اختلاف ۲۰ هزار میلیارد تومانی درآمد و هزینه بخش فرودگاهی کشور
شغل مراقبت پرواز ، بخش الکترونیک ، مخابرات و ایمنی زمینی جزو مشاغل حساس فرودگاهی هستند و قانونگذار ضرورت توجه به وضعیت این قشر را تایید کرده و شرکت فرودگاهها باید تابع آیین نامه اداری مالی و استخدامی خاص خود باشد که این موضوع هنوز به تصویب نهایی نرسیده و موکول به تصویب در شورای حقوق و دستمزد شده است .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران از اختلاف ۲۰ هزار میلیارد تومانی درآمد و هزینه در بخش فرودگاهی کشور خبر داد و گفت : وضعیت مطلوبی در زمینه تامین منابع مالی نداریم .
رضا نخجوانی در خصوص تجمیع مدیریت فرودگاه های کشور گفت : مدیریت واحد یعنی تجمیع مدیریت منابع و هزینه ها و این یعنی ، شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران سالانه به ۳۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز دارد در حالیکه درآمد کنونی این شرکت ۱۰ هزار میلیارد تومان است .
معاون وزیر راه و شهرسازی درباره اینکه با توجه به حساسیت شغل مراقبت پرواز ، آیا دستمزد آنها افزایش مییابد گفت : شغل مراقبت پرواز ، بخش الکترونیک ، مخابرات و ایمنی زمینی جزو مشاغل حساس فرودگاهی هستند و قانونگذار ضرورت توجه به وضعیت این قشر را تایید کرده و شرکت فرودگاهها باید تابع آیین نامه اداری مالی و استخدامی خاص خود باشد که این موضوع هنوز به تصویب نهایی نرسیده و موکول به تصویب در شورای حقوق و دستمزد شده است .
نخجوانی با بیان اینکه در بخش مراقبت پرواز به دلیل معضلاتی که در بخش پدافندی وجود دارد ، ریز پرندهها و اختلالات فرکانسی مشکلات متعددی برای مراقبت پرواز ایجاد میکند افزود : کار پدافندی واجب است که باید انجام شود ، اما وقتی پدافندها و جمرها (مختل کننده فرکانس) فعال میشوند یک سری از سامانههای ناوبری اختلال پیدا میکنند و این مساله بار مسئولیتی و اضطراب را بر دوش کارکنان مراقبت پرواز دوچندان میکند .
وی افزود : با این وجود متاسفانه هنوز پیگیریها برای افزایش حقوق کارکنان مراقبت پرواز منجر به نتیجه مطلوب نشده و تقاضا داریم سازمان امور اداری و استخدامی، توجه خاصی به وضعیت این مشاغل داشته باشد .