در حال بارگذاری ...
  • بهره برداری از راه آهن باکو - تفلیس - قارص تا دو هفته دیگر

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، قطارهای باری در امتداد راه آهن تازه بازسازی شده باکو - تفلیس - قارس (BTK) در ۲۰ مه ۲۰۲۴ شروع به حرکت خواهند کرد. به گفته روشن رستم اف، رئیس راه آهن آذربایجان (ADY) ، برنامه این است که این خط به شریان اصلی کریدور میانی تبدیل شده و حمل و نقل ریلی اوراسیا را تقویت کند .

    رستم اف در گفت و گو با خبرگزاری آذربایجانی آذرتاگ اشاره کرد که کار در سمت گرجستان به تازگی تکمیل شده است و در این ماه باید یک سرمایه گذاری مشترک بین گرجستان و آذربایجان برای مدیریت راه آهن BTK ایجاد شود .

    خط BTK از بندر باکو در آذربایجان و تفلیس پایتخت گرجستان و شهر قارص ترکیه می‌گذرد که در سال ۲۰۱۷ افتتاح شد و پروژه ارتقاء آن در سال ۲۰۲۲ با هزینه کل حدود ۱۰۰ میلیون یورو راه اندازی شد . اقدامات ارتقا شامل ساخت یک خط راه آهن به طول ۶۱ کیلومتر و ۹۸ کیلومتر خطوط ارتباطی ، ۱۷۲ کیلومتر سیم ۱۰ کیلوولت و ۳۳۸ کیلومتر کابل فیبر نوری بود .

    یکی دیگر از پروژه های بزرگ مرتبط با BTK ، ساخت یک مجتمع لجستیکی ۱۱۰ هکتاری در آخالکلاکی ، نزدیک مرز گرجستان و ترکیه بود . اگر راه آهن BTK با حداکثر ظرفیت جدید خود مورد بهره برداری قرار گیرد ، ترافیک در امتداد آن می تواند از یک به پنج میلیون تن در سال افزایش یابد .




    مطالب مرتبط

    در طول ۱۳ سال گذشته ، قطارهای باری چین - اروپا بیش از ۱۱ میلیون TEU کالا به ارزش بیش از ۴۲۰ میلیارد دلار حمل کرده اند .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، زمان توقف قطارهای باری در شبکه ریلی به زمانی اطلاق می‌شود که یک قطار/ واگن در برنامه سیر خود به دلایلی (برنامه ای و ...

    |

    بر اساس پیش بینی ها ، ساخت ترمینال باری جدید بین وجهی باکو در سال ۲۰۲۵ تکمیل می شود .

    |

    حدود ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه جمعه شب هنگام ورود قطار باری حامل گوگرد به ایستگاه باری بندرعباس (انشعاب) به علت اشتباه بودن مسیر ، قطار با واگن‌های متوقف در خط ۱۵ ایستگاه مذکور برخورد کرده و متأسفانه طی این حادثه دو نفر از کارکنان راه آهن جان خود را از دست دادند .

    |

    اگر بخواهیم عملکرد راه‌آهن را در حوزه حمل بار و مسافر (با وجود همه مشکلات ناشی از ناترازی‌های منابع بودجه در حوزه نگهداری و تعمیرات) مورد ارزیابی کمی و کیفی قرار دهیم ، دو شاخص حمل ریلی یعنی مجموع تن کیلومتر جابجایی بار و نفر کیلومتر جابجایی مسافر ریلی و شاخص بهره‌وری ...

    |

    نظرات کاربران