در حال بارگذاری ...

تأمین قطعات رادار تنگ ریز توسط متخصصان داخلی

از حدود ۴ سال پیش متخصصان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در بخش مخابرات و الکترونیک تلاش شبانه‌روزی کردند و با ساخت داخلی این قطعات‌ و رفع کسری تجهیزات ، توانستند این رادار را از نظر فنی تکمیل و سپس نصب و راه‌اندازی کنند .‌

به گزارش پرتال حمل و نقل ، به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها ، رادار تنگ ریز که به تازگی در استان فارس برای پوشش پروازهای جنوب و جنوب شرق نصب شد ، پس از شانه‌خالی کردن غربی‌ها از تأمین تجهیزات آن به بهانه تحریم ، توسط متخصصان داخلی تأمین قطعه شد .

رضا نخجوانی با اشاره به نصب رادار فرودگاهی در استان فارس به همت متخصصان داخلی ، اظهار داشت : این سایت راداری با نام محل نصب آن (تنگ‌ریز) نامگذاری شده است‌ ، این رادار در ارتفاعی نصب شد که دسترسی به آن بسیار مشکل و صعب‌العبور بود که عملیات نصب را بسیار دشوار کرد .

به گفته مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ، این سایت راداری از کشورهای غربی خریداری شده بود ، اما طرف غربی به بهانه تحریم از انجام تعهدات خود سر باز زد و چند قطعه حساس این رادار را به ما تحویل نداد . از حدود ۴ سال پیش متخصصان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در بخش مخابرات و الکترونیک تلاش شبانه‌روزی کردند و با ساخت داخلی این قطعات‌ و رفع کسری تجهیزات ، توانستند این رادار را از نظر فنی تکمیل و سپس نصب و راه‌اندازی کنند .‌

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تصریح کرد : ‌در آینده نه چندان دور این سایت افتتاح و بهره‌برداری‌ خواهد شد ، این سایت راداری قابلیت کنترل‌ فضای کشور ما در منطقه‌ جنوب و جنوب شرق کشور را برای ما فراهم می‌کند ؛ هر چه پوشش این سامانه راداری افزایش یابد به ارتقای کیفیت و کمیت ارائه خدمات‌ به ترافیک‌های هوایی می‌انجامد ؛ ترافیک‌های هوایی شامل ترافیک‌های عبوری از فضای کشور و پروازهای شرکت‌های هواپیمایی داخلی‌ است .

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان تاکید کرد : امیدواریم بخش‌های متولی به وعده خود در جهت اجرای قانون خاص شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران‌ که مصوبه مجلس است عمل کنند تا امیدی برای ادامه حرکت‌های جهادی در شرکت فرودگاه‌ها وجود داشته باشد .

بنابراین گزارش رادار تنگ ریز شیراز ‌یکی از طرح‌های مهم جهت افزایش پوشش دهی است ، در این پروژه به‌روزترین سیستم راداری جهان نصب شده است ، این رادار دارای «MODE S» است ، نمونه مشابه آن سال ۹۷ در ارتفاعات کوشک بزم نصب شد و‌ این دومین رادار از نوع خود است که عملیاتی می‌شود .

پروژه سایت رادار تنگ‌ریز در ارتفاع ۳ هزار و ۲۰۰ متری کوه سپیدار میمند فارس با هدف ایمنی پروازها در جنوب کشور‌ به ویژه پروازهای فرودگاه شیراز تعریف و عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۹۷ آغاز شد‌ . با استفاده از این رادار سطح ایمنی پرواز در فرودگاه افزایش یافته و ظرفیت پروازی نیز بیشتر می‌شود ؛ این سیستم رادار نقش به‌سزایی در عملیات پروازی هواپیماها دارد و در ساخت این رادار سعی شده است از آخرین پیشرفت‌های روز و استانداردهای بین‌المللی استفاده شود .

رادار تنگ‌ریز به‌عنوان یکی از طرح‌های مهم جهت افزایش پوشش دهی است که در این پروژه به‌روزترین سیستم راداری جهان نصب می‌شود .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر ، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران طی حکمی صادق وادی زاده را با حفظ سمت به ‌عنوان ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان از اتمام پروژه بهسازی ایستگاه آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما فرودگاه ایرانشهر خبر ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها از برگزاری مستمر سمینارهای آشنایی با نکات کلیدی مقررات ATM/ANS خبر داد .

|

استان یزد با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی ، سرشار از فرصت‌های سرمایه‌گذاری است که باید با برنامه‌ریزی مناسب ، مورد توجه قرار بگیرد .

|

هرچند انجام طرح‌های توسعه‌ای و پروژه‌های شرکت فرودگاه‌ها وابسته به درآمدهای هوانوردی و غیرهوانوردی است ، اما برخی مواقع فضای بین‌المللی در نحوه کسب درآمدها و از طرفی مدیریت بر منابع را دچار تغییراتی می‌کند .

|

نظرات کاربران