در حال بارگذاری ...
  • تاکید وزیر راه و شهرسازی بر بکارگیری همه ظرفیت‌ها برای انجام سفرهای نوروزی

    با توجه به حجم بیشتر سفرهای جاده‌ای در ایام نوروز باید اقدامات لازم در این راستا از جمله نصب علائم و روشنایی جاده‌ها و ارائه برنامه‌های متنوع در مجتمع‌های رفاهی بین راهی برای مسافران نوروزی اجرا شود تا خطراتی از جمله خستگی رانندگان که یکی از عوامل مهم بروز تصادفات است ، کاهش یابد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی ضمن تاکید بر به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها برای تسهیل سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ گفت : توزیع عادلانه بلیت و افزایش ایمنی سفرها و کیفیت خدمات اولویت دارد .

    مهرداد بذرپاش در جلسه‌ای که در خصوص سفرهای نوروزی با حضور معاونان حوزه حمل‌ونقل برگزار شد ، پس از بررسی گزارش‌های ارائه شده از اقدامات و برنامه‌های سازمان‌های زیرمجموعه این وزارتخانه در حوزه‌های حمل‌ونقل ریلی ، هوایی ، جاده‌ای و دریایی بر لزوم به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها برای سهولت سفرها تاکید کرد .

    وی با تاکید بر اولویت‌های این وزارتخانه برای سفرهای ایام نوروز ۱۴۰۳ ، از جمله افزایش ایمنی سفرها و کاهش حوادث جاده‌ای ، توزیع عادلانه و مناسب بلیت و ارتقا کیفی خدمات اظهار کرد : سفرهای هوایی ، ریلی و جاده‌ای باید با کمترین تاخیر انجام شود .

    بذرپاش بر استفاده از همه ظرفیت‌ها و فراهم کردن زمینه برای عرضه بلیت‌ها و دسترسی راحت‌تر مردم تاکید کرد و گفت: مردم باید در شرایطی ایمن ، آسوده و با هزینه‌های معقول سفر کنند . افزایش کیفیت خدمات فرودگاهی از دیگر موارد مطرح شده از سوی وزیر راه و شهرسازی بود .

    وی در این خصوص اظهار کرد : باید با نظارت دقیق از بروز هرگونه نارضایتی مسافران تا حد امکان پیشگیری کرد .

    وزیر راه و شهرسازی در ادامه با تقدیر از تلاش‌های انجام شده در رفع ۵۴۰ نقطه پر حادثه‌ در راه‌های کشور افزود : با توجه به حجم بیشتر سفرهای جاده‌ای در ایام نوروز باید اقدامات لازم در این راستا از جمله نصب علائم و روشنایی جاده‌ها و ارائه برنامه‌های متنوع در مجتمع‌های رفاهی بین راهی برای مسافران نوروزی اجرا شود تا خطراتی از جمله خستگی رانندگان که یکی از عوامل مهم بروز تصادفات است ، کاهش یابد .

    بذرپاش با اعلام رشد ۳٫۵ درصدی تردد جاده‌ای در نوروز گذشته گفت : در ایام نوروز ۱۴۰۲ در بخش ریلی رشد ۳۰ درصدی ، در بخش هوایی رشد ۲۰ درصدی و در بخش دریایی رشد ۱۲ درصدی را نسبت به مدت مشابه تجربه کردیم و برای سال جاری نیز رشد ۵ درصدی سفرها پیش‌بینی شده است که باید نسبت به فراهم کردن ناوگان ایمن برای مسافران نوروزی اهتمام ویژه داشت .




    مطالب مرتبط

    پیگیری توسعه ناوگان ، کنترل سرعت و رفتارهای شبکه حمل‌ونقل عمومی کشور با استفاده از سامانه‌های هوشمند مثل سامانه سپهتن که باید در آینده توسعه بیشتری یابد ، به صورت توامان می‌تواند به سفر ایمن در جاده‌ها منجر شود .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رییس سازمان هواپیمایی کشوری از رشد ۷ درصدی سفرهای هوایی نوروز ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد . 

    |

    در این مدت بیش از ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از مسافران نوروزی از شبکه حمل و نقل جاده‌ای ،‌ حدود ۱.۵ میلیون نفر از شبکه ریلی و بیش از ۲ میلیون و ۹۶۰ هزار نفر از شبکه حمل و نقل هوایی و فرودگاهی در سفر هوایی داخلی و خارجی در ۲۵ هزار پرواز جا به جا شده اند .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی از ترخیص قطعات مورد نیاز شرکت های هواپیمایی از گمرکات کشور به طور مرتب خبر داد و ابراز امیدواری کرد ؛ در ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ وزیر راه و شهرسازی با اشاره به عملکرد بخش ریلی گفت : در بخش ریلی باید خطوط را افزایش دهیم. سال گذشته ۳۲ میلیون مسافر جابه ...

    |

    نظرات کاربران