در حال بارگذاری ...
  • ابراز تمایل شرکت‌ها برای همکاری با راه آهن چین در کریدور میانی با وقوع حوادث دریای سرخ

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، با ایجاد نا‌امنی‌های دریای سرخ توسط حوثی‌ها ، زمان و هزینه حمل و نقل دریایی در دریای سرخ به شدت افزایش پیدا کرده است ، به همین دلیل تمایل فورواردر‌ها به استفاده از مسیر چین افزایش یافته به طوری که هزینه حمل هر کانتینر از چین به اروپا به حدود ۶۵۰۰ دلار کاهش پیدا کرده است .

    فورواردر‌های بزرگی مانند DHL و Kuehne Nagel تمایل استفاده از این کریدور از مسیر قزقستان به اروپا پیدا کرده‌اند .

    DHL اظهار کرد ، تقاضای حمل از این مسیر به روسیه در ماه‌های گذشته تا ۴۰ درصد افزایش نشان می دهد .




    مطالب مرتبط

    زمان حمل‌و‌نقل دریایی بین آسیا و اروپا حدود ۳۰ تا ۴۵ روز از طریق کانال سوئز طول می‌کشد . اما انحراف آن به آفریقا می‌تواند دو هفته دیگر به آن بیافزاید . در همین حال ، در ژانویه سال جاری ، قطاری از شیان چین تنها در ۱۱ روز پس از بهبود زیرساخت‌ها وارد باکوی جمهوری آذربایجان شد . ...

    |

    تعرفه‌های کریدور میانی در حال حاضر در مقایسه با مسیرهای شمالی و جنوبی چندان رقابتی نیست . با این وجود ، تخفیف توافق شده ، حمل و نقل ریلی بار را رقابتی تر می کند . کریدور میانی پتانسیل زیادی در یک چشم انداز ژئوپلیتیکی در حال تغییر دارد .

    |

    در حالی که موقعیت جغرافیایی در سمت چین وضعیت دشوای دارد و به بیش از ۲۰۰ پل و تونل نیاز دارد ، نقش این مسیر به عنوان اولین بخش از راه آهن به سنگاپور آن را برای چین دارای جذابیت می کند . پروژه مشترک لائوس و چین بخشی از طرح کمربند و جاده این کشور است .

    |

    پیش‌بینی می‌شود آمریکای شمالی ، خاورمیانه و آسیا به ترتیب میزان رشد بالاتر از ۳.۶، ۳.۵ و ۳.۴ را تجربه کنند؛ اما آمریکای جنوبی با ۲.۶ درصد رشد صادرات کندتر و اروپا با ۱.۵ درصد نسبت به میانگین سالانه ۲.۶ درصدی نسبت به سایر کشور‌ها عقب می‌ماند .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌‌ ساخت خطوط سریع السیر ریلی در کشوری پهناور مانند چین ، به اولویت نخست دولت در حمل و نقل داخلی تبدیل شده است . چینی ها ...

    |

    نظرات کاربران