در حال بارگذاری ...

چهارخطه سازی بخشی از مسیر اهواز - هفتکل - باغملک

محور اهواز - هفتکل - ایذه یکی از محورهای مواصلاتی پر تردد استان به شمار می‌رود و خوزستان را به استان چهارمحال بختیاری و اصفهان متصل می‌کند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به اینکه محور اهواز - هفتکل - ایذه یکی از راه‌های اصلی استان است ، گفت : مسیر خروجی هفتکل به سمت باغملک به طول حدود هفت کیلومتر بوده که چهار کیلومتر آن چهارخطه شده و مابقی این مسیر در مرحله طراحی جهت واگذاری از طریق مناقصه است .

رحمان بهرامی بیان کرد : این مسیر (خروجی هفتکل به سمت باغملک) نیازمند ۲ پل زیرگذر و روگذر در محل تقاطع جاده کارخانه سیمان است که امیدواریم هر چه سریع‌تر تکمیل شود .

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد : محور اهواز - هفتکل - ایذه یکی از محورهای مواصلاتی پر تردد استان به شمار می‌رود و خوزستان را به استان چهارمحال بختیاری و اصفهان متصل می‌کند .

بهرامی عنوان کرد : در این محور ، طرح تعریض خروجی بارانگرد به طول یک هزار و ۳۰۰ متر توسط اداره کل راه و شهرسازی تکمیل و در ایام نوروز زیر بار ترافیک رفت اگرچه لایه نهایی آسفالت آن باید اجرا شود.

وی افزود : اعتبار لازم برای آسفالت نهایی این محور باید توسط شرکت ساخت تامین و به پیمانکار طرح ابلاغ شود .

بر اساس این گزارش در استان خوزستان ۲ هزار و ۵۵۰ کیلومتر راه اصلی و شریانی وجود دارد که ۱۳۵ کیلومتر آن آزادراه ، ۸۵۰ کیلومتر بزرگراه و یک هزار و ۵۶۵ کیلومتر آن دو خطه است .




مطالب مرتبط

تکمیل این پروژه کاهش سوانح جاده‌ای ، کاهش میزان مصرف سوخت و هم چنین کاهش مدت زمان سفر را به دنبال دارد، با بهره‌برداری از این پروژه رفت و آمد و تردد در مسیر ملاثانی به مسجدسلیمان تسهیل می‌شود .

|

حدود ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل پروژه نیاز است که در صورت تخصیص به موقع اعتبار و نقدینگی ، تا بهمن ماه امسال زیر بار ترافیک قرار می‌گیرد و مردم از آن بهره مند می‌شوند .

|

طول این محور ۱۱۴ کیلومتر است که بیش از ۹۵ درصد آن چهار خطه شده و زیر بار ترافیک رفته است .

|

راه‌های دو طرف این پل به طول یک هزار و ۴۰۰ متر آسفالت و به بهره‌برداری رسیده و زیر بار ترافیک رفته است .

|

جاده مواصلاتی اهواز - خرمشهر به طول ۱۱۰ کیلومتر است که محل تردد کامیون‌های تجاری ، زائران اربعین حسینی ، راهیان نور و مسافران نوروزی است .

|

نظرات کاربران