در حال بارگذاری ...
  • ساخت کشتی تجاری ۳۵۰۰ تُنی در مازندران آغاز شد

    تولید شناور‌های مورد نیاز مازندران ، انجام تعمیرات و بازسازی کشتی‌های خارجی ، برنامه‌ریزی برای طرح توسعه با نگاهی به تجارت دریایی در دریای خزر ، ایجاد رشته‌های تخصصی مرتبط در دو دانشگاه فنی استان و امکان‌سنجی برای راه‌اندازی دبیرستان تخصصی به منظور جذب دانش‌آموزان از مقطع متوسطه و پرورش آن‌ها در حوزه صنایع دریایی بخشی از فعالیت‌های شرکت صنایع دریایی ایران (صدرا) در مازندران است که در صورت تحقق می‌تواند آینده پویا و روشنی را برای این مجموعه و صنایع دریایی در مازندران رقم بزند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، ساخت دومین کشتی تجاری ۳۵۰۰ تُنی مازندران با حضور استاندار مازندران و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در شرکت صدرا بهشهر آغاز شد .

    مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه در آیین آغاز ساخت دومین کشتی تجاری ۳۵۰۰ تُنی مازندران در کشتی سازی صدرا بهشهر گفت : به دنبال فعال کردن کریدور شمال به جنوب هستیم که ۳۰ درصد شناور را افزایش دادیم و امیدواریم با تحویل شناورها ، هر سال دو فروند شناور به مجموعه افزوده شود .

    محمدرضا مدرس خیابانی افزود : امروز خط تولید ساخت شناور در کلاس خزر افتتاح شد و دانش فنی در صدرا بومی شد که می‌تواند به سرعت ساخت شناور‌ها کمک کند . البته بخشی از تجهیزات شناور وارداتی است ، اما مهم دانشی است که در اختیار متخصصان ، مهندسان و مدیران این شرکت قرار دارد .

    مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت : با ساخت این شناور‌ها تجارت منطقه خزر توسعه خواهد یافت و این در حالی است که  قدرت اول کشتیرانی منطقه ، جمهوری اسلامی ایران است .

    بر اساس این گزارش ، تولید شناور‌های مورد نیاز مازندران ، انجام تعمیرات و بازسازی کشتی‌های خارجی ، برنامه‌ریزی برای طرح توسعه با نگاهی به تجارت دریایی در دریای خزر ، ایجاد رشته‌های تخصصی مرتبط در دو دانشگاه فنی استان و امکان‌سنجی برای راه‌اندازی دبیرستان تخصصی به منظور جذب دانش‌آموزان از مقطع متوسطه و پرورش آن‌ها در حوزه صنایع دریایی بخشی از فعالیت‌های شرکت صنایع دریایی ایران (صدرا) در مازندران است که در صورت تحقق می‌تواند آینده پویا و روشنی را برای این مجموعه و صنایع دریایی در مازندران رقم بزند .

    شرکت صدرا دارای کارخانه‌ها و تجهیزات دریایی در بوشهر و مازندران است که خدمات لازم و گسترده‌ای را در خلیج فارس و دریای خزر انجام می‌دهد . این مجموعه با تلاش مستمر برای ارتقا سطح فنّاوری با رعایت استاندارد‌های بین‌المللی ، در سال ۱۳۷۶ موفق به اخذ گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ در زمینه‌های طراحی ، ساخت و نصب تأسیسات فراساحلی نفت و گاز ، کشتی‌سازی ، ساخت پایانه‌های نفتی ، بندرگاه‌ها ، حفاظت ساحلی و پُل شد و متعاقب آن گواهینامه‌های بین‌المللی ISO ۹۰۰۱: ۲۰۰۸، ISO ۱۴۰۰۱: ۲۰۰۴ و OHSAS ۱۸۰۰۱: ۲۰۰۷ را دریافت کرد .

    در حال حاضر نیز مدتی است که فرآیند توسعه را علاوه بر حوزه زیرساختی ، در بخش نرم‌افزاری ، بازرگانی و آموزش با جدیت بیشتری نسبت به گذشته دنبال می‌کند .




    مطالب مرتبط

    بزرگراه زابل - زاهدان ، با تکمیل خود به‌عنوان یک شاهراه ترانزیتی ، این مشکلات را برطرف می‌کند و امکان دسترسی سریع‌تر و ایمن‌تر به دیگر مناطق کشور و کشورهای همسایه را فراهم می‌آورد ، این پروژه به‌ویژه برای تسهیل در حمل و نقل کالا از بندر چابهار و بازارچه‌های مرزی اهمیت ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از بازسازی ، نوسازی ، خرید تجهیزات و نگهداری ۳۰۵ دستگاه ماشین آلات راهداری ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، اتحادیه مالکان کشتی ایران با صدور بیانیه‌ای تحریم های اتحادیه اروپا علیه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد ...

    |

    بر این باوریم که صنعت کشتیرانی ، به مثابه شریان حیاتی اقتصاد جهانی ، می‌بایست از هرگونه آلودگی به اغراض سیاسی مصون بماند اما اقدام اخیر اتحادیه اروپا ، نه تنها همکاری‌های بین‌المللی را تضعیف می‌نماید ، بلکه موجب برهم زدن ثبات و امنیت زنجیره تامین در گستره تجارت جهانی خواهد ...

    |

    گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یکی از ارکان مهم حمل و نقل دریایی کشور ، طی سال‌های گذشته تحت تحریم‌های مختلفی از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا ، سازمان ملل و رئیس‌جمهور وقت آمریکا ، دونالد ترامپ ، قرار گرفته است .

    |

    نظرات کاربران