در حال بارگذاری ...
  • مقاومت پل‌های آزادراه منجیل - رودبار در برابر زلزله

    در طول مسیر ۸.۲ کیلومتری آزادراه دو دستگاه تونل به طول ۹۲۷ متر و ۸ دستگاه پل به طول ۱۲۱۶ متر احداث شده است که با در نظر گرفتن سختی‌های عملیات اجرایی در محدوده شهری و دسترسی به محل پروژه به ویژه در تونل ها از نمونه‌های قابل ذکر در پروژه‌های راهسازی است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مجری آزادراه منجیل - رودبار گفت : برای اولین بار در کشور ، استفاده از تکیه گاه غلطکی در ساخت یکی از بزرگ‌ترین پل‌های طره آزاد کشور با هدف کاهش اثرات زلزله در آزادراه منجیل - رودبار انجام شده است .

    میلاد دوستی در آستانه بهره برداری از آخرین بخش از آزادراه قزوین - رشت در محدوده منجیل تا رودبار گفت :‌ ساخت این آزادراه علیرغم کوتاه بودن طول مسیر به دلیل عبور از مناطق صعب العبور البرز و دهلیز تنگ رودخانه سفید رود یکی از سخت‌ترین و چالش برانگیزترین محورهای آزادراهی کشور محسوب می شود .

    وی ادامه داد : در طول مسیر ۸.۲ کیلومتری آزادراه دو دستگاه تونل به طول ۹۲۷ متر و ۸ دستگاه پل به طول ۱۲۱۶ متر احداث شده است که با در نظر گرفتن سختی‌های عملیات اجرایی در محدوده شهری و دسترسی به محل پروژه به ویژه در تونل ها از نمونه‌های قابل ذکر در پروژه‌های راهسازی است .

    مجری آزادراه منجیل - رودبار در خصوص عملیات اجرایی پل‌های محور توضیح داد و گفت : در ساخت بعضی از پل های مسیر از تیرهای پیش تنیده با دهانه ۴۰ متر و در ساخت پل‌های روی رودخانه سفید رود از ۳۰۰ دستگاه شمع استفاده شده است .

    دوستی ساخت پل شماره ۶ این آزادراه به طول ۳۳۰ متر را یکی از موارد خاص در ساخت ابنیه این مسیر آزادراهی دانست و خبر داد : این پل که ارتفاع دهانه میانی آن به ۱۳۵ متر می رسد یکی از بزرگ‌ترین پل‌های طره آزاد کشور است که با توجه به توپوگرافی منطقه به منظور کاهش اثرات زلزله های احتمالی با استفاده از تکیه گاه غلطکی برای اولین بار در کشور احداث شده است .

    وی با تاکید بر اهمیت آزادراه منجیل - رودبار در تکمیل کریدور آزادراهی شمال - جنوب کشور بیان داشت : این آزادراه یکی از چهار مسیر عبوری از رشته کوه البرز است که دسترسی مناطق مرکزی و پایتخت را به استان گیلان و غرب دریای خزر فراهم می کند و نقش موثری در حمل و نقل کالا و مسافر ، کاهش زمان سفر و صرفه جویی در مصرف سوخت دارد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمدرضا کدخدازاده معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ، در نشست خبری هشتمین نمایشگاه ...

    |

    برنامه این است که قطعه دو آزادراه تهران - شمال تا سال ۱۴۰۶ تکمیل و به صورت کامل به بهره‌برداری برسد تا آن زمان هم به طور قطع تکلیف قطعه سوم این آزادراه هم روشن شده و ساخت این قطعه هم آغاز شده است .

    |

    توسعه زیرساخت های حمل و نقل از سویی دیگر موجب تسهیل تجارت و روابط بین المللی برای کشورها می شود و در شرایطی که جهانی شدن و رقابت های اقتصادی رشد فزاینده ای دارند ، زیرساخت های حمل و نقل کارآمد به کشورها این امکان را می دهد تا در بازارهای جهانی رقابت کنند و حرفی برای گفتن داشته ...

    |

    آزادراه شمالی کرج به عنوان یکی از پروژه‌های اولویت‌دار کشور به طول ۱۸.۶ کیلومتر است که ضمن تکمیل شبکه آزادراهی با افزایش ظرفیت کریدور غربی و ارتباط بیشتر این کریدور با کریدور شمالی موجب رفع گلوگاه ترافیکی غرب پایتخت و روان سازی عبور و مرور در محدوده شهر کرج می شود .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با بیان اینکه در راستای برقراری عدالت قرار بر این است که پرداخت عوارضی از ۵ ...

    |

    نظرات کاربران