در حال بارگذاری ...
  • تردد دریایی ۶ میلیون مسافر نوروزی بدون سانحه

    در ایام نوروز با توجه به حضور دائم نیروهای فنی و ایمنی در کلیه بنادر هیچ سانحه‌ای در مناطق مجاز ترددها رخ نداد البته مواردی محدود سانحه دریایی در مناطق غیر ایمن و غیر مجاز رخ داد که علمیات امداد و نجات سریعا در آن مناطق هم انجام شد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سخنگوی سفرهای نوروزی سازمان بنادر با بیان اینکه تا امروز ، چهاردم فروردین ماه ، بیش از ۶ میلیون تردد مسافر و گردشگر دریایی انجام شده ، گفت : در ایام نوروز با توجه به حضور دائم نیروهای فنی و ایمنی در کلیه بنادر هیچ سانحه‌ای در مناطق مجاز ترددها رخ نداد .

    الله‌مراد عفیفی‌پور درباره میزان تردد و سفرهای دریایی در ایام نوروز ۱۴۰۳ اظهار داشت : تا امروز ، چهاردم فروردین ماه ، بیش از ۶ میلیون تردد مسافر و گردشگر دریایی انجام شده و همچنین در همین مدت ۶۴۷ هزار خودرو جابه‌جا شده‌ است . عمده این جابه جایی یعنی حدود ۸۰ الی ۹۰ درصد آن ، بین جزایر استان هرمزگان انجام شده است .

    سخنگوی سفرهای نوروزی سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه خوشبختانه در این مدت هیچ سانحه دریایی برای مسافران رخ نداد ، گفت : در ایام نوروز با توجه به حضور دائم نیروهای فنی و ایمنی در کلیه بنادر هیچ سانحه‌ای در مناطق مجاز ترددها رخ نداد البته مواردی محدود سانحه دریایی در مناطق غیر ایمن و غیر مجاز رخ داد که علمیات امداد و نجات سریعا در آن مناطق هم انجام شد .

    عفیفی‌پور افزود : مکررا و از طرق متعدد و مختلف درباره پرهیز از تردد از مبادی و نقاط غیرمجاز به مسافران توصیه و هشدار دادیم اما عده‌ای سودجو از ناآگاهی برخی از مسافران سوء استفاده کردند . البته این موارد هم به ندرت در سواحل دیده شد .

    وی درباره توقف ترددهای گردشگری و جابه جایی مسافران بین جزایر به دلیل شرایط جو نامساعد اظهار داشت : از ششم فروردین ماه تا دهم فروردین ماه شرایط جوی نامساعد باعث شد تا ترددها متوقف شود اما برای جلوگیری از ایجاد ترافیک و برای رفاه حال مسافران در ساعاتی که دریا آرام بود و مواج نبود ترددها را انجام دادیم .

    سخنگوی سفرهای نوروزی سازمان بنادر با تاکید بر اینکه با وجود توقف‌های تردد به دلیل شرایط جوی نامساعد و استقبال گسترده مردم از سفرهای دریایی ، با ترافیک آزار دهنده برای ترددها مواجه نبودیم، گفت : هر چند معطلی‌هایی برای مسافران در ترددها پیش آمد اما ترافیک آزاردهنده نبود .  




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سرپرست اداره کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت : ۵۱۳ هزار و ۸۰۳ نفر - سفر دریایی از ۱۸ تا ۲۴ فروردین انجام شد . ...

    |

    در بخش مسافرت‌های دریایی ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر سفر انجام گرفت که نسبت به مدت مشابه سال قبل ، ۶ درصد رشد داشته است . در حوزه گردشگری ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر سفر تردد دریایی انجام گرفت که نسبت به سال گذشته ، ۷ درصد کاهش داشته است .

    |

    مهم‌ترین اصل در سفرهای دریایی شناخت و رعایت نکات ایمنی است ، زیرا رعایت آنها سلامتی مسافران و گردشگران را تضمین می‌کند .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل ایمنی و حفاظت دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه ۲۷ فروند شناور تخصصی جستجو نجات دریایی خدمت‌رسانی ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ سرپرست اداره کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه کنترل بازرسی فنی و ایمنی شناورها مدنظر قرار گرفته ...

    |

    نظرات کاربران