در حال بارگذاری ...
  • پاسخ وزارت راه و شهرسازی به ابهام مطرح شده در خصوص رفع نقاط پرحادثه

    اساسا در حوزه حمل‌ونقل اعتبارات و حجم عملیات مربوط به رفع نقاط پرحادثه کاملا مجزا از احجام و اعتبارات عملیات روکش آسفالت جاده ها است و لذا نمی توان اعتبار مورد نیاز این دو موضوع را در کنار یکدیگر قرار داد یا مقایسه کرد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی به محتواهای منتشر شده در خصوص یکی دانستن اعتبارات و عملیات اجرایی مربوط به «رفع نقاط پرحادثه» و  «روکش آسفالت» واکنش نشان داد .

    وحید قربانی بیان کرد : برخی افراد و رسانه ها اقدام به بازنشر محتوایی کردند که اساسا نادرست و منبع اولیه نیز با توجه به عدم آشنایی به حوزه جزئیات و تفاوت های موجود در حوزه های تخصصی عمران ، ایمنی و نگهداری راه این اشتباه را مرتکب شده است .

    وی توضیح داد : در گزارش خبرگزاری صدا و سیما که در برنامه صف اول با موضوع ایمنی حمل و نقل پخش شده است به اشتباه دو موضوع متفاوت شامل اعتبار مالی صندوق خسارت‌های بدنی برای «رفع نقاط حادثه خیز» و اعتبار «روکش آسفالت» با یکدیگر در قالب  یک گزارش قید شده است . این در حالی است که طبق اعلام وزیر راه و شهرسازی ۳ همت برای رفع نقاط حادثه خیز از محل صندوق بیمه خسارت های بدنی نیاز است که شامل اقداماتی همچون نصب علائم ، آشکارسازی ، اصلاح هندسی و ... است . از طرفی معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به بودجه مورد نیاز اصلاح روکش آسفالت اشاره می کند که بودجه و اعتبارات آن کاملا متفاوت و برای اجرای این حجم از روکش آسفالت به ماشین آلات ، قیر ، آسفالت و ... نیاز است .

    قربانی تأکید کرد : نکته دیگر اینکه در محتوای منتشر شده مبلغ ۳همت صرفا به عنوان سهم صندوق بیمه خسارت‌های بدنی برای رفع نقاط حادثه خیز و مطالبه وزارت راه و شهرسازی آمده است که هنوز پرداخت نشده و مابقی اعتبار مورد نیاز بیان نشده است‌ .

    رئیس ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی بیان کرد :‌ اساسا در حوزه حمل‌ونقل اعتبارات و حجم عملیات مربوط به رفع نقاط پرحادثه کاملا مجزا از احجام و اعتبارات عملیات روکش آسفالت جاده ها است و لذا نمی توان اعتبار مورد نیاز این دو موضوع را در کنار یکدیگر قرار داد یا مقایسه کرد .

    وی افزود : مصاحبه آقای رضا اکبری معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در خصوص اعتبار مورد نیاز برای انجام عملیات روکش آسفالت محورهای شریانی کشور مربوط به چندین ماه قبل است و ارتباطی با بودجه رفع نقاط پرحادثه ندارد .




    مطالب مرتبط

    اجرای عملیات عظیم بهسازی و نگهداری جاده‌های کشور علاوه بر افزایش رضایت مندی کاربران جاده‌ای، موجب ارتقاء عمر مفید رویه راه‌ها و کاهش آمار سوانح جاده‌ای شده است .

    |

    هدف اصلی از اجرای این طرح ، کاهش آسیب‌پذیری شبکه حمل‌ونقل جاده‌ای کشور در برابر حوادث طبیعی به ویژه سیلاب‌ها، تضمین تداوم جریان ترافیک و سفرهای ایمن در شرایط بحرانی و صیانت از سرمایه‌های ملی است .

    |

    همه پروژه‌ها با نظارت کامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در حال اجرا است ، تا ایمنی و کیفیت محورهای مواصلاتی استان به‌صورت پایدار ارتقا یابد .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از اصلاح و ایمن‌سازی ۹۹۷ نقطه پرحادثه در سطح ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، جلسه وزیر راه و شهرسازی در سی و نهمین نشست کارگروه پایش وضعیت حمل‌ونقل کشور دستور تعیین تکلیف بیمه رانندگان بر پایه عدالت ...

    |

    نظرات کاربران