در حال بارگذاری ...
  • اتصال استان لرستان به شبکه ریلی با ۱۸ جبهه کاری فعال در حال انجام است

    با توجه به عبور مسیر ریلی درود - خرم آباد از مناطق کوهستانی شدید عمده فعالیت اجرایی در بخش زیرزمینی انجام شد به نحوی که علاوه بر ثبت رکوردهای قابل توجهی در حفاری به روش دستی ، پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه در مدت یک سال و نیم از ۳۹ درصد به ۵۱ درصد رسید .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون ساخت و توسعه راه آهن ، بنادر و فرودگاه ها گفت : راه آهن درود - خرم آباد - اندیمشک یکی از طرح های ریلی مهم کشور در کریدور شمال - جنوب است و در یک سال نیم گذشته عملیات اجرایی آن با ۱۸ جبهه کاری فعال به صورت شبانه روزی با هدف اتصال مرکز استان لرستان به شبکه ریلی در حال انجام است .

    عباس خطیبی راه آهن درود - خرم آباد - اندیمشک را یکی از مهمترین طرح های ریلی کشور در کریدور شمال - جنوب اعلام کرد و گفت : این مسیر ریلی به طول ۳۳۳ کیلومتر با هدف رفع تنگناهای خط سراسری موجود ، اتصال مرکز استان لرستان شبکه ریلی و افزایش ظرفیت های باربری در این بخش از کشور در حال اجرا است . با توجه به اهمیت این طرح ریلی پیگیری های لازم برای رفع مشکلات قراردادی پیمانکار در مهر ماه سال ۱۴۰۱ به نتیجه رسید و بلافاصله اغلب جبهه های کاری پروژه مجددا فعال شد و تا پایان سال ۱۴۰۲ حدود ۱۸ جبهه کاری به ویژه در بخش های زیرزمینی به صورت شبانه روزی مشغول اجرای عملیات بودند .

    خطیبی با اشاره به ساخت این پروژه ریلی با استفاده از متخصصین و افراد بومی در استان افزود : با توجه به عبور مسیر ریلی درود - خرم آباد از مناطق کوهستانی شدید عمده فعالیت اجرایی در بخش زیرزمینی انجام شد به نحوی که علاوه بر ثبت رکوردهای قابل توجهی در حفاری به روش دستی ، پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه در مدت یک سال و نیم از ۳۹ درصد به ۵۱ درصد رسید .

    معاون ساخت و توسعه راه آهن ، بنادر و فرودگاه ها در خصوص عملیات اجرایی صورت گرفته از آبان ماه سال ۱۴۰۱ تا اسفند ماه سال گذشته توضیح داد و گفت : در این مدت زمان حفاری ۴۵۰۰ متر از تونل ها و ۱۰۰۰ متر لاینینگ تونل ها ، ۲۷ هزار متر مکعب بتن ریزی ، ۶۰۰ هزار مترمکعب ترانشه برداری صورت گرفته است و برای انجام عملیات مذکور حدود ۱۸۳ تن مواد ناریه ، ۱۲۵۰۰ تن سیمان ، ۹۰۰ تن آرماتور ، ۱۵۰ تن آهن آلات ، ۳۲۰ تن مش به کار رفته است .

    خطیبی با اشاره به مطالبات انباشت شده پیمانکار پروژه اعلام کرد : در سال ۱۴۰۲ از محل منابع عمومی بیش از ۸۷ درصد اعتبار مصوب ابلاغی از محل پیوست یک قانون بودجه تخصیص اخذ شده است و با توجه به اهمیت پروژه مقرر است از سایر منابع نیز اعتبارات لازم برای تکمیل این پروژه اخذ شود .

    معاون ساخت و توسعه راه آهن ، بنادر و فرودگاه ها با تاکید بر ادامه عملیات اجرایی این پروژه بعد از تعطیلات نوروزی اظهار داشت : با دستور وزیر راه و شهرسازی ، برنامه ریزی و پیگیری های صورت گرفته مبنی بر تامین اعتبار طرح مذکور از محل تهاتر نفت برابر استجازه مقام معظم رهبری ، قطعا در سال جدید همانند سال قبل که پیشرفت فیزیکی قابل توجه حدود ۱۲ درصد در ساخت این پروژه ریلی محقق شد ، عملیات اجرایی با جدیت بیشتری دنبال می شود .

    وی اعلام کرد : با تخصیص اعتبار از منابع یاد شده عملیات اجرایی در محدوده خرم آباد - اندیمشک نیز همانند درود- خرم آباد فعال می شود .




    مطالب مرتبط

    پروژه راه‌آهن میانه – اردبیل با حدود ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی ، یکی از سخت‌ترین و منحصر به‌فردترین پروژه‌های ریلی کشور محسوب می‌شود . در طول مسیر ۱۷۵ کیلومتری این پروژه ، ۹۱ دستگاه تونل و گالری به طول ۳۲ کیلومتر و ۲۹ دستگاه پل خاص به طول ۴ کیلومتر احداث شده است که بیش از ۲۲ درصد ...

    |

    طرح کمربند پیرامونی کشور در قالب کریدور غرب تعریف شده و از مرز بازرگان آغاز می‌شود ، به شلمچه ، سپس چابهار و سرخس می‌رسد و دوباره به مرز بازرگان باز می‌گردد . از این میان چهار کریدور بزرگراهی نقش مهمی در ارتباط ایران با کشورهای همسایه دارند و تکمیل آنها نیازمند احداث مسیرهای ...

    |

    این پروژه به دلیل محدودیت‌های اعتباری با توقف چندساله مواجه بود ، اما با تأکید وزیر راه و شهرسازی در حاشیه سفر ریاست جمهوری و بازدید میدانی از پروژه ، مسیر اجرای آن مجدداً فعال شد . برگزاری مناقصه در سال جاری و انتخاب پیمانکار جدید ، نقطه عطفی در احیای این پروژه مهم محسوب ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، عملیات احداث بخشی از باند دوم بزرگراه بافت – ارزوئیه – حاجی‌آباد ، به‌عنوان یکی از پروژه‌های اولویت‌دار حوزه ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور ، در جریان بازدید از محور طارم – بناب – ...

    |

    نظرات کاربران