افتتاح بخش دیگری از بزرگراه کوار - فیروزآباد ؛ شاهراه حیاتی اتصال جنوب به مرکز و شمال کشور
در مجموع با توجه به توپوگرافی خاص منطقه بهره برداری از این بزرگراه علاوه بر افزایش ایمنی ، موجب ساماندهی ترافیک در منطقه نیز می شود . تسهیل تردد ، افزایش ایمنی ، رونق اقتصادی منطقه ، اتصال منطقه عسلویه به شمال استان فارس و مرکز ایران ، کاهش میزان مصرف سوخت ، زمان و هزینه به همراه رونق گردشگری در مناطق عبوری از مهمترین ویژگی های بهره برداری از بزرگراه کوار - فیروزآباد است .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون ساخت و توسعه راههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت : به مناسبت دهه مبارک فجر بخش دیگری از بزرگراه کوار - فیروزآباد به عنوان یکی از شریان های حیاتی اتصال مرکز به جنوب کشور به بهره برداری رسید تا ارتباط مناطق استراتژیک نفت و گاز جنوب کشور به صورت ایمن و با هزینه کمتر به مرکز و شمال کشور فراهم شود .
محمدرضا کدخدازاده از افتتاح ۵/۵ کیلومتر از قطعه ۳ بزرگراه کوار - فیروز آباد به طول ۱۳ کیلومتر خبر داد و گفت : این بزرگراه بخشی از محور بزرگراهی شیراز - فیروزآباد - جم - عسلویه به طول ۵۵ کیلومتر است که قطعات یک ، دو و چهار آن در حال حاضر به صورت چهار بانده زیر عبور ترافیک قرار دارد و عملیات اجرایی قطعه سه که امروز بخشی از آن به بهره برداری رسید به دلیل قرار گرفتن در منطقه کوهستانی و صعب العبور با پیچیدگی های خاصی همراه است .
وی تاکید کرد : در مجموع با توجه به توپوگرافی خاص منطقه بهره برداری از این بزرگراه علاوه بر افزایش ایمنی ، موجب ساماندهی ترافیک در منطقه نیز می شود . تسهیل تردد ، افزایش ایمنی ، رونق اقتصادی منطقه ، اتصال منطقه عسلویه به شمال استان فارس و مرکز ایران ، کاهش میزان مصرف سوخت ، زمان و هزینه به همراه رونق گردشگری در مناطق عبوری از مهمترین ویژگی های بهره برداری از بزرگراه کوار - فیروزآباد است .
معاون ساخت و توسعه راه ها با اشاره به ۶۳۰ هزار متر مکعب حجم عملیات خاکی این بخش از پروژه بیان کرد : ۲۷ هزار تن بتن ریزی ، ۲۱ هزار تن آسفالت ، بیش از ۳۳ هزار مترمکعب اساس و زیراساس از جمله عملیات صورت گرفته در این بخش از بزرگراه است .
کدخدازاده ارزش روز پروژه را ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد .
وی همچنین از اتمام عملیات بهسازی قطعات یک و دو بزرگراه کوار فیروز آباد به طول ۴۱ کیلومتر خبر داد و گفت : با توجه به طبیعت بسیار خاص منطقه ، دره های طولانی ، عمیق و با عرض کم ، صخره های بلند، شیب نسبتا زیاد و آمار بالای ترافیک روزانه در محور ، بهسازی از جمله لکه گیری و روکش مسیر موجب کاهش ترافیک ، کاهش آمار حوادث و هزینه های حمل و نقل می شود .