در حال بارگذاری ...

کاهش ۳۰۰ کیلومتری مسیر انتقال بار و کاهش ۴ ساعته زمان جابجایی مسافران با بهره‌برداری از راه‌آهن یزد - اقلید

به گزارش پرتال حمل و نقل ، بهره‌برداری از راه‌آهن یزد - اقلید ، ضمن ورود ۴ میلیون تن بار به شبکه ریلی ، کاهشی ۴ ساعته در مسیر ریلی شیراز - مشهد و کاهش ۳۰۰ کیلومتری در مسیر انتقال بار فی‌مابین استان فارس به خراسان و بالعکس را به‌دنبال خواهد داشت .

سید میعاد صالحی معاون وزیر راه و مدیرعامل راه‌آهن در حاشیه آیین آغاز بهره‌برداری از پروژه ریلی یزد - اقلید اظهار داشت : بعد از دو سال و نیم تلاشِ دولت سیزدهم برای تکمیل راه‌آهن یزد - اقلید و با تزریق ۸۳۰ میلیارد تومان اعتبار ، امروز شاهد بهره‌برداری رسمی از این خط هستیم .

صالحی افزود : با افتتاح پروژه مذکور که با حضور وزیر راه‌ و شهرسازی همراه بود ، از امروز سیر قطار باری و از هشتم خرداد ، تردد قطار مسافری نیز در این خط میسر می‌شود . سه شنبه ۸ خرداد ، قطار مسافریِ ساعت ۱۵:۳۰ از مبدا شیراز حرکت کرده و از طریق محور یزد - اقلید به سمت مشهد عبور خواهد کرد .

معاون وزیر راه با اشاره به کاهش ۴ ساعته مسیر ریلی شیراز - یزد - مشهد با بهره‌برداری از این خط ، افزود : مسافرین گرامی مسیر ۲۷ ساعته قبلی را در ۲۳ ساعت طی می‌کنند و این خدمتی به مردم شریف استان‌های فارس و یزد است .

مدیرعامل راه‌آهن با اشاره به کاهش قابل توجه مسیر قطارهای باری در این مسیر ، گفت : با بهره برداری از خط آهن یزد - اقلید ، مسیرِ انتقال بار بین استان‌ فارس به مقصد خراسان و بالعکس ، بیش از ۳۰۰ کیلومتر کوتاه تر خواهد شد .

صالحی از استان یزد به عنوان پایتخت ریلیِ باری کشور نام برد و گفت : در هفته گذشته ، تعیین سرعت سیر قطارها در این خط انجام شد و در بخشی از بلاک‌ها ، سرعتِ ۱۲۰ کیلومتر و در سایر بلاک‌ها سرعت‌های ۱۰۰ و ۹۰ کیلومتر بر ساعت مجاز اعلام شد .

مدیرعامل راه‌آهن در پایان با بیان این که امیدواریم با بهره برداری از این محور بتوانیم ۴ میلیون تن بار را بر روی ریل بیاوریم افزود : این تامین زیرساخت از نظر ترانزیتی و همچنین حوزه صادرات و واردات ، آثار خوبی برای اقتصاد کشور در حوزه ریلی به همراه دارد .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، شرکت قطارهای مسافری و باری جوپار با انتشار گزارشی درباره توقف قطار تهران – بندرعباس در تاریخ ۲۴ آبان ۱۴۰۴، ضمن عذرخواهی ...

|

پروژه‌هایی که قابلیت اجرا در مدت زمان کوتاه با بهره‌وری بالا و افزایش ظرفیت شبکه به ویژه در حوزه های سیر و حرکت و زیربنایی دارند ، در دستور کار قرار گرفت .

|

در حال حاضر ، سرعت بازرگانی راه آهن های پیشرفته جهان دستکم بین ۳۰ الی ۸۰ کیلومتر در ساعت بوده و البته این سرعت در برخی راه آهن های پیشرفته جهان ، تا ۳۵۰ کیلومتر در ساعت نیز قابل افزایش است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، بنا بر بررسی‌های فنی و میدانی صورت‌گرفته در پی رخدادهای اخیر ، همه زیرساخت‌های ریلی ، ایستگاه‌ها و قطارهای در حال ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، نشست تسریع در اتصال منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به خطوط ریلی کشور و افزایش ظرفیت حمل بار در شبکه ریلی با حضور معاون فنی و ...

|

نظرات کاربران