در حال بارگذاری ...
  • عملیات اجرایی تونل دوم حیران با پیشرفت فیزیکی ۵۹ درصد در حال اجراست

    با مدیریت و جدیت پیمانکار این پروژه امروز شاهد پیشرفت فیزیکی ۵۹ درصد در این تونل هستیم و انتظار می رود ضمن سرعت دادن به روند عملیات اجرایی و اهمیت دادن به کیفیت کارهای اجرایی بتوانیم با بهره برداری از این تونل مشکل ترافیکی ورودی و خروجی این تونل برطرف گردد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از ادامه روند عملیات اجرایی تونل دوم گردنه حیران با پیشرفت فیزیکی ۵۹ درصد در مسیر پرتردد محور اردبیل - آستارا خبر داد .

    محبوب حیدری در بازدید بازرس کل استان اردبیل و هیئت همراه از پروژه در حال اجرای تونل دوم گردنه حیران در شهرستان نمین با اعلام این مطلب اظهار داشت : در راستای کاهش ترافیک و تسهیل تردد در محور اردبیل - آستارا و بویژه گردنه توریستی و گردشگری حیران ، پروژه احداث تونل شمالی حیران در این مسیر در حال اجراست .

    وی با تشکر از بارزس کل استان اردبیل و هیئت همراه در راستای اهمیت دادن به پروژه های راه و شهرسازی استان و بازدید از تونل دوم حیران گفت : با مدیریت و جدیت پیمانکار این پروژه امروز شاهد پیشرفت فیزیکی ۵۹ درصد در این تونل هستیم و انتظار می رود ضمن سرعت دادن به روند عملیات اجرایی و اهمیت دادن به کیفیت کارهای اجرایی بتوانیم با بهره برداری از این تونل مشکل ترافیکی ورودی و خروجی این تونل برطرف گردد .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت : پروژه احداث تونل دوم حیران و راههای طرفین در محور اردبیل - آستارا به طول ۲ کیلومتر و ۷۱۴ متر بوده که ۷۳۰ متر آن تونل و ۶۰ متر نیز گالری می باشد .

    وی در ادامه به تشریح عملیات اجرایی این تونل پرداخت و افزود : حفاری تونل و بازگشایی مسیر در سال گذشته به طور کامل به اتمام رسیده و بتن ریزی داخلی آن شامل اصلاح مقطع و رگلاژ کف تونل بطول ۶۲۰ متر ، اجرای فونداسیون در پاشنه های دو طرف به طول ۵۲۸ متر ، اجرای عایق های حفاظتی سه لایه به طول ۵۱۶ متر و همچنین عملیات لاینینگ به طول ۵۰۴ مترطول پوشش بتنی دیوار داخلی از ۷۹۰ متر طول کل تونل انجام شده است .

    حیدری تاکید کرد : از بارزترین مزیت های مهم احداث تونل دوم گردنه زیبای حیران در محور اردبیل - آستارا می توان به تسهیل در تردد، کاهش زمان سفر بویژه در ایام تعطیلات ، کاهش مصرف سوخت و کاهش ترافیک اشاره نمود . با تلاش و پیگیری های صورت گرفته تا به امروز ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص یافته و برای تکمیل آن نیازمند ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار جدید هستیم .

    وی گفت : با توجه به توان فنی و مهندسی پیمانکار پروژه در اجرای این تونل ، امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم شاهد افتتاح و بهره برداری از این مسیر در سال جاری باشیم . با تکمیل و بهره برداری از تونل دوم گردنه حیران و زیرترافیک رفتن آن مشکل تردد چندین ساله مردم استانهای اردبیل و گیلان مرتفع و اتصال به راههای شریانی شمال کشور بهبود می یابد .

    علی رمضانپور بازرس کل استان اردبیل نیز در این بازدید ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات راه و شهرسازی استان در پیگیری و تکمیل پروژه های مهم و اساسی استان در راستای حل مشکلات موجود در این پروژه قول مساعد داد .




    مطالب مرتبط

    اتمام تونل دوم حیران علاوه بر تسهیل تردد ، به‌ ویژه در ایام گردشگری سال ، کاهش ترافیک ، کوتاهی زمان سفر ، کاهش مصرف سوخت و در نهایت آرامش سفر در محور اردبیل – آستارا را به همراه خواهد داشت .

    |

    بزرگراه اردبیل به سرچم به طول ۱۸۰ کیلومتر و با گذر از استان‌های اردبیل ، آذربایجان شرقی و زنجان در منطقه سرچم به شریان آزادراهی کشور متصل و کوتاه ترین و سریع ترین مسیر ارتباطی مرکز استان به پایتخت و مرکز کشور است .

    |

    پنج یا شش سال گذشته برای تمام راه‌های شریانی استان ردیف ملی اخذ شده و در حال حاضر در همه راه‌های مواصلاتی استان با بهره‌مندی از پیوست بودجه پروژه‌های توسعه بزرگراهی در حال اجرا است که از شمال تا جنوب استان اجرای پروژه‌های متعددی را در قالب توسعه بزرگراه‌ها در مرحله اجرا ...

    |

    تلاش ما بر این است در روزهای گردشگری برای تسهیل در عبور و مرور در این محور عبور موقت از تونل داده شود . از بابت مشکلات مالی که گریبانگیر پروژه های عمرانی و راهسازی استان شده است خوشبختانه پروژه احداث تونل شمالی حیران جزو پروژه هایی است که در استان همه مسئولین همسو شدند و در ...

    |

    علیرغم عدم پرداخت مطالبات پیمانکار پروژه به مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان این پروژه فعال بوده و در صورت تامین منابع مالی و تخصیص اعتبار لازم ، با تکمیل و بهره برداری این محور شاهد افزایش ایمنی تردد مسیر خواهیم بود .

    |

    نظرات کاربران