در حال بارگذاری ...
  • اختصاص بیش از ۸/۱ میلیارد دلار به واردات تجهیزات صنعت حمل و نقل

    در سال ۱۴۰۲ ، حدود ۶ هزار و ۵۰۰ دستگاه کشنده و کامیون به ارزش ۸۵۰ میلیون دلار از گمرکات کشور ترخیص شده است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس کل گمرک ایران گفت : مجموع ارز اختصاص یافته به واردات تجهیزات صنعت حمل و نقل از جمله کشنده ، کامیون ، قطعات منفصله خودرو و قطعات موتور سیکلت بیش از ۸/۱ میلیارد دلار بوده است .

    محمد رضوانی فر  گفت : ۱۱ هزار و ۲۳۶ دستگاه خودروسواری به ارزش حدود ۲۲۴ میلیون دلار در سال گذشته به طور قطعی از گمرکات کشور ترخیص و وارد کشور شده است .

    رضوانی فر در ادامه افزود : در سال ۱۴۰۲ ، حدود ۶ هزار و ۵۰۰ دستگاه کشنده و کامیون به ارزش ۸۵۰ میلیون دلار از گمرکات کشور ترخیص شده است .

    همچنین در این مدت حدود ۷۸۲ میلیون دلار اجزا و قطعات موتور سیکلت وارد کشور شده است .




    مطالب مرتبط

    از مجموع تجارت خارجی کشور در ۴ ماهه سال جاری ۱۷.۵ میلیارد دلار صادرات غیر‌نفتی و ۱۸.۵ میلیارد دلار واردات انجام شده است . میزان صادرات غیرنفتی در این مدت ۸ درصد افزایش و واردات در همین مدت ۶ درصد کاهش نشان می‌دهد .

    |

    پس از گمرک پیرانشهر ، بیشترین افزایش ترانزیت خارجی از مبدا گمرکات سرخس ، پرویز خان و باشماق بود که در این مدت به ترتیب ۲۸۶، ۱۹۷ و ۱۱۱ درصد افزایش نشان می‌دهد . 

    |

    متاسفانه با وجود راه‌اندازی سامانه باز هم شاهدیم که در مقررات ابلاغی جدید ، نقش امضاهای طلایی و اعمال سلیقه افراد پررنگ‌تر شده و این خلاف اصل اولیه راه‌اندازی چنین سامانه‌هایی است .

    |

    یکی از تسهیلات گمرک به فعالان اقتصادی که به کاهش هزینه تولید ، انبارداری ، کاهش زمان ترخیص کالا و مدیریت کردن آن برای رساندن مواد اولیه و ملزومات به خط تولید منجر می‌شود ، استفاده از ظرفیت انبار اختصاصی است که در حال حاضر بیش از ۲۴۸ انبار اختصاصی در ۲۵ استان برای تولیدکنندگان ...

    |

    در حال حاضر تعداد شرکت‌های حمل (پست) سریع در گمرک فرودگاه امام (ره) از ۱۸ شرکت به ۲۹ شرکت افزایش پیدا کرده و به همین دلیل از لحاظ فضا و امکانات نیازمند بازنگری بود و اکنون شاهد بهره‌برداری از این مجموعه در جهت خدمت‌رسانی به مراجعین و ذینفعان هستیم .

    |

    نظرات کاربران