در حال بارگذاری ...
  • تامین زنجیره لجستیک محمولات نفتی در بندرعباس و منطقه آزاد سرخس کلید خورد

    بر این اساس شرکت توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان با ارائه طرح جامع لجستیک از درب پالایشگاه تا کشتی اعلام کرد که تمام مراحل حمل و تخلیه بار اعم از حمل ریلی و جاده ای توسط شرکت توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان انجام می شود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری شرکت توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان با شرکت نفت بهران و شرکت بازرگانی ایرانیان اوراسیا در سومین روز از برگزاری یازدهمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی ، صنایع ، تجهیزات و خدمات وابسته برگزار شد .

    انعقاد تفاهم نامه همکاری با حضور نواب حسینی منش مدیرعامل شرکت توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان و مجتبی عباسی ؛ مدیرعامل شرکت بازرگانی ایرانیان اوراسیا و حمیدرضا خلیلی ؛ مدیرعامل شرکت نفت بهران در سومین روز از برگزاری یازدهمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی ، صنایع ، تجهیزات و خدمات وابسته انجام شد .

    امین ابوئی ؛ رئیس بازرگانی شرکت توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان در رابطه با این قرارداد توضیح داد : شرکت بهران بزرگترین تولیدکننده روانکار کشور است و سالانه حجم عظیمی در حدود ۴۰۰ هزار تن از روغن اکسترکت و اکسپویل صادراتی کشور را تولید می کند .

    بر این اساس شرکت توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان با ارائه طرح جامع لجستیک از درب پالایشگاه تا کشتی اعلام کرد که تمام مراحل حمل و تخلیه بار اعم از حمل ریلی و جاده ای توسط شرکت توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان انجام می شود .

    مدیر اجرایی این پروژه کاهش تصادفات جاده ای و صرفه جویی ۳۰ درصدی سوخت را از جمله مزایای تامین این زنجیره لجستیکی بر شمرد و توضیح داد : در پی موافقت شرکت بهران و سرمایه گذاری مشترک برای ایجاد پایانه تخصصی حمل مواد نفتی در بندرعباس برای کاهش هزینه لجستیک قرار شد با همکاری دو شرکت در این پایانه های تخصصی صادراتی مخازن ثابتی جهت حمل مواد نفتی و ناوگان ریلی اختصاصی ایجاد شود .

    ابوئی با اعلام اینکه با سرمایه گذاری مشترک در حدود ۲۰۰ واگن اختصاصی برای شرکت بهران پیش بینی شده است ، اذعان داشت : تامین زنجیره حمل و نقل ترکیبی در حمل مشتقات نفتی همواره یکی از مشکلات شرکت های تولید کننده محصولات نفتی بوده است ؛ بر اساس این قرارداد زنجیره لجستیک بار و حمل و نقل ترکیبی این محصولات توسط شرکت توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان تامین می شود .

    براساس قرارداد فی مابین شرکت توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان با شرکت بازرگانی ایرانیان اوراسیا توافق شد با احداث سایت بارگیری بارهای اختصاصی ترانزیتی از منطقه آزاد سرخس به بندرعباس منتقل شود. بنابراین پایانه تخصصی حمل ریلی  مواد نفتی در منطقه سرخس نیز کلید خورد .

    همچنین تامین ناوگان ریلی به منظور حمل ترکیبی اعم از محموله‌های ترانزیتی حوزه CIS و افغانستان از موضوعات این تفاهم نامه است .




    نظرات کاربران