مورد توجه نظریهپردازان قرار گرفتهاند . الگوی کرک پاتریک به عنوان یکی از بهترین و پرکاربردترین و موفقترین الگوهای ارزیابی در سیستم جامع مدیریت منابع انسانی معرفی شده است .