افزایش میانگین شاخص رضایت در فرودگاههای کشور طی دی ماه
به گزارش پرتال حمل و نقل ، دفتر برنامه ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران ، فرودگاههای اصفهان ، تبریز و بندرعباس را بهعنوان سه فرودگاه برتر کشور در طرح جامع نظرسنجی و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی در دیماه ۱۴۰۲ به لحاظ شاخص رضایت معرفی کرد .
فرودگاه بینالمللی شهید بهشتی اصفهان با شاخص رضایت ۷۶.۷ درصدی در دیماه به عنوان فرودگاه برتر ، فرودگاه بینالمللی شهید مدنی تبریز با شاخص رضایت ۷۵.۶ درصدی بهعنوان فرودگاه دوم و فرودگاه بین المللی شهدای پرواز ۶۵۵ بندرعباس با شاخص رضایت ۷۳.۶ به عنوان فرودگاه سوم کشور در طرح جامع نظرسنجی و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی معرفی شدند .
گزارش شاخص رضایت فرودگاههای کشور در طرح جامع نظرسنجی و پایش خدمات فرودگاهی آذرماه ۱۴۰۲ در حالی است که شاخص رضایت فرودگاههای اصفهان ، تبریز و بندرعباس به ترتیب ۷۷.۴ ، ۷۵.۹ و ۷۳.۲ بوده است .
در همین راستا ، فرودگاه شیراز با شاخص رضایت میانگین ۷۳.۱ درصد چهارم شد ؛ فرودگاه مهرآباد با رسیدن به شاخص رضایت ۷۰ درصد در جایگاه پنجم قرار گرفت و فرودگاه یزد با ثبت شاخص رضایت ۶۹.۵ ، ششم شد . فرودگاههای زاهدان ، مشهد و اهواز نیز ، به ترتیب با شاخص رضایت ۶۸.۸ ، ۶۸.۲ و ۶۱.۷ درصد ، در ردههای هفتم تا نهم قرار گرفتند .
میانگین شاخص رضایت کل فرودگاههای تحت مالکیت شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در ماه گذشته به ۷۰.۶ درصد رسید که این میزان ، نسبت به ماه قبل ۰.۸ درصد افزایش داشته است .
در دی ماه ۱۴۰۲ ، بیشترین میزان رضایت مسافران ، مستقبلین و مشایعت کنندگان از تسهیلات و خدمات ارائه شده در فرودگاههای کشور با شاخص رضایت ۷۷.۸ درصد ، مربوط به نمازخانه ها بوده است . در جایگاه دوم خدمات برتر ، رستورانها و فست فودها با میانگین شاخص رضایت ۷۵.۳ قرار گرفتند و گروه سرویسهای بهداشتی و وضوخانه با میانگین شاخص رضایت ۷۴.۳ درصد ، سومین گروه در زمینه ارائه خدمات برتر فرودگاهی شناخته شدند .
در ماه گذشته ، فرودگاههای بین المللی کشور در روزهای دوشنبه با رسیدن به میانگین شاخص رضایت ۷۱.۶ درصد ، الگوی بازخورد را سبز کردند . در همین راستا ، روز یکشنبه ۲۴ دی ماه ۱۴۰۲ ، سبزترین روز ماه بود که با شاخص رضایت ۷۴.۳ درصد به ثبت رسید .