در حال بارگذاری ...

اختصاص بیش از ۸/۱ میلیارد دلار به واردات تجهیزات صنعت حمل و نقل

در سال ۱۴۰۲ ، حدود ۶ هزار و ۵۰۰ دستگاه کشنده و کامیون به ارزش ۸۵۰ میلیون دلار از گمرکات کشور ترخیص شده است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس کل گمرک ایران گفت : مجموع ارز اختصاص یافته به واردات تجهیزات صنعت حمل و نقل از جمله کشنده ، کامیون ، قطعات منفصله خودرو و قطعات موتور سیکلت بیش از ۸/۱ میلیارد دلار بوده است .

محمد رضوانی فر  گفت : ۱۱ هزار و ۲۳۶ دستگاه خودروسواری به ارزش حدود ۲۲۴ میلیون دلار در سال گذشته به طور قطعی از گمرکات کشور ترخیص و وارد کشور شده است .

رضوانی فر در ادامه افزود : در سال ۱۴۰۲ ، حدود ۶ هزار و ۵۰۰ دستگاه کشنده و کامیون به ارزش ۸۵۰ میلیون دلار از گمرکات کشور ترخیص شده است .

همچنین در این مدت حدود ۷۸۲ میلیون دلار اجزا و قطعات موتور سیکلت وارد کشور شده است .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمد رضوانی‌فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران و مقصد خدایقولیف همتای ترکمنی وی در تهران به منظور گسترش ...

|

در ۵ ماهه سال ۱۴۰۳ ، ترانزیت خارجی از مبدا گمرک پرویز‌خان ۱۵۸ درصد ، گمرک بندر شهید رجایی ۱۷ درصد و از گمرک باشماق ۱۱۲ درصد افزایش نشان می‌دهد .

|

موضوع این است که در این ماجرا راننده ایرانی بار یک کشور دیگر (سوخت عراق) را برای یک کشور دیگر (افغانستان) حمل می‌کند و کالا متعلق به عراق است که از مسیر ایران و با راننده ایرانی به افغانستان ترانزیت شده‌ است و گمرک ایران هم در مرز ورود و هم در مرز خروج هماهنگی‌های ترانزیتی را ...

|

از مجموع تجارت خارجی کشور در ۴ ماهه سال جاری ۱۷.۵ میلیارد دلار صادرات غیر‌نفتی و ۱۸.۵ میلیارد دلار واردات انجام شده است . میزان صادرات غیرنفتی در این مدت ۸ درصد افزایش و واردات در همین مدت ۶ درصد کاهش نشان می‌دهد .

|

پس از گمرک پیرانشهر ، بیشترین افزایش ترانزیت خارجی از مبدا گمرکات سرخس ، پرویز خان و باشماق بود که در این مدت به ترتیب ۲۸۶، ۱۹۷ و ۱۱۱ درصد افزایش نشان می‌دهد . 

|

نظرات کاربران