در حال بارگذاری ...
  • باند دوم محور اصفهان به اردستان و کمربندی کمشچه در دست احداث است

    مبلغ پیمان پروژه «احداث باند دوم اصفهان - اردستان و کمربندی کمشچه» ۱۵۰ میلیارد ریال بوده و تاکنون ۱۵۴ میلیارد ریال برای اجرا هزینه شده‌ است همچنین برای اتمام پروژه به مبلغ یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت : احداث باند دوم اصفهان به اردستان و کمربندی کمشچه در دست اجرا است و تا کنون ۴۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

    بهزاد شاهسوندی در خصوص آخرین وضعیت باند دوم اصفهان به اردستان اظهار کرد : در حال حاضر پروژه‌ای تحت عنوان احداث باند دوم اصفهان - اردستان و کمربندی کمشچه یکی از پروژه‌های این اداره کل می‌باشد که در دست اجرا قرار دارد . طول این پروژه ۱.۲ کیلومتر است و تاکنون با تلاش و اقدامات به عمل آمده پیشرفت فیزیکی پروژه احداث باند دوم اصفهان - اردستان و کمربندی کمشچه به ۴۲ درصد رسیده است .

    معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص وضعیت اعتبار و مبالغ هزینه شده برای این پروژه بیان کرد : مبلغ پیمان پروژه «احداث باند دوم اصفهان - اردستان و کمربندی کمشچه» ۱۵۰ میلیارد ریال بوده و تاکنون ۱۵۴ میلیارد ریال برای اجرا هزینه شده‌ است همچنین برای اتمام پروژه به مبلغ یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است .

    وی در خصوص مشخصات فنی و احجام به کار رفته در این پروژه تشریح کرد : یک تن میلگرد ، ۱۶۱ مترمکعب بتن‌ریزی ، چهار هزار و ۲۰۰ مترمکعب خاکریزی و هفت هزار مترمکعب خاک‌برداری برای پروژه فوق اجرا شده‌است .

    گفتنی است : برای رفع نقاط حادثه‌خیز در راه‌های استان اصفهان ، اداره‌کل راه و شهرسازی استان با اجرای باند دوم و احداث تقاطع‌های غیر همسطح اقدام به ایمن‌سازی مسیر و رفع نقاط حادثه‌خیز می‌کند همچنین با توجه به اینکه استان اصفهان یکی از استان‌های مرکزی کشور است ، لذا مباحثی همچون راهسازی ، راه و نگهداری آن حائز اهمیت بوده و این موارد در استان اصفهان از ویژگی‌های خاصی برخوردار است و موضوع ترافیک ، حوادث ناشی از آن و عبور و مرور خودروها از محورهای مواصلاتی بسیار قابل توجه است .




    مطالب مرتبط

    مبلغ پیمان این پروژه ۱۵۰ میلیارد ریال بوده و تا کنون ۶۰ میلیارد ریال برای اجرا هزینه شده همچنین برای اتمام پروژه به مبلغ یک هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است .

    |

    استان اصفهان با مساحت تقریبی ۱۰۷ هزار کیلومتر مربع ۶.۵ درصد خاک کشور را داراست که ۲۶ هزار و ۵۱۰ کیلومتر راه همسنگ ، بیش از ۴ هزار کیلومتر راه با نقش ملی و ترانزیت ، همجواری با ۹ استان و دارا بودن ۱۱۴ شهر همگی نشان از اهمیت بسیار بالای این استان در زمینه حمل و نقل و حوزه شهری است .

    |

    تاکنون ۲۵۰ میلیارد ریال برای اجرا این پروژه هزینه شده است و برای اتمام پروژه به مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است .

    |

    ۹۵ هزار متر مکعب خاکریزی و ۵ هزار و ۳۰۰ متر مکعب خاکبرداری می بایست برای پروژه فوق اجرا شود که در حال حاضر ۶۳ هزار و ۸۰۰ متر مکعب خاکریزی و چهار هزار متر مکعب خاکبرداری اجرا شده است .

    |

    در حال حاضر ۲۷ قرارداد طرح احداث و بهسازی حوزه راه در استان اصفهان به طول ۱۶۵.۲۰ کیلومتر در حال اجراست که این طرح‌ها شامل احداث و تکمیل راه اصلی ، باند دوم ، تقاطع غیر همسطح ، کنارگذر ، تونل و پل ، راه‌سازی و... است .

    |

    نظرات کاربران