در حال بارگذاری ...
  • افزایش کیفیت و ایمنی سیر با استفاده از ریل طویل در خطوط راه‌آهن

    پس از اجرای آزمایشی موفق ریل طویل ، در حال حاضر در تمام مناقصات احداث خطوط جدید ، استفاده از روش نصب ریل طویل الزامی شده و یک مناقصه در مسیر پر ترافیک تهران - مشهد به‌صورت ریل طویل در مرحله فراخوان است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل خط و سازه‌های فنی شرکت راه آهن مهمترین اثر استفاده از ریل طویل در خطوط راه‌آهن را افزایش چند برابری کیفیت ، ایمنی سیر و کاهش هزینه‌های نگهداری در طول عمر پروژه دانست .

    روح اله تقی‌زاده در توضیح ریل طویل گفت : در کشور ما ریل‌ها با طول‌های کوتاه تهیه می‌شود که پس از انتقال به محل پروژه ، نصب و جوشکاری می‌شود . این در حالی است که در دنیا ریل را با حداکثر طول که عموماً بیشتر از ۱۰۰ متر است تولید می‌کنند و در کارگاه‌های ثابت ، مجدد جوشکاری و به طول‌های بیشتر تبدیل می‌شود و سپس ریل تولید شده را به محل پروژه حمل و نصب می‌کنند . مهم‌ترین اثر این روش ، افزایش چند برابری کیفیت ، ایمنی سیر و کاهش هزینه‌های نگهداری در طول عمر پروژه است .

    مدیرکل خط و سازه‌های فنی شرکت راه آهن خاطرنشان کرد : به‌ دلایل اشاره شده این موضوع در اولویت کاری شرکت قرار گرفته و با استفاده از توان متخصصان داخلی ، موضوعات فنی ریل طویل ، نهادینه و تجهیزات این کار فراهم شده‌ است و در چند نقطه در شبکه ریلی ، به‌صورت آزمایشی اجرا شده‌ است .

    تقی‌زاده گفت : پس از اجرای آزمایشی موفق ریل طویل ، در حال حاضر در تمام مناقصات احداث خطوط جدید ، استفاده از روش نصب ریل طویل الزامی شده و یک مناقصه در مسیر پر ترافیک تهران - مشهد به‌صورت ریل طویل در مرحله فراخوان است .

    وی با اشاره به اینکه تمامی خطوط جدید توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور احداث می‌شود خاطرنشان کرد : لازم است این شرکت هم استفاده از روش قدیمی را ممنوع کرده و این موضوع را مانند راه آهن الزامی کند که ما به‌عنوان بهره‌بردار ، مطالبه جدی در این خصوص داریم .

    مدیرکل خط و سازه‌های فنی شرکت راه آهن ضمن تشکر از تلاش‌های صورت گرفته جهت بومی سازی تولید ریل گفت : هم اکنون حداکثر طول قابل‌ تولید ریل توسط شرکت ذوب آهن ۳۶ متر بوده که لازم است اقدامات لازم جهت افزایش آن به طول‌های بیشتر صورت پذیرد .

     




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، در ششمین نشست از سلسله نشست‌های شورای سیاست‌گذاری ، هماهنگی و تحول حمل و نقل کشور ضمن ارایه گزارشی از آخرین وضعیت ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار شد و طی این مراسم ، جبارعلی ذاکری به عنوان مدیرعامل ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، در مراسم گرامیداشت روز ملی حمل و نقل ، تفاهم نامه همکاری مشترک در راستای افزایش سهم حمل و نقل ریلی در بنادر فی مابین سازمان ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمدرضا کدخدازاده معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ، در نشست خبری هشتمین نمایشگاه ...

    |

    برنامه این است که قطعه دو آزادراه تهران - شمال تا سال ۱۴۰۶ تکمیل و به صورت کامل به بهره‌برداری برسد تا آن زمان هم به طور قطع تکلیف قطعه سوم این آزادراه هم روشن شده و ساخت این قطعه هم آغاز شده است .

    |

    نظرات کاربران