در حال بارگذاری ...
  • کاهش ۳۲ درصدی تعداد جان باختگان سر صحنه در تصادفات جاده‌ای طی ایام نوروز ۱۴۰۳

    با وجود اینکه این کاهش خوشایند است اما کافی نیست و حتی یک کشته در تصادفات نیز زیاد است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی از کاهش ۳۲ درصدی تعداد جان باختگان سر صحنه در تصادفات جاده‌ای نوروز ۱۴۰۳ خبر داد .

    مهرداد بذرپاش در خصوص آمار مسافران و ترددهای نوروزی اظهار کرد : آمارهای حاکی از آن است که تعداد جان باختگان سر صحنه در تصادفات جاده‌ای کشور طی طرح نوروزی ۱۴۰۳ یعنی از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا ۱۷ فروردین ۱۴۰۳، به میزان ۳۲ درصد کاهش یافته‌ است .

    وی افزود : با وجود اینکه این کاهش خوشایند است اما کافی نیست و حتی یک کشته در تصادفات نیز زیاد است .

    وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد : در سال ۱۴۰۲ ، با وجود همه محدودیت‌ها ، حدود ۷۲۵ نقطه حادثه‌خیز در کشور رفع شد و امسال هم با همین جدیت نسبت به رفع نقاط پرحادثه اقدام می‌شود .




    مطالب مرتبط

    در محورهای اربعینی در سال‌های گذشته ۱۰ نقطه حادثه‌خیز مهم داشتیم که این نقاط برای سفرهای اربعین رفع شده است . علاوه بر این ، مناسب‌سازی معابر ، روکش آسفالت ، خط‌کشی و نصب علائم نیز برای ایمن‌سازی محورها در همه محورهای مواصلاتی به مقصد پایانه‌های مرزی در دستور کار است که تا ...

    |

    تعداد ۲۳ میلیون تردد وسیله نقلیه از ۲۴ اسفند سال ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین سال جاری به ثبت رسیده است که حاکی از کاهش یک درصدی ترددها در استان نسبت به سال گذاشته‌ است .

    |

    در این مدت بیش از ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از مسافران نوروزی از شبکه حمل و نقل جاده‌ای ،‌ حدود ۱.۵ میلیون نفر از شبکه ریلی و بیش از ۲ میلیون و ۹۶۰ هزار نفر از شبکه حمل و نقل هوایی و فرودگاهی در سفر هوایی داخلی و خارجی در ۲۵ هزار پرواز جا به جا شده اند .

    |

    این طرح به منظور ارتقا ایمنی سفرهای برون‌شهری نوروزی و کاهش سوانح رانندگی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های سازمانی و فراسازمانی پیش بینی شده است که از ۲۵ اسفند سال‌جاری لغایت ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ به مدت ۱۸ روز اجرا خواهد شد .

    |

    حذف ۱۰ نقطه حادثه‌خیز جاده‌های استان در برنامه است که سه مورد از این نقطه حادثه‌خیز حذف شده است . برای این پروژه‌ها ۲ هزار میلیارد تومان هزینه شده و با اختصاص اعتبارات پروژه‌های دیگر نیز در دست اجرا است .

    |

    نظرات کاربران