در حال بارگذاری ...

اتمام پروژه دوخطه قزوین - زنجان تا یک سال آینده در صورت تامین اعتبار

ارزش به‌روز شده این پروژه ۱۲ هزار میلیارد تومان است و به‌خاطر ۱۲۰۰ میلیارد تومان این پروژه معطل مانده است و اگر نقدینگی به این پروژه تخصیص یابد پیش‌بینی می‌شود تا خردادماه ۱۴۰۴ به بهره‌برداری برسد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه‌آهن شمال غرب در مورد پروژه دوخطه قزوین - زنجان گفت : پروژه دوخطه قزوین - زنجان تا یک سال آینده به‌شرط تزریق نقدینگی به پایان می‌رسد .

منوچهر صفری پروژه دوخطه قزوین - زنجان حدود ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مراحل پایانی خود را طی می‌کند . این پروژه دو مشکل اساسی داشت . یک اینکه در محدوده ایستگاه تاکستان ، معارضان اجتماعی وجود داشت که با پیگیری‌های مدیرعامل راه‌آهن و مقامات استانی زنجان و قزوین این مشکل حل شد .

مدیرکل راه‌آهن شمال غرب افزود : مشکل بعدی عدم تخصیص نقدینگی به این پروژه است . علی‌رغم اختصاص ۸ هزار میلیارد ریال اعتبار به این پروژه در دور اول سفرهای استانی ریاست‌جمهوری و تصویب ۱۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار در دور دوم سفر ، تخصیص نقدینگی به‌اندازه کافی نبوده و این موضوع موجب شد که مطالبات پیمانکاران به طور کامل پرداخت نشود .

وی تصریح کرد : ارزش به‌روز شده این پروژه ۱۲ هزار میلیارد تومان است و به‌خاطر ۱۲۰۰ میلیارد تومان این پروژه معطل مانده است و اگر نقدینگی به این پروژه تخصیص یابد پیش‌بینی می‌شود تا خردادماه ۱۴۰۴ به بهره‌برداری برسد .

به گفته مدیرکل راه‌آهن شمال غرب ؛ این پروژه بسیار ارزشمند است و با بهره‌برداری از این طرح ، ظرفیت ترافیک حمل بار ، افزایش و زمان سفر نیز به طور چشمگیری کاهش می‌یابد .




مطالب مرتبط

میزان تناژ بارگیری در ۶ ماهه اول امسال حاکی از افزایش ۱۱۳ درصدی است . تناژ بارگیری اداره کل راه‌آهن شمالغرب در ۶ ماهه اول سال جاری ۱۶۰ هزار تن و در ۶ ماهه اول سال گذشته ۷۵ هزار تن بود .

|

باید از تمامی ظرفیت راه‌آهن برای ایجاد تحول در این صنعت استفاده شود .

|

موسوی تحصیل کرده ارشد حقوق خصوصی از دانشگاه تربیت مدرس با بیش از ۲۸ سال سابقه راه آهنی ، مسئولیت های متعددی از جمله معاون اداری - مالی راه آهن تهران ، مدیرکل دفتر حقوقی راه آهن ، مدیرکل راه آهن آذربایجان و معاون مدیرعامل راه آهن در بخش مسافری را در سابقه خود دارد .

|

بزرگترین وظیفه و اولویت راه آهن ، ارائه خدمت مطلوب به مردم است. در حال حاضر سهم راه آهن در حمل بار کل کشور ، حدود ۸ درصد است و باید تلاش کنیم تا به کمک یکدیگر و با جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی ، سهم حمل و نقل ریلی بار را برای کمک به اقتصاد کشور به ۳۰ درصد برسانیم .

|

خرید و بازسازی لکوموتیو ، واگن مسافری ، ماشین آلات ریلی و تامین تجهیزات مربوطه از سازندگان داخلی اولویت های اصلی است که از طرف شرکت راه آهن تعیین شده است .

|

نظرات کاربران