در حال بارگذاری ...

مسیر ترانس خزر محرک اصلی رشد صادرات قزاقستان

به گزارش پرتال حمل و نقل ، یک میزگرد بین‌المللی به همت شرکت ملی راه‌آهن قزاقستان با مشارکت راه‌آهن آذربایجان و صادرکنندگان بزرگ داخلی در آستانه برگزار شد . در این مراسم مزایا و فرصت‌های مسیر ترانس خزر که امکان تحویل محموله صادرکنندگان داخلی به بازارهای جهانی را در سریع‌ترین زمان ، ممکن می‌کند ، مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

شرکت کنندگان در این میزگرد از جمله نمایندگان تجارت قزاقستان ، صادرکنندگان (معدن ، پتروشیمی ، کشاورزی و سایر محصولات) و همچنین شرکت های حمل و نقلی پیشنهادات خود را ارائه و در مورد موضوعات کلیدی سازماندهی حمل و نقل کالا و توسعه حمل و نقل از طریق  مسیر ترانس خزر  گفتگو کردند .

شرکت کنندگان همچنین در مورد بهبود رویه‌های گمرکی ، نوسازی بخش حمل و نقل و لجستیک ، دیجیتالی کردن خدمات حمل و نقل در این کریدور بین المللی و شکل گیری و اجرای سیاست لجستیک صحبت کردند .

صادرکنندگان خاطرنشان کردند که به لطف سیاست‌های شرکت راه‌آهن قزاقستان در حمایت از تولیدکنندگان داخلی ، شرکت‌های بیشتری شروع به عرضه محصولات خود به  فواصل طولانی‌تر کردند . برای این منظور ، راه آهن قزاقستان فعالانه در حال توسعه زیرساخت نرم و سخت مسیر ترانس خزر است تا خدمات لجستیکی را در قزاقستان و خارج از کشور بهبود بخشد .

یرلان قویشبایوف ، نایب رئیس هیئت مدیره راه اهن قزاقستان در امور لجستیک ، گفت : در سال ۲۰۲۳ در مسیر ترانس خزر ۲.۸ میلیون تن کالا حمل شد که نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش ۸۶ درصدی (افزایش ۱.۵ میلیون تنی) را شامل می‌شود . همچنین زمان تحویل کالا در این مسیر رقابتی شده و به طور متوسط ۱۲ روز و حجم حمل بار قزاقستان در طول کریدور حدود ۱۰ میلیون تن است .




مطالب مرتبط

در ۹ ماهه امسال میزان واردات کالا از طریق شبکه حمل و نقلی ریلی منطقه آذربایجان ۱۲۹ هزار و ۱۹۶ تن کالا است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد افزایش دارد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، با بررسی تغییرات ژئوپلیتیکی کریدورهای حمل‌ونقلی و تاکید بر اینکه کریدور میانی موسوم به «مسیر حمل‌ونقل بین‌المللی ...

|

برای اجرای آنی توافقات ، احداث پل مشترک در منطقه «آغبند» توسط آذری‌ها در حال ساخت است که این پل مشترک هم ریلی و هم جاده‌ای است و خوشبختانه علمیات اجرایی آن در حال انجام است . مورد دیگر از توافقات احداث جاده توسط جمهوری اسلامی ایران است که این موضوع در شرکت ساخت و توسعه ...

|

کریدور میانی در مقایسه با کریدور شمالی ، مسیر تجاری سریع‌تر و اقتصادی‌تری را ارائه می‌کند و مسیر را تقریباً ۲۰۰۰ کیلومتر کوتاه می‌کند . این مسیر با حدود ۴۲۵۰ کیلومتر راه آهن و ۵۰۰ کیلومتر راه دریایی ، چین ، قزاقستان ، ازبکستان ، ترکمنستان ، دریای خزر ، آذربایجان ، گرجستان ، ...

|

شاخه دیگری از کریدور میانی در شرق دریای خزر از طریق چین ، قرقیزستان ، تاجیکستان ، ازبکستان ، ترکمنستان ، دریای خزر ، آذربایجان ، گرجستان و ترکیه در حال ظهور است که راه آهن ، مسیرهای دریایی و بزرگراه ها را با هم ترکیب می کند .

|

نظرات کاربران