در حال بارگذاری ...

ارائه سبد تامین مالی احداث راه آهن سریع السیر تهران – مشهد به دولت

با توجه به اعلام آمادگی سرمایه گذاران و بخش‌های فنی و اجرایی داخلی و همچنین اعلام آمادگی سرمایه گذاران خارجی برای اجرای این پروژه ، سبد تامین مالی متنوع آن طراحی و به زودی برای اتخاذ تصمیم نهایی تقدیم دولت خواهد شد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی از تدوین برنامه عملیاتی اجرای پروژه قطار سریع السیر تهران – مشهد در اردیبهشت ماه خبر داد و گفت : این معاونت با ترکیب همه منابع و روش‌های تامین مالی ممکن نسبت به تهیه سبد متنوع تامین مالی راه آهن تهران – مشهد اقدام می‌کند .

جلسه بررسی نحوه اجرای دستور رئیس جمهوری برای تسریع در شروع عملیات اجرایی راه آهن سریع السیر تهران – مشهد با حضور امیرمحمود غفاری معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی ، سید میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه آهن ج.ا.ایران ، نمایندگان سازمان برنامه و بودجه کشور ، وزارت نفت ، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا برگزار شد .

جابه‌جایی ۴۱ میلیون نفر مسافر در سال

غفاری با بیان اینکه محور مذکور به طول ۸۷۰ کیلومتر احداث خواهد شد ، گفت : با توجه به اهمیت آن در جابه‌جایی ۴۱ میلیون نفر مسافر در سال از توجیه لازم برخوردار است .

وی با توجه به مطالعات و اقدامات صورت گرفته ظرف بیش از یک سال گذشته بیان کرد : در ماه جاری برنامه عملیاتی اجرای پروژه قطار سریع السیر تهران – مشهد تدوین می‌شود .

اعلام آمادگی سرمایه گذاران داخلی و خارجی

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حجم بالای منابع مورد نیاز برای اجرای این پروژه گفت : با توجه به اعلام آمادگی سرمایه گذاران و بخش‌های فنی و اجرایی داخلی و همچنین اعلام آمادگی سرمایه گذاران خارجی برای اجرای این پروژه ، سبد تامین مالی متنوع آن طراحی و به زودی برای اتخاذ تصمیم نهایی تقدیم دولت خواهد شد .

معاون وزیر راه و شهرسازی بهره‌گیری کامل از نتایج تجربیات موجود ، اتخاذ تدابیر لازم برای انتقال تکنولوژی و مستندسازی لازم تحت یک مدیریت متمرکز و فازبندی عملیاتی پروژه با رویکرد بهره برداری کامل هر یک از فازها را از الزامات اجرایی این پروژه دانست .

استفاده حداکثری از کنسرسیوم مشاوران توانمند برای طراحی و نظارت

غفاری همچنین با اشاره  به برخورداری پروژه قطار سریع السیر تهران – مشهد از مجوز ماده ۲۱۵ قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران یادآور شد : سعی ما بر این است که از حضور کنسرسیوم مشاوران توانمند داخلی و خارجی برای طراحی و نظارت مطمئن و کامل پروژه حداکثر بهره را داشته باشیم .

وی خاطرنشان کرد : این معاونت با ترکیب همه منابع و روش‌های تامین مالی ممکن از جمله انواع تهاتر نفت ، منابع عمومی ، مشوق‌ها و امتیازات مالی ، تامین مالی فاینانس ، تخفیف سود بازرگانی تجهیزات وارداتی ، امتیاز معادن ، مولدسازی و غیره نسبت به تهیه سبد متنوع تامین مالی راه آهن تهران – مشهد اقدام می‌کند .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، پانزدهمین جلسه کارگروه تدوین آیین نامه‌های برنامه هفتم پیشرفت با موضوع صدور مجوز واردات کشنده‌های ریلی به ریاست معاون ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ نحوه تأسیس ، فعالیت ، اداره و نظارت بر شرکت های هواپیمایی و موضوع واگذاری مدیریت بهره‌برداری فرودگاه های کشور در ...

|

ظرفیت اعزام و پذیرش مسافر داخلی و بین‌المللی در فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از ۵۷/۳ میلیون نفر در سال ۱۴۰۰ با افزایش ۲/۵ میلیون نفری به ۵۹/۸ میلیون نفر رسید .

|

نظرات کاربران