در حال بارگذاری ...

ادعای انتصاب رفاقتی در راه آهن خلاف واقع و توهین به مخاطبان است

به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمدرضا نصرت نظامی در واکنش به نامه رئیس اخیر هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و حاشیه‌سازی‌های مستمر وی گفت : چه طور برخی مدعی انتصابات سیاسی و رفاقتی در راه آهن می شوند ، آن هم در زمانی که قائم مقام و پنج معاون از شش معاون راه آهن که ارکان اصلی مدیریتی آن هستند تغییری نکردند ؟

محمدرضا نصرت نظامی ، معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت راه آهن تاکید کرد : به تازگی رئیس اخیر هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های ریلی محتوای نامه هفت ماه پیش این انجمن که سراسر خلاف واقع بوده است را بازنشر کرده و مجددا مدعی شده که انتصابات سیاسی و رفاقتی در راه آهن منجر به تولید و تشدید بحران در کشور و این صنعت شده که بیان چنین ادعای کذبی جای تعجب دارد .

نصرت نظامی افزود: اولا انتصاب سید میعاد صالحی به عنوان معاون وزیر راه و شهرسازی ، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت راه آهن ج.ا.ا توسط هیات محترم وزیران صورت پذیرفته و صرفا متکی بر پیشنهاد یک مقام عالی دولتی یا هر شخصیت صاحب منصب یا ذی نفوذ دیگر نبوده و چنین ادعایی توهین به دولت سیزدهم است . ثانیا تخصص علمی و سوابق اجرایی ایشان و تحول صورت گرفته در مجموعه راه آهن نیز گواه باطل بودن این مدعاست و کتمان سوابق علمی و اجرایی ایشان در حوزه ریلی و حرفهای دروغ و خلاف واقع در این زمینه توهین به مخاطبان است .

معاون توسعه مدیریت و منابع راه آهن در ادامه گفت : شاید برخی افراد ، تصور کنند که منظور انجمن صنفی تغییرات مدیریتی در بدنه راه آهن است که این ادعا هم محلی از اعراب ندارد ، چرا که با وجود اختیار قانونی مدیرعامل  و بر خلاف رویه همه مدیران عامل گذشته ، در بین مدیران ارشد راه آهن یعنی قائم مقام شرکت و شش معاون ، تنها یک نفر  تغییر کرده و صالحی در عمل به دور از هرگونه نگاه سیاسی به شرکت تخصصی راه آهن ، با شش نفر از هفت مدیر ارشد منصوب در دولت  گذشته ادامه همکاری داده است که این نوع نگاه تخصصی در ادوار راه آهن بی سابقه است .

نصرت نظامی تاکید کرد : با مطالعه سوابق پیشین راه آهن ، می توان به این واقعیت پی برد که در هنگام جابجایی دولت ها و تبعا تغییر مدیران عامل ، تمامی یا اکثر مدیران ارشد و میانی راه آهن تغییر نموده اند و حتی این تغییرات بیش از آنکه وابسته به تغییر دولت ها باشد وابسته به تغییر مدیران عامل بوده است . بنابراین ادعای انتصابات رفاقتی و سیاسی در بدنه مدیران راه آهن با تغییر تنها یک نفر از ۷ مدیر ارشد هم حرفی خلاف واقع است .

نصرت نظامی معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت راه آهن که سابقه ای طولانی در شرکت های مختلف دولتی و غیر دولتی از جمله شرکت راه آهن و شرکت های مرتبط با این حوزه از جمله صندوق پس انداز کارکنان راه‌آهن را دارد گفت : البته جالب است چنین ادعاهایی از سوی فردی مطرح می شود که خودش بدون حتی یک روز سابقه در صنعت ریلی و شرکت راه آهن و به واسطه رفاقت با افراد خاص یکباره از فضای دارویی و تاکسیرانی به عضویت هیات مدیره صندوق پس انداز کارکنان راه‌آهن و مدیرعاملی یکی از شرکت های حمل و نقلی زیرمجموعه صندوق نائل شدند .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، عضو انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی با اشاره به اینکه رویکرد کلان و همیشگی سیاستگذار برای عدم انتقال بار مالی به مسافران ...

|

موسوی تحصیل کرده ارشد حقوق خصوصی از دانشگاه تربیت مدرس با بیش از ۲۸ سال سابقه راه آهنی ، مسئولیت های متعددی از جمله معاون اداری - مالی راه آهن تهران ، مدیرکل دفتر حقوقی راه آهن ، مدیرکل راه آهن آذربایجان و معاون مدیرعامل راه آهن در بخش مسافری را در سابقه خود دارد .

|

بزرگترین وظیفه و اولویت راه آهن ، ارائه خدمت مطلوب به مردم است. در حال حاضر سهم راه آهن در حمل بار کل کشور ، حدود ۸ درصد است و باید تلاش کنیم تا به کمک یکدیگر و با جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی ، سهم حمل و نقل ریلی بار را برای کمک به اقتصاد کشور به ۳۰ درصد برسانیم .

|

خرید و بازسازی لکوموتیو ، واگن مسافری ، ماشین آلات ریلی و تامین تجهیزات مربوطه از سازندگان داخلی اولویت های اصلی است که از طرف شرکت راه آهن تعیین شده است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، با رویکرد جدید راه‌آهن ، قطار گردشگری کاشان و کویر ابوزید آباد ، راه‌اندازی می‌شود .

|

نظرات کاربران