در حال بارگذاری ...
  • ظرفیت اسمی پذیرش سالانه مسافر فرودگاه مشهد به ۱۰ میلیون نفر افزایش یافت

    جدا کردن ورودی و خروجی فرودگاه و افزایش ظرفیت ترمینال‌های آن به افزایش کیفیت خدمات در فرودگاه ها کمک خواهد کرد ، طرح توسعه ترمینال چندی قبل در فرودگاه اهواز و امروز در فرودگاه مشهد بهره برداری شد ، در این راستا افزایش ظرفیت ترمینال‌های فرودگاه‌های دیگر کشور نیز در دست اجرا است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی گفت : با بهره‌برداری از چهار طرح توسعه‌ای در فرودگاه مشهد ظرفیت اسمی پذیرش سالانه مسافر در این فرودگاه از هفت میلیون به ۱۰ میلیون نفر افزایش یافته است .

    مهرداد بذرپاش در حاشیه افتتاح و بهره‌برداری از ۴ طرح فرودگاهی در فرودگاه مشهد در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت : همه همکاران در بخش‌های مختلف حمل‌ونقلی اعم از حمل‌ونقل جاده‌ای ، راه‌آهن ، فرودگاه‌ها ، ستاد وزارتخانه ، معاونت حمل و نقل و سایر بخش‌ها ، بسیج شده‌اند تا حداکثر ظرفیت را برای حمل و نقل ایمن و مناسب در نوروز ۱۴۰۳ ارایه دهند . پیش‌بینی ما این است که ۱۷ میلیون مسافر در ایام سفرهای نوروز از مدهای مختلف حمل و نقلی سفر خود را انجام دهند ، بنابراین همه تجهیزات و ظرفیت‌های وزارتخانه و شرکت‌ها ‌و سازمان‌های حمل و نقلی به خدمت آمده‌اند .

    عضو کابینه دولت سیزدهم راهبرد وزارت راه و شهرسازی را مبتنی بر تامین ایمنی و آسایش مسافران عنوان کرد و افزود : با راه اندازی پل‌های تلسکوپی پیاده و سوار شدن مسافر از اتوبوس در فرودگاه به حداقل خواهد رسید . در برنامه است تا در سال ۱۴۰۳ پل‌های بیشتری نصب شوند .

    وزیر راه و شهرسازی گفت : نصب پل‌های ارتباطی بین فرودگاه و هواپیما موسوم به پل «تلسکوپی» در تمامی فرودگاه‌هایی که ظرفیت نصب آن را دارند ، آغاز شده است و امروز یک مورد از آن در فرودگاه بین المللی مشهد به بهره برداری رسید تا زمینه آسایش مسافران را فراهم کند . جدا کردن ورودی و خروجی فرودگاه و افزایش ظرفیت ترمینال‌های آن به افزایش کیفیت خدمات در فرودگاه ها کمک خواهد کرد ، طرح توسعه ترمینال چندی قبل در فرودگاه اهواز و امروز در فرودگاه مشهد بهره برداری شد ، در این راستا افزایش ظرفیت ترمینال‌های فرودگاه‌های دیگر کشور نیز در دست اجرا است .

    وزیر راه و شهرسازی ایجاد ایستگاه‌های بیشتر در فضای فرودگاهی برای توقف هواپیماها را از دیگر طرح‌هایی برشمرد که در فرودگاه‌های کشور دنبال می‌شود و امروز در فرودگاه مشهد به بهره‌برداری رسیده است .

    بذرپاش اظهار کرد : با بهره‌برداری از چهار طرح توسعه‌ای در فرودگاه مشهد ظرفیت اسمی پذیرش سالانه مسافر در این فرودگاه از هفت میلیون به ۱۰ میلیون نفر افزایش یافته است ، ضمن اینکه با افزایش تجهیزات ، شمار پروازهای روزانه آن نیز به زودی بیشتر خواهد شد .

    وی ، توسعه ناوگان حمل و نقلی اعم از هوایی ، ریلی و جاده ای را از رویکردهای اصلی وزارت راه و شهرسازی برشمرد و گفت : روند به‌کارگیری هواپیماهای جدید در ناوگان هوایی کشور به صورت مستمر در حال انجام است ، همچنین لوکوموتیو و وسایل نقلیه جدید نیز به ناوگان حمل و نقل ریلی و جاده ای کشور اضافه می‌شود .

    وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوالی در خصوص امکان قرار گرفتن سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مجموعه این وزارتخانه گفت : انتقال آن به دولت به طور کلی منتفی است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر آمادگی وزارت راه و شهرسازی برای خدمت‌رسانی به ۱۷ میلیون مسافر در بخش حمل و نقل ، گفت : ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، ۳ پل ارتباطی انتقال مسافران فرودگاه مشهد ، با حضور وزیر راه و شهرسازی ، افتتاح و بهره‌برداری شد .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌‌ طرح توسعه اپرون فرودگاه مشهد با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد . با حضور ...

    |

    با افتتاح پروژه توسعه ترمینال داخلی فرودگاه مشهد ، این فرودگاه سالانه ظرفیت اعزام و پذیرش ۱۴ میلیون مسافر هوایی را خواهد داشت .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی از رشد ۵۵ درصدی ترانزیت و به نتیجه رسیدن اقدامات دولت سیزدهم در این زمینه خبر داد .

    |

    نظرات کاربران