در حال بارگذاری ...
  • ابراز تمایل شرکت‌ها برای همکاری با راه آهن چین در کریدور میانی با وقوع حوادث دریای سرخ

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، با ایجاد نا‌امنی‌های دریای سرخ توسط حوثی‌ها ، زمان و هزینه حمل و نقل دریایی در دریای سرخ به شدت افزایش پیدا کرده است ، به همین دلیل تمایل فورواردر‌ها به استفاده از مسیر چین افزایش یافته به طوری که هزینه حمل هر کانتینر از چین به اروپا به حدود ۶۵۰۰ دلار کاهش پیدا کرده است .

    فورواردر‌های بزرگی مانند DHL و Kuehne Nagel تمایل استفاده از این کریدور از مسیر قزقستان به اروپا پیدا کرده‌اند .

    DHL اظهار کرد ، تقاضای حمل از این مسیر به روسیه در ماه‌های گذشته تا ۴۰ درصد افزایش نشان می دهد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، با بررسی تغییرات ژئوپلیتیکی کریدورهای حمل‌ونقلی و تاکید بر اینکه کریدور میانی موسوم به «مسیر حمل‌ونقل بین‌المللی ...

    |

    کریدور میانی در مقایسه با کریدور شمالی ، مسیر تجاری سریع‌تر و اقتصادی‌تری را ارائه می‌کند و مسیر را تقریباً ۲۰۰۰ کیلومتر کوتاه می‌کند . این مسیر با حدود ۴۲۵۰ کیلومتر راه آهن و ۵۰۰ کیلومتر راه دریایی ، چین ، قزاقستان ، ازبکستان ، ترکمنستان ، دریای خزر ، آذربایجان ، گرجستان ، ...

    |

    نقش ترانزیت گرجستان در انرژی تقویت شده و طی سه سال گذشته ، ترانزیت گاز طبیعی به طور متوسط ۲۲ درصد افزایش یافته است ، در حالی که ترانزیت گاز از طریق خط لوله قفقاز جنوبی به طور متوسط ۲۵ درصد افزایش یافته است و در مجموع نسبت به سال ۲۰۲۰ ، ۹۲ درصد افزایش داشته است .

    |

    شاخه دیگری از کریدور میانی در شرق دریای خزر از طریق چین ، قرقیزستان ، تاجیکستان ، ازبکستان ، ترکمنستان ، دریای خزر ، آذربایجان ، گرجستان و ترکیه در حال ظهور است که راه آهن ، مسیرهای دریایی و بزرگراه ها را با هم ترکیب می کند .

    |

    نظرات کاربران