اتصال استان لرستان به شبکه ریلی با ۱۸ جبهه کاری فعال در حال انجام است
با توجه به عبور مسیر ریلی درود - خرم آباد از مناطق کوهستانی شدید عمده فعالیت اجرایی در بخش زیرزمینی انجام شد به نحوی که علاوه بر ثبت رکوردهای قابل توجهی در حفاری به روش دستی ، پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه در مدت یک سال و نیم از ۳۹ درصد به ۵۱ درصد رسید .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون ساخت و توسعه راه آهن ، بنادر و فرودگاه ها گفت : راه آهن درود - خرم آباد - اندیمشک یکی از طرح های ریلی مهم کشور در کریدور شمال - جنوب است و در یک سال نیم گذشته عملیات اجرایی آن با ۱۸ جبهه کاری فعال به صورت شبانه روزی با هدف اتصال مرکز استان لرستان به شبکه ریلی در حال انجام است .
عباس خطیبی راه آهن درود - خرم آباد - اندیمشک را یکی از مهمترین طرح های ریلی کشور در کریدور شمال - جنوب اعلام کرد و گفت : این مسیر ریلی به طول ۳۳۳ کیلومتر با هدف رفع تنگناهای خط سراسری موجود ، اتصال مرکز استان لرستان شبکه ریلی و افزایش ظرفیت های باربری در این بخش از کشور در حال اجرا است . با توجه به اهمیت این طرح ریلی پیگیری های لازم برای رفع مشکلات قراردادی پیمانکار در مهر ماه سال ۱۴۰۱ به نتیجه رسید و بلافاصله اغلب جبهه های کاری پروژه مجددا فعال شد و تا پایان سال ۱۴۰۲ حدود ۱۸ جبهه کاری به ویژه در بخش های زیرزمینی به صورت شبانه روزی مشغول اجرای عملیات بودند .
خطیبی با اشاره به ساخت این پروژه ریلی با استفاده از متخصصین و افراد بومی در استان افزود : با توجه به عبور مسیر ریلی درود - خرم آباد از مناطق کوهستانی شدید عمده فعالیت اجرایی در بخش زیرزمینی انجام شد به نحوی که علاوه بر ثبت رکوردهای قابل توجهی در حفاری به روش دستی ، پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه در مدت یک سال و نیم از ۳۹ درصد به ۵۱ درصد رسید .
معاون ساخت و توسعه راه آهن ، بنادر و فرودگاه ها در خصوص عملیات اجرایی صورت گرفته از آبان ماه سال ۱۴۰۱ تا اسفند ماه سال گذشته توضیح داد و گفت : در این مدت زمان حفاری ۴۵۰۰ متر از تونل ها و ۱۰۰۰ متر لاینینگ تونل ها ، ۲۷ هزار متر مکعب بتن ریزی ، ۶۰۰ هزار مترمکعب ترانشه برداری صورت گرفته است و برای انجام عملیات مذکور حدود ۱۸۳ تن مواد ناریه ، ۱۲۵۰۰ تن سیمان ، ۹۰۰ تن آرماتور ، ۱۵۰ تن آهن آلات ، ۳۲۰ تن مش به کار رفته است .
خطیبی با اشاره به مطالبات انباشت شده پیمانکار پروژه اعلام کرد : در سال ۱۴۰۲ از محل منابع عمومی بیش از ۸۷ درصد اعتبار مصوب ابلاغی از محل پیوست یک قانون بودجه تخصیص اخذ شده است و با توجه به اهمیت پروژه مقرر است از سایر منابع نیز اعتبارات لازم برای تکمیل این پروژه اخذ شود .
معاون ساخت و توسعه راه آهن ، بنادر و فرودگاه ها با تاکید بر ادامه عملیات اجرایی این پروژه بعد از تعطیلات نوروزی اظهار داشت : با دستور وزیر راه و شهرسازی ، برنامه ریزی و پیگیری های صورت گرفته مبنی بر تامین اعتبار طرح مذکور از محل تهاتر نفت برابر استجازه مقام معظم رهبری ، قطعا در سال جدید همانند سال قبل که پیشرفت فیزیکی قابل توجه حدود ۱۲ درصد در ساخت این پروژه ریلی محقق شد ، عملیات اجرایی با جدیت بیشتری دنبال می شود .
وی اعلام کرد : با تخصیص اعتبار از منابع یاد شده عملیات اجرایی در محدوده خرم آباد - اندیمشک نیز همانند درود- خرم آباد فعال می شود .