در حال بارگذاری ...
  • رومانی و توسعه مسیر کریدور میانی

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، قزاقستان و رومانی در جریان گفتگوها میان تالگات لاستایف ، معاون وزیر حمل و نقل قزاقستان و مادالینا لوپو ، سفیر رومانی در قزاقستان ، آمادگی خود را برای ارتقای همکاری در توسعه مسیر حمل و نقل بین المللی ترانس خزر (TITR) یا کریدور میانی ابراز کردند .

    در سال ۲۰۲۳ ، نزدیک به ۲.۷۵ میلیون تن محموله از طریق TITR حمل شد که ۶۴ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۲ است .

    برای توسعه این مسیر ، ماه گذشته یک مرکز لجستیک قزاقستان در بندر خشک شیان در چین افتتاح شد و پروژه‌هایی برای ساخت یک پایانه چندوجهی در بندر پوتی در گرجستان و یک مرکز تجاری و لجستیکی در منطقه آلماتی آغاز شده است .




    مطالب مرتبط

    کریدور میانی در مقایسه با کریدور شمالی ، مسیر تجاری سریع‌تر و اقتصادی‌تری را ارائه می‌کند و مسیر را تقریباً ۲۰۰۰ کیلومتر کوتاه می‌کند . این مسیر با حدود ۴۲۵۰ کیلومتر راه آهن و ۵۰۰ کیلومتر راه دریایی ، چین ، قزاقستان ، ازبکستان ، ترکمنستان ، دریای خزر ، آذربایجان ، گرجستان ، ...

    |

    شاخه دیگری از کریدور میانی در شرق دریای خزر از طریق چین ، قرقیزستان ، تاجیکستان ، ازبکستان ، ترکمنستان ، دریای خزر ، آذربایجان ، گرجستان و ترکیه در حال ظهور است که راه آهن ، مسیرهای دریایی و بزرگراه ها را با هم ترکیب می کند .

    |

    نظرات کاربران