در حال بارگذاری ...
  • توسعه اقتصاد دریامحور با احداث و تکمیل محورهای غرب استان هرمزگان

    با توجه به‌ قرار گرفتن استان هرمزگان در مسیر تبادل و حمل و نقل کالا و مسافر به بنادر جنوبی شهید رجایی و باهنر احداث این مسیرها الزام می‌پذیرد و علاوه بر تحقق مطالبات مردم در برخورداری از راه مناسب ، سبب توسعه و تقویت اقتصاد دریامحور و افزایش ترانزیت کالا و اشتغالزایی مردم منطقه خواهد شد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت : تکمیل و احداث محورهای غرب هرمزگان سبب توسعه و تقویت اقتصاد دریاحور و افزایش ترانزیت کالا و اشتغالزایی مردم منطقه خواهد شد .

    مدیرکل و معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان به‌ همراه نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی از از روند اجرایی پروژه‌های راه‌سازی غرب استان بازدید کردند .

    مجید سلحشور مدیرکل راه وشهرسازی استان در این بازدیدها با بیان اینکه برای توسعه و رفاه مردم این خطه نیازمند به ایجاد و آماده سازی زیرساخت‌های حمل ونقل بوده و مهم‌ترین آن احداث راه است ، گفت : در حال حاضر اکثر محورهای شهرستان بستک به کارگاه راهسازی تبدیل شده است به‌طوری که احداث باند دوم بزرگراه بندرعباس - لار - جهرم ، احداث راه اصلی بستک - لار ، بهسازی و تعریض محور بندرعباس - بستک از اهمیت خاصی برخوردارند و ساخت آنها سبب افزایش ایمنی ، کاهش مصرف سوخت و اتصال استان‌های مرکزی به دریای خلیج فارس را فراهم می‌کند .

    سلحشور تصریح‌ کرد : با توجه به‌ قرار گرفتن استان هرمزگان در مسیر تبادل و حمل و نقل کالا و مسافر به بنادر جنوبی شهید رجایی و باهنر احداث این مسیرها الزام می‌پذیرد و علاوه بر تحقق مطالبات مردم در برخورداری از راه مناسب ، سبب توسعه و تقویت اقتصاد دریا محور و افزایش ترانزیت کالا و اشتغالزایی مردم منطقه خواهد شد .

    احمد جباری نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه این بازدید گفت : از ابتدای دولت سیزدهم اقدامات خوبی در راستای توسعه و گسترش راه‌های غرب استان هرمزگان صورت گرفته و ادامه این حرکت مستلزم اقدام جهادی و تخصیص اعتبار مناسب از منابع مختلف جهت پیشبرد پروژه‌های راه‌سازی با برنامه زمان‌بندی است .

    افراسیاب کمالی معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی هرمزگان در خصوص پیشرفت فیزیکی بزرگراه بندرعباس-لار-جهرم در ادامه اظهار کرد : ۱۵۱ کیلومتر از این مسیر در استان هرمزگان قرار دارد که احداث باند دوم آن دارای پیشرفت ۶۳ درصد است .

    وی همچنین به پروژه راه اصلی بستک - لار اشاره کرد و افزود : طول کل این پروژه در حوزه استحفاظی استان هرمزگان ۵۴ کیلومتر است که فاز اول حد فاصل تنگ بستک تا روستای فتویه به طول ۱۰ کیلومتر احداث و فاز دوم برنامه ریزی برای احداث ادامه مسیر از روستای فتویه تا روستای انوه در حال انجام است .

    بهسازی و تعریض ۴/۶ کیلومتر از محور بندرعباس - بستک حدفاصل روستای دهنگ تا چاه بنارد از دیگر پروژه‌های غرب استان هرمزگان است که مورد بازدید قرار گرفت .




    مطالب مرتبط

    در حوزه راه از ۲۸ پروژه راه‌سازی که شامل پروژه‌های راه‌سازی و ساختمان‌های عمومی می‌شود تعداد ۱۴ پروژه مربوط به راه‌سازی بوده و ۱۰۱ کیلومتر راه طی سه سال گذشته به ارزش ۲ هزار و ۹۶۹ میلیارد تومان اجرا شده است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت : چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در دولت سیزدهم (۳۳ ماه گذشته) ترانزیت شده است که ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ وزیر راه و شهرسازی با اشاره به قرار گرفتن رشد ترانزیت امسال در مرز ۷۰ درصدی گفت : سال ۱۴۰۲ در بخش جاده‌ای ۱۴.۷ میلیون تن ...

    |

    احداث گذرگاه دوم ترانزیتی با کشور آذربایجان سبب رشد قابل توجهی در بخش تجارت و ترانزیت کالا شد که نسبت به مدت مشابه در سال قبل در ترازیت کالا در بخش جاده‌ای رشد ۷۰ درصدی را شاهد هستیم .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد در بازدید استاندار از بندر امیرآباد خواستار حمایت همه جانبه دستگاه‌های متولی جهت ...

    |

    نظرات کاربران