در حال بارگذاری ...

از ابتدای سال‌ جاری تاکنون ۶۲۰۰ کیلومتر راه روستایی و فرعی روکش آسفالت شده است

تا پایان امسال عملیات ساخت سه هزار کیلومتر راه روستایی محقق خواهد شد . افق احداث راه‌های روستایی طی امسال ۲۷۵۰ کیلومتر است که تاکنون قریب به ۲۶۷۰ کیلومتر آن احداث شده و با عنایت‌ به حل مشکل تأمین قیر ، امید است این عملکرد تا سه هزار کیلومتر افزایش یابد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، روکش آسفالت ۶۰۰۰ کیلومتر راه فرعی و روستایی در برنامه امسال سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پیش‌بینی شده بود که تاکنون ۶۲۰۰ کیلومتر آن محقق شده است و امید است تا پایان سال مالی این میزان به ۷۰۰۰ کیلومتر برسد .

خداداد مقبلی معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری همزمان با ایام دهه مبارک فجر و در آئین بهره‌برداری از پروژه بهسازی و آسفالت راه روستایی باغان به سرچشمه در استان بوشهر به طول ۱۴ کیلومتر گفت : بهسازی و آسفالت راه روستایی باغان - سرچشمه به طول ۱۴ کیلومتر و اعتبار ۵۷ میلیارد تومان تکمیل‌ و به بهره‌برداری رسید .

خداداد مقبلی یادآور شد : آسفالت این محور که جزء خواسته‌های دیرینه ساکنان و کشاورزان منطقه بود ، به کاهش ۴۰ کیلومتری فاصله شهرستان جم به مرکز استان و تسهیل جابه‌جایی محصولات کشاورزی روستاهای بخش شنبه و طسوج شهرستان دشتی منجر می شود .

مقبلی با بیان این‌که احداث ۵۶۰۰ کیلومتر راه روستایی در سطح کشور در دست اجراست ، تصریح کرد : تا پایان امسال عملیات ساخت سه هزار کیلومتر راه روستایی محقق خواهد شد . افق احداث راه‌های روستایی طی امسال ۲۷۵۰ کیلومتر است که تاکنون قریب به ۲۶۷۰ کیلومتر آن احداث شده و با عنایت‌ به حل مشکل تأمین قیر ، امید است این عملکرد تا سه هزار کیلومتر افزایش یابد .

معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان با اشاره به روکش آسفالت ۶۲۰۰ کیلومتر از محورهای فرعی و روستایی و اصلاح بخشی از نقاط پرحادثه طی سال گذشته ، بیان کرد : روکش آسفالت ۶۰۰۰ کیلومتر از راه‌های فرعی و روستایی در هدف گذاری برنامه‌ای سال ۱۴۰۲ سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای دیده شده است که تاکنون روکش آسفالت ۶۲۰۰ کیلومتر انجام شده و امید است تا پایان سال مالی ، این میزان به ۷۰۰۰ کیلومتر افزایش یابد .

بر اساس این گزارش مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر نیز از افتتاح ۵ پروژه راهداری در شهرستان دشتی همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد .

عبدالکریم اخترشناس گفت : آسفالت حفاظتی محورهای شهرستان به طول ۳۰ کیلومتر و اعتبار ۱۴ میلیارد تومان ، اجرای نیوجرسی «میدان بصیرت - سه راهی زائرعباسی» به طول ۷ کیلومتر و اعتبار ۱۲ میلیارد تومان ، لکه گیری محدوده «کاکی» با اعتبار ۳.۵ میلیارد تومان ، اجرای روشنایی فاز اول محدوده «روستای عربی - پلیس راه» به طول یک کیلومتر و بهسازی و آسفالت راه دسترسی به گلزار شهدای «لاور شرقی» با اعتبار ۲.۸ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید .

اخترشناس با اشاره به آغاز عملیات اجرایی بهسازی و آسفالت راه روستایی «شنبه - ناصری» خاطرنشان کرد : این پروژه به طول ۱۴ کیلومتر و اعتبار اولیه ۷۵ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفت . همچنین عملیات اجرایی بهسازی و آسفالت فاز دوم راه روستای «گزدراز -شیخیان» با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان ، فاز تکمیلی روشنایی میدان بصیرت خورموج - سه‌راه زائر عباسی ، با اعتبار ۶ میلیارد تومان و پلیس راه - روستای عربی با اعتبار ۳.۵ میلیارد تومان آغاز شد .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ رئیس اداره نظارت بر ساخت راه‌های فرعی و روستایی چهارمحال و بختیاری گفت : بیش از ۱۳۱ کیلومتر از راه‌های فرعی و روستایی ...

|

با پیگیری‌های صورت گرفته در سال‌های آتی نیز این اقدامات به شکل گسترده در دیگر محورها ادامه خواهد داشت .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ به منظور بهسازی روکش و بهبود تردد مسیر ، اجرای عملیات روکش آسفالت حفاظتی محورهای روستایی شهرستان‌های چادگان و ...

|

مهم‌ترین اقدامات انجام شده علاوه بر روکش آسفالت در این محور ، احداث سه دوربرگردان هم‌سطح، احداث سرعت‌کاه‌های استاندارد با نصب علائم مناسب ، تعریض و بهسازی مسیر است .

|

انجام عملیات روکش آسفالت در کریدور شمال - جنوب از ورودی استان یزد تا شهرستان انار به سمت شهربابک تا سیرجان و در نهایت منتهی به حاجی آباد بندرعباس و پس از آن محورهای شریانی ، اصلی، فرعی و روستایی به ترتیب اولویت در دستور کار راهداری استان قرار دارند .

|

نظرات کاربران