در حال بارگذاری ...
  • وزارت راه و شهرسازی نقش آفرینی مؤثری در عملیاتی سازی سیاست‌های توسعه دریامحور خواهد داشت

    گام دوم بعد از ایجاد ستاد اجرایی‌سازی سیاست‌های توسعه دریامحور ، تنقیح قوانین و پیشنهاد قوانین یکپارچه به صورت یک لایحه به مجلس شورای اسلامی ، به منظور یکپارچگی دستگاه‌ها در اجرای قوانین و مقررات در این حوزه است . با توجه به پراکندگی دستگاه‌ها در حوزه عملیاتی‌سازی بندهای سیاست‌های توسعه دریامحور ، باید در بُعد قوانین و مقررات تحول اساسی ایجاد کنیم .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ، اجرایی‌سازی دقیق و مدیریت صحیح سیاست‌های توسعه دریامحور را نیازمند "استفاده کامل از ظرفیت‌های موجود دولت" و "مشارکت تمامی نهادهای درگیر حوزه دریا" دانست و تاکید کرد : برای اجرای احسن سیاست‌های توسعه دریامحور ، یک نهاد راهبری ایجاد خواهد شد که به معنی ایجاد وزرات‌خانه یا دستگاه اجرایی جدید نیست .

    علی‌اکبر صفایی در این باره توضیح داد : گام دوم بعد از ایجاد ستاد اجرایی‌سازی سیاست‌های توسعه دریامحور ، تنقیح قوانین و پیشنهاد قوانین یکپارچه به صورت یک لایحه به مجلس شورای اسلامی ، به منظور یکپارچگی دستگاه‌ها در اجرای قوانین و مقررات در این حوزه است . با توجه به پراکندگی دستگاه‌ها در حوزه عملیاتی‌سازی بندهای سیاست‌های توسعه دریامحور ، باید در بُعد قوانین و مقررات تحول اساسی ایجاد کنیم .

    معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد : در تنقیح و تصویب قوانین و مقررات ، باید کلمات کلیدی که در مبحث اجرا دارای اهمیت هستند ، مانند جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی و ایجاد زیربناها باید شفاف و تسهیل شود .

    تصویب قوانین و مقررات زیربنایی جدید برای شکل گیری قطب‌های اقتصادی در سواحل

    مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد : برای شکل‌گیری قطب‌های اقتصادی در سواحل ، علاوه بر تصویب قوانین و مقررات خاص ، باید تکالیف هر وزارتخانه به صورت شفاف تعیین شود ، چرا که ایجاد قطب اقتصادی جدید بدون الزام قوانین و مقررات زیربنایی مناسب ، بعضاً غیرممکن خواهد بود .

    صفایی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی نقش آفرینی مؤثری در عملیاتی سازی سیاست های توسعه دریامحور دارد ، گفت : سیاست های توسعه دریامحور به عنوان یکی از مهم ترین سندهای تاریخی در حوزه دریا ، می تواند موجب همگرایی تمامی ارگان ها و مجموعه های دریایی کشور شود .

    مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود : در حال حاضر اعتقاد به اینکه دریا یکی از مهم ترین پیشران های کشور محسوب می شود، بر کسی پوشیده نیست و می تواند در حوزه اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی ، امنیتی و ... نتایج درخشانی را به دنبال داشته باشد .

    صفایی با اشاره به تاکیدات رییس جمهور و تشکیل کارگروه مربوطه برای اجرایی‌سازی هرچه سریع‌تر و دقیق‌تر سیاست‌های توسعه دریامحور توسط معاون اول ریاست‌جمهوری ، خاطرنشان کرد : در سیاست های کلی توسعه دریامحور ، سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان یک ارگان مهم و اجرایی در حوزه دریا، سواحل و بنادر اقداماتی انجام داد که بتوانیم در حوزه دریامحور هم پروژه های اجرایی را داشته باشیم .




    مطالب مرتبط

    نوسازی ناوگان حمل و نقل مسافری دریایی مدنظر قرار گرفته است و سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام عمومی از علاقمندان سرمایه گذاری در این حوزه درخواست کرده پای کار بیایند و از تسهیلات ارائه شده از محل وجوه اداره شده این سازمان به منظور اخذ وام های بلندمدت و بدون بهره تا حداکثر ۸۰ ...

    |

    ایجاد یک ساختار متعادل و متناسب با ضرورت‌های توسعه دریامحور ، اصلی ترین و اساسی ترین نیاز کشور است .

    |

    قرارداد ساخت ، تأمین ، نصب و راه اندازی تجهیزات و ماشین آلات بندری و دریایی ، قرارداد خرید ماشین آلات و تجهیزات بندری ، دریایی ، مخابراتی و الکترونیکی ، قرارداد تعمیر و نگهداری تجهیزات بندری ، دریایی ، مخابراتی و الکترونیکی ، مطالعات طرح آمایش تجهیزات دریایی بنادر ملکی و ...

    |

    حمل یکسره این محموله توسط ۵۸ واگن ۵۵ تنی از بندرامیرآباد به مقصد بندر خشک پیشگامان یزد انجام پذیرفته و یک کشتی دیگر شامل ۲ هزار و ۷۰۰ تن ذرت در لنگرگاه مستقر که پس از انجام تشریفات گمرکی و اداری پهلوگیری و تخلیه آن آغاز خواهد شد .

    |

    در سال ۱۴۰۲ سهم ترانزیت ریلی از کل عملیات ترانزیت بندر شهید رجایی ۹ درصد بود که در سال جاری این میزان با ساماندهی عملیات ریلی در ۹ ماهه سال به ۱۷ درصد رسیده است .

    |

    نظرات کاربران