تمرکز هوشمندسازی فرودگاه های کشور بر سه حوزه زیرساختی ، تجاری و مسافری
در سند جامع هوشمندسازی فرودگاهها علاوه بر استفاده از رویکردهای نوین فکری و نظری ، باید حداکثر ابزارها و تجهیزات هوشمند مثل سیستمهای هوش مصنوعی برای مدیریت ترافیک ، پرواز و جابجایی مسافر ، سیستمهای گردآوری و تجزیه و تحلیل کلان دادهها ، اینترنت اشیاء(IOT) ، اپلیکیشنهای موبایل و ... استفاده شود .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون برنامهریزی ، نظارت و امور اقتصادی با بیان اینکه دیگر راهحلهای قدیمی و فرآیندهای آنالوگ و دستی پاسخگوی نیازهای امروز مسافران و ذینفعان صنعت هوایی کشور نیست ، بر تدوین سند جامع هوشمندسازی فرودگاههای کشور با قید فوریت که چشم انداز و نقشه راه این صنعت را تا سال ۲۰۴۰ روشن میسازد ، تاکید کرد .
علی عبدی در نشستی که بهمنظور تدوین سند جامع هوشمندسازی فرودگاه های کشور در دفتر معاونت برنامه ریزی ، نظارت و امور اقتصادی برگزار شد ، ضمن اعلام این مطلب گفت : این سند باید علاوه بر استفاده از مطالعات تطبیقی و بهرهگیری از تجربیات سایر کشورها در راهاندازی فرودگاههای مدرن ، ویژگیهای بومی کشور عزیزمان را نیز در بر داشته باشد و در هر سه حوزه هوشمندسازی زیرساختها، هوشمندسازی جریان تجاری و اقتصادی و هوشمندسازی جریان مسافری را در نظر داشته باشد .
وی با بیان اینکه تدوین سند جامع هوشمندسازی فرودگاههای کشور ، تأکید و تکلیف مهم از سوی معاون وزیر و مدیرعامل محترم شرکت فرودگاهها به این معاونت است ، گفت : در سند جامع هوشمندسازی فرودگاهها علاوه بر استفاده از رویکردهای نوین فکری و نظری ، باید حداکثر ابزارها و تجهیزات هوشمند مثل سیستمهای هوش مصنوعی برای مدیریت ترافیک ، پرواز و جابجایی مسافر ، سیستمهای گردآوری و تجزیه و تحلیل کلان دادهها ، اینترنت اشیاء(IOT) ، اپلیکیشنهای موبایل و ... استفاده شود .