در حال بارگذاری ...

واردات ناوگان اتوبوسی در آینده نزدیک عملیاتی می‌شود

در اغلب کشورها تردد ناوگان حمل و نقل عمومی از طریق سیستم‌های کنترل تردد مدیریت می‌شوند و امکان رصد آن‌ها از طریق سامانه‌ها وجود دارد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، با تحقق واردات اتوبوس بین شهری و تأمین بخشی از ناوگان مورد نیاز در حوزه اتوبوسی ، روند توسعه و نوسازی ناوگان در این عرصه در آینده نزدیک آغاز و عملیاتی می‌شود .

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری در گردهمایی رؤسای ادارات حمل و نقل مسافر کل کشور که در مرکز توسعه آموزش ، مطالعات و نوآوری برگزار شد ، اظهار کرد : با توجه به این که عموم مردم خدمات گیرندگان در حوزه حمل و نقل مسافر هستند ، از این رو توجه به موضوعاتی مانند رسیدگی و ارجاع تخلفات در حوزه حمل و نقل و مسافر اهمیتی پررنگ‌تر دارد .

وی بر ضرورت جلوگیری از جعل و صدور بارنامه‌ها و صورت وضعیت‌های صوری در حوزه حمل و نقل تأکید و عنوان کرد : در اغلب کشورها تردد ناوگان حمل و نقل عمومی از طریق سیستم‌های کنترل تردد مدیریت می‌شوند و امکان رصد آن‌ها از طریق سامانه‌ها وجود دارد .

به گفته معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ، پائین بودن مبالغ جرائم رانندگی در کشور ما یکی از عواملی است که در بروز تخلفات بازدارنده و کنترل‌کننده نیست .

بنی‌اسدی همچنین رسیدگی به تخلفات در حوزه حمل و نقل مسافر را کمرنگ خواند و تصریح کرد : تعیین عوارض توشه بار از جمله در استان‌هایی که بستر کار فراهم است ، قابلیت عملیاتی و اجرایی شدن دارد .

 




مطالب مرتبط

به منظور بازدارندگی ، شناسایی و اعمال قانون بر تخلفات رانندگی و همچنین ارتقا ایمنی تردد و کاهش تصادفات و فوتی‌های جاده‌ای ، طرح کنترل و نظارت بر تردد وسایل نقلیه عمومی توسط این اداره کل و قرارگاه پلیس راه استان به صورت مستمر در حال اجرا است .

|

نتایج حاصل از گشت و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی در استان جمع‌بندی و با شناسایی تخلفات موارد به کمیسیون ماده ۱۱ ، ۱۲ و ۱۴ استانی ارجاع داده می‌شود تا پس از بررسی مطابق دستورالعمل‌ها رای لازم صادر شود .

|

طی ۵ ماهه سال جاری ۳۵۴ هزار مسافر به وسیله اتوبوس ، ۶۷۹ هزار نفر با مینی بوس و ۳۱۷ هزار نفر توسط سواری جابه‌جا شده‌اند . در ناوگان حمل و نقل عمومی استان ۲ هزار و ۲۲۳ راننده و ۱ هزار و ۹۵۲ دستگاه ناوگان مسافربری فعالیت دارد .

|

با تلاش برای تحقق سهم ۷۰ درصدی استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی در مسافت های متوسط و بلند ، به دنبال ایمنی تردد ، کاهش جدی آمار تصادفات ، مصرف سوخت و آلایندگی‌های زیست محیطی هستیم .

|

در ایام اربعین ۱۴۰۳ حدود ۲۱۰۰ سفر از مبادی استان کرمان به مرز شلمچه برای اعزام زائران اربعین حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به وسیله ناوگان اتوبوسی استان و بالعکس انجام شد .

|

نظرات کاربران