در حال بارگذاری ...
  • متوسط ساخت و افتتاح مسیرهای آزادراهی کشور در دولت سیزدهم سه برابر شد

    از ۴۷۰ کیلومتر هدف‌گذاری ساخت و توسعه آزادراه در کشور ؛ امسال آزادراه شیراز - اصفهان به طول ۲۱۲ کیلومتر ، منطقه ۲ آزادراه تهران - شمال به طول ۱۵.۵ کیلومتر به بهره برداری رسیده است و آزادراه منجیل - رودبار نیز به طول هشت کیلومتر آماده بهره‌برداری است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل سه برابر شدن متوسط ساخت و افتتاح مسیرهای آزادراهی کشور در دولت سیزدهم خبر داد.

    خیرالله خادمی در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی از طرح در دست احداث محور قزوین - تنکابن در جمع خبرنگاران با بیان اینکه «توسعه و تکمیل ۱۰ هزار کیلومتر مسیر آزادراهی ، بزرگراهی و شبکه ریلی در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد» ، گفت : هم اکنون و در حوزه احداث بزرگراه ۶ هزار کیلومتر مسیر در دست ساخت داریم که یکی از مهم‌ترین آنها محور قزوین - الموت - تنکابن است که فاز نخست آن از قزوین تا الموت با پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصد است .

    وی افزود : از ۴۷۰ کیلومتر هدف‌گذاری ساخت و توسعه آزادراه در کشور ؛ امسال آزادراه شیراز - اصفهان به طول ۲۱۲ کیلومتر ، منطقه ۲ آزادراه تهران - شمال به طول ۱۵.۵ کیلومتر به بهره برداری رسیده است و آزادراه منجیل - رودبار نیز به طول هشت کیلومتر آماده بهره‌برداری است .

    معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه متوسط ساخت و افتتاح مسیرهای آزادراهی کشور در دولت سیزدهم سه برابر شده است ، گفت : آزادراه صوفیان - تبریز و مراغه - هشترود نیز در حال تکمیل بوده و سال آینده آماده افتتاح و بهره برداری می‌شود . استان سیستان و بلوچستان بیشترین و بزرگ‌ترین طرح‌های بزرگراه و آزادراهی را به خود اختصاص داده است.

    خادمی به وضعیت طرح‌های ریلی کشور پرداخت و خاطرنشان کرد : چهار طرح ریلی در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد که شامل دو مسیر ریلی سنندج - همدان و بستان‌آباد - تبریز می‌شود . همچنین مسیر ریلی رشت - کاسپین به طول ۳۷ کیلومتر نیز تا پایان امسال تکمیل و آماده بهره برداری می‌شود .

    معاون وزیر راه و شهرسازی از پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی ساخت و توسعه راه آهن اردبیل - میانه و امکان افتتاح آن در بهار سال آینده خبر داد .




    مطالب مرتبط

    این خط آهن که نقطه انتهایی کریدور جنوب به شمال است ، خلیج فارس را به دریای خزر متصل می کند و ظرفیت مسافری ۳۰۰ هزار نفر را دارد و در حوزه جابه جایی کالا در سال نخست ۳ میلیون تن و در سال‌های بعد تا هفت میلیون تن کالا را می تواند جابه جا کند .

    |

    هم دولت وفاق ملی و هم قرارگاه خاتم الانبیا از اهمیت این پروژه مطلع هستند . از این رو باید تلاش کنیم تا طول اجرای آن کوتاه تر شود . برای این منظور باید برای تامین منابع مالی آن بیشتر تلاش کنیم . البته قرارگاه خاتم الانبیا نشان داده است که حتی اگر منابع تامین نشود نیز کار را پیش ...

    |

    با توجه به ظرفیت‌های تخصصی و فنی در ایران ، امکان بهره‌مندی از تجارب و دانش شرکت‌های راهسازی و مهندسین مشاور ایرانی در ساخت راه‌آهن تهران - لاریجان - آمل با سرمایه‌گذاران خارجی وجود دارد .

    |

    با توجه به تجربه ایران در ساخت ۱۵ هزار کیلومتر مسیر ریلی و بیش از ۲ هزار کیلومتر مسیر ریلی جدید در سال‌های اخیر ، آمادگی لازم برای صدور خدمات فنی و مهندسی به کشور افغانستان وجود دارد و استفاده از این ظرفیت‌ها می‌تواند موجب استحکام حلقه‌های ارتباطی دو کشور در توسعه ...

    |

    برای اجرای آنی توافقات ، احداث پل مشترک در منطقه «آغبند» توسط آذری‌ها در حال ساخت است که این پل مشترک هم ریلی و هم جاده‌ای است و خوشبختانه علمیات اجرایی آن در حال انجام است . مورد دیگر از توافقات احداث جاده توسط جمهوری اسلامی ایران است که این موضوع در شرکت ساخت و توسعه ...

    |

    نظرات کاربران