در حال بارگذاری ...
  • راه اندازی مسیر جدید برای اتصال بنادر عربستان و آفریقا

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، بر اساس گزارش‌های منتشر شده ، شرکت حمل‌و‌نقل کانتینری آلمانی Hapag-Lloyd، در راستای اتصال دریایی بین بنادر عربستان و آفریقا به دنبال ارائه سرویس جدیدی است . مسیر جدید که JDX نام دارد ، بندر اسلامی جده را به بنادر آفریقا از جمله «طنجه» مراکش و «دمیاط» در مصر وصل می‌کند. البته اداره کل بنادر عربستان سعودی (ماوانی) نیز قبلاً این خبر را تأیید کرده بود .

    اتصال جدید دریایی بنادر عربستان و آفریقا از طریق سفر‌های هفتگی منظم تا ظرفیت ۴۲۵۳ واحد معادل بیست فوت تسهیل خواهد شد . هدف از راه اندازی این مسیر ، افزایش تبادلات تجاری بین بنادر عربستان و همتایان جهانی است . همچنین این امر ، با تلاش‌های اداره کل بنادر عربستان (ماوانی) و در راستای تحکیم موقعیت سعودی به عنوان مرکز ترابری و اتصال دهنده سه قاره ، همسو است .

    هدف این ابتکار افزایش حرکت زنجیرۀ تامین در راستای اهداف استراتژی حمل‌و‌نقل و لجستیک ملی و بهبود رتبه عربستان سعودی در شاخص‌های بین‌المللی است . در اوایل این ماه ، ارائه‌دهنده خدمات دریایی مسافت کوتاه «Folk Maritime» یک سرویس حمل‌و‌نقل جدید را راه‌اندازی کرد که جده را به شمال دریای سرخ متصل می‌کند . این امر نشان‌دهندۀ تقویت بخش دریایی عربستان است .

    ماوانی اعلام کرد که این اقدامات ، بندر اسلامی جده ، بندر تجاری ینبع و بندر NEOM را به بندر عقبه در اردن و بندر عین‌سخنه در مصر متصل می‌کند . این سرویس که NRS نامیده می‌شود ، با سفر‌های هفتگی منظم و با ظرفیت حداکثر ۱۳۰۰ کانتینر استاندارد راه‌اندازی شد .

    همچنین در ماه مارس ، ماوانی و MEDLOG توافق‌نامه‌ای را برای ایجاد یک منطقه لجستیکی یکپارچه در جده امضا کردند . طبق بیانیه منتشر شد ، این نهاد دولتی با بازوی لجستیکی شرکت کشتیرانی مدیترانه در راستای توسعه یکپارچه منطقه ، سرمایه‌گذاری پیش بینی شده به ارزش ۱۷۵ میلیون ریال سعودی (۴۶.۶ میلیون دلار) همکاری خواهد کرد . این پروژه شامل یک مکان خدمات یکپارچه برای نگهداری و بازرسی کانتینر با هدف ارائه ۴۰۰ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم و آموزش کارکنان ملی در بخش خدمات لجستیک است .

    همچنین ، براساس برآورد‌ها این منطقه با ترکیب منابع انرژی جایگزین و با هدف کاهش انتشار کربن ، به حفظ ایمنی محیط بندر کمک می‌کند .

    زیرساخت‌های مدرن بندر اسلامی جده و ارائه خدمات متنوع کشتیرانی آن باعث شده است تا چندین جایزه بین‌المللی از جمله جایزه «زیرساخت پیشرفته» در «اجلاس لندمارک‌ها در لجستیک ۲۰۲۳» را دریافت کند .




    نظرات کاربران