در حال بارگذاری ...
  • الزام شرکت های هواپیمایی و نمایندگان مجاز فروش بلیت و دفاتر فروش آنلاین به ساماندهی فروش بلیت به مسافران توانخواه

    لازم است اطلاع رسانی کامل در خصوص آن دسته از هواپیماهای موجود در ناوگان خود که قادر به پذیرش مسافر توانخواه هستند و نیز حداکثر تعداد قابل پذیرش مسافرین توانخواه در هر پرواز را به اطلاع مسافر یا متقاضی خرید بلیت برسانند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت : شرکت های هواپیمایی و نمایندگان مجاز فروش بلیت و دفاتر فروش آنلاین به ساماندهی فروش بلیت به مسافران توانخواه ملزم شدند .

    جعفریازرلو گفت : شرکت های هواپیمایی و نمایندگان مجاز فروش بلیت و دفاتر فروش آنلاین بلیت هواپیما(OTA)  به ساماندهی و شفاف سازی نحوه تهیه بلیت از سوی مسافران توانخواه ملزم شدند . نظر به اینکه تسهیلات فراهم شده برای حمل و نقل هوایی مسافران توانخواه موجب استقبال فزاینده سفرهای هوایی از سمت اینگونه مسافران شده است و از سوی دیگر عدم اطلاع رسانی کافی و موثر شرایط فروش بلیت و پذیرش مسافرین توانخواه در هنگام ابتیاع بلیت موجب عدم پذیرش این دسته از مسافران در فرودگاه ها و ایجاد نارضایتی آنها را فراهم می کند ،

    یازرلو افزود : بنابراین به منظور اجتناب از بروز اینگونه اتفاقات تمامی شرکت های هواپیمایی باید در سایت خود نسبت به تعریف مسافر توانخواه و کدهای چهار حرفی اختصاص یافته قابل درج در بلیت های صادره برای مسافرین اقدام کنند .

    سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد : همچنین لازم است اطلاع رسانی کامل در خصوص آن دسته از هواپیماهای موجود در ناوگان خود که قادر به پذیرش مسافر توانخواه هستند و نیز حداکثر تعداد قابل پذیرش مسافرین توانخواه در هر پرواز را به اطلاع مسافر یا متقاضی خرید بلیت برسانند . همچنین دفاتر خدمات مسافرت هوایی دارای مجوز فروش آنلاین (OTA) بلیت هواپیما باید تمهیداتی اتخاذ کنند که اطلاع رسانی کامل در خصوص بند ۱ این بخشنامه در زمان و مکان مناسب قبل از مرحله خرید و صدور بلیت برای مسافر توانخواه صورت پذیرد .

    یازرلو خاطرنشان کرد : به منظور اجرای دقیق این بخشنامه ، صادر کننده بلیت اعم از شرکت هواپیمایی یا OTA باید نسبت به اضافه کردن یک مرحله به مراحل صدور بلیت در سایت فروش آنلاین خود اقدام کند . به عبارت دیگر متقاضی خرید بلیت باید تصدیق کند که مسافر توانخواه است یا خیر ؟ در صورتیکه جواب مثبت باشد نوع معلولیت توسط متقاضی خرید بلیت انتخاب یا شرح داده شود و درخواست صدور بلیت مسافر توانخواه به واحد پشتیبانی جهت طی سایر مراحل اخذ تاییدیه و صدور بلیت ارسال گردد . مراحل صدور اینگونه بلیت ها باید بصورت کامل به متقاضی خرید بلیت اطلاع رسانی گردد .

    به منظور تذکر و تعیین مسئولیت متقاضی خرید بلیت در درج صحیح مشخصات جسمانی مسافر اعم از عادی یا توانخواه در کلیه بلیت صادره عبارتی که بیانگر این مهم است که " این بلیت با توجه به شرایط ابرازی در هنگام خرید برای مسافر عادی / توانخواه صادر شده است ." در قسمتی از فضای بلیت صادره می تواند هرگونه مسئولیت ناشی از عدم پذیرش مسافر در فروگاه بعلت مغایرت مشخصات جسمانی مسافر با بلیت صادره را از صادر کننده بلیت سلب نماید .

    وی تصریح کرد : این بخشنامه با اعطای فرصت زمانی یک ماهه از تاریخ صدور آن ، جهت اتخاذ تمهیدات و اعمال تغییرات لازم در سیستم های فروش آنلاین برای کلیه شرکت های هواپیمایی داخلی و دفاتر خدمات مسافرتی دارای مجوز فروش انلاین (OTA) لازم الاجرا می شود . در صورت عدم رعایت این بخشنامه کلیه خسارت احتمالی مالی ناشی از عدم پذیرش مسافر توانخواه ناشی از عدم مطابقت مشخصات مسافر با بلیت صادره و محدودیت های مربوطه بر عهده صادر کننده بلیت خواهد بود .




    مطالب مرتبط

    در بازه اربعین حسینی واگذاری پروازها از طرف شرکت های هواپیمایی به چارترکنندگان و عرضه چارتری بلیت در مسیر عتبات عالیات ممنوع است و عرضه و فروش بلیت باید از طریق کانال های شفاف به عموم عرضه شود .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از اخطار این سازمان به تمامی شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی در ...

    |

    بلیت مسافرانی که پرواز آنها به دلیل شرایط غیر مترقبه کنونی باطل اعلام شده اما مسافر از انجام پرواز انصراف نداده و قصد انجام مسافرت در کوتاه ترین زمان ممکن را دارد باید با توجه به ظرفیت خالی صندلی پرواز و اولویت بندی مسافر (سالخورده/ نوزاد/ توانخواه/ مادر باردار و ...) بدون دریافت ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از ثبت رکورد انجام پروازهای فرودگاه مشهد مقدس در روز شهادت امام رضا (ع) با انجام ۲۴۱ پرواز خبر ...

    |

    طبق آمار رسمی برای نشست و برخاست ۲ هزار و ۲۳۰ پرواز و اعزام و پذیرش ۳۰۴ هزار و ۳۹۷ مسافر در این ایام مجوز صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل در نشست و برخاست (یک هزار و ۶۴۴ پرواز) ۳۶ درصد و در اعزام و پذیرش (بیش از ۲۱۴ هزار مسافر) ۴۲ درصد رشد داشته است .

    |

    نظرات کاربران