در حال بارگذاری ...

هدف اصلی و مشخص ما افزایش سرعت بازرگانی است / تعمیرات واگن باید به بخش خصوصی سپرده شود

اصلاحات انجام شده در راه آهن تاکنون ، هیچگاه افزایش سرعت بازرگانی را به همراه نداشته است . به طوری که گاهی عده ای از واگن باری به عنوان انبار استفاده می کنند تا هزینه دموراژ و یا هزینه انبارداری ندهند . همچنین نحوه محاسبه بهره وری مدیران مناطق انگیزه ای برای حمل واگن خالی ایجاد نمی کند و متاسفانه بیشتر به افزایش بارگیری توجه شده است و نه افزایش سرعت حمل بار .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، در نشست معاونان و مدیران راه‌آهن و همچنین مدیران عامل شرکت های مالک واگن باری بخش خصوصی ، هم فکری و هماهنگی بیشتر مدیران دولتی با مدیران بخش خصوصی فعال در حوزه ریلی برای افزایش بهره‌وری و سرعت سیر بازرگانی در دستور کار قرار گرفت .

مدیرعامل راه آهن در این نشست صمیمانه با مالکان واگن باری بخش خصوصی ضمن تشکر از شرکت های حمل و نقل بار که در موضوع افزایش ایمنی سیر با حذف واگن های شیربسته به خوبی همراهی کردند گفت : بارهای مسیر ریلی بیشتر اوقات در فاصله کوتاهی سیر می کند اما تخلیه نمی شود و این باعث کاهش سرعت بازرگانی شده است . به طور مثال بار در عرض سه روز از سرخس در شمال شرق کشور به بندرعباس می رسد اما چندین روز و بعضا چند ده روز معطل تخلیه و ترخیص می شود که این موضوع به شدت بر کاهش سرعت بازرگانی تاثیر می گذارد .

صالحی افزود : اصلاحات انجام شده در راه آهن تاکنون ، هیچگاه افزایش سرعت بازرگانی را به همراه نداشته است . به طوری که گاهی عده ای از واگن باری به عنوان انبار استفاده می کنند تا هزینه دموراژ و یا هزینه انبارداری ندهند . همچنین نحوه محاسبه بهره وری مدیران مناطق انگیزه ای برای حمل واگن خالی ایجاد نمی کند و متاسفانه بیشتر به افزایش بارگیری توجه شده است و نه افزایش سرعت حمل بار .

مدیرعامل راه آهن تاکید کرد : برخی از مشکلات شرکت های حمل و نقل ریلی ریشه های سی تا پنجاه ساله دارند که حل همگی به طور همزمان ممکن نیست اما باید مبتنی بر انضباط برای حل تک تک آن ها برنامه ریزی کرد .

معاون وزیر راه در ادامه جلسه با اشاره به مشکلات مالکان واگن در شبکه ریلی تاکید کرد : اولویت اصلی ما حمایت از بخش خصوصی است .

مدیرعامل راه آهن با اشاره به واگذاری مالکیت کلیه واگن های باری به بخش خصوصی گفت : تعمیرات و نگهداری واگن های باری بخش خصوصی نیز باید به عهده خودشان باشد چرا که مشی راه آهن تسهیل فضا و جذابیت سرمایه گذاری برای بخش خصوصی از یک سو و نظارت مستمر و جدی از سوی دیگر است .




مطالب مرتبط

به منظور تحقق این هدف ، مقرر شد از محل اعتبارات متمرکز راه آهن و تبصره ۱۸، تسهیلاتی به بخش خصوصی و نهادها تعلق گیرد تا آن‌ها بتوانند نسبت به افزایش تعداد واگن‌های مسافربری اقدام کنند .

|

موسوی تحصیل کرده ارشد حقوق خصوصی از دانشگاه تربیت مدرس با بیش از ۲۸ سال سابقه راه آهنی ، مسئولیت های متعددی از جمله معاون اداری - مالی راه آهن تهران ، مدیرکل دفتر حقوقی راه آهن ، مدیرکل راه آهن آذربایجان و معاون مدیرعامل راه آهن در بخش مسافری را در سابقه خود دارد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل راه آهن ، علی کاظمی منش را به عنوان سرپرست معاونت توسعه و مدیریت منابع منصوب کرد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل راه آهن با حجت الاسلام نصراله پژمان فر رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد .

|

تقویت و توسعه ارتباطات با کشورهای سازمان همکاری شانگهای ، کمک زیادی به رونق ترانزیت در کشورهای واقع در مسیرهای شرقی - غربی و شمالی - جنوبی عبوری از ایران خواهد کرد .

|

نظرات کاربران