در حال بارگذاری ...

به دنبال راه‌اندازی دومین ایربریج در فرودگاه کرمان هستیم

با تلاش همکاران و علیرغم اعمال تحریم‌های همه جانبه موفق شدیم با صرفه‌جویی قابل توجهی این سامانه را با حمایت‌های اداره‌کل تسهیلات و سامانه‌های فرودگاهی و با اعتباری حدود ۷ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با کیفیت فنی مطابق نمونه اصلی ، بازسازی مجدد کنیم .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان با بیان اینکه روزانه بالغ بر ۶۰۰ نفر از پل هوایی اتصال به هواپیما (ایربریج) فرودگاه بین المللی هاشمی رفسنجانی کرمان تردد دارند ، گفت : ایربریج این فرودگاه به‌ لحاظ قدمت ۲۳ ساله و نوع ساختار فقط قابلیت سرویس‌دهی به هواپیماهای بدنه متوسط به بالا را دارد که در حال حاضر هواپیماهای A300/B4 A306, A343 و B743 شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند از این سامانه استفاده کنند .

علی جزینی‌زاده اظهار کرد : راه‌اندازی مجدد ایربریج فرودگاه کرمان پس از چند سال با عملیات بهسازی و معماری داخلی روی آن انجام شد و در سال ۱۴۰۲ با بهره‌گیری از تخصص همکاران اداره تسهیلات و سامانه‌های فرودگاهی و مشارکت یکی از شرکت‌های دانش بنیان کرمانی و حمایت‌های اداره‌کل تسهیلات و سامانه‌های فرودگاهی ، تمامی امور از بروزرسانی تا تعمیرات الکتریکال و مکانیکال همچنین بهسازی این سامانه در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شد .

وی در ادامه از صرفه‌جویی اقتصادی و کاهش هزینه‌های ساماندهی ایربریج خبر داد و افزود : با تلاش همکاران و علیرغم اعمال تحریم‌های همه جانبه موفق شدیم با صرفه‌جویی قابل توجهی این سامانه را با حمایت‌های اداره‌کل تسهیلات و سامانه‌های فرودگاهی و با اعتباری حدود ۷ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با کیفیت فنی مطابق نمونه اصلی ، بازسازی مجدد کنیم .

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان با اشاره به اینکه طراحی داخلی پل هوایی اتصال به هواپیما (ایربریج) برگرفته از آرایه‌های تجسمی آرام‌بخش و مفرح است و گفت : طراحی داخلی شامل بدنه با نمایی از طرح سنگ بوک مچ و در سقف شاهد تصویری از آسمان هستیم و همچنین کف این سامانه طرح کفپوش هواپیما است تا جاذب الکتریسیته ساکن باشد .

وی در پایان خاطرنشان کرد : با توجه به تاکید وزیر راه‌ و شهرسازی و نیز برای سرویس‌دهی و خدمت‌رسانی بهتر به مسافران ، در تلاش هستیم تا دومین پل اتصال به هواپیما برای هواپیماهای بدنه متوسط به پایین را راه‌اندازی کنیم .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان از اتمام پروژه بهسازی ایستگاه آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما فرودگاه ایرانشهر خبر ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها از برگزاری مستمر سمینارهای آشنایی با نکات کلیدی مقررات ATM/ANS خبر داد .

|

استان یزد با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی ، سرشار از فرصت‌های سرمایه‌گذاری است که باید با برنامه‌ریزی مناسب ، مورد توجه قرار بگیرد .

|

هرچند انجام طرح‌های توسعه‌ای و پروژه‌های شرکت فرودگاه‌ها وابسته به درآمدهای هوانوردی و غیرهوانوردی است ، اما برخی مواقع فضای بین‌المللی در نحوه کسب درآمدها و از طرفی مدیریت بر منابع را دچار تغییراتی می‌کند .

|

اجرای این پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۲۵۰۰ میلیارد ریال به پایان رسید و طول باند فرودگاه سیرجان نیز از ۳۷۰۰ متر به ۳۸۶۰ متر افزایش یافت .

|

نظرات کاربران