در حال بارگذاری ...

۴۵ هزار میلیارد تومان پروژه در سازمان راهداری در دست اجراست

به گزارش پرتال حمل و نقل ، پروژه‌های متعددی در سطح کشور در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با مجموع ۴۵ هزار میلیارد تومان اعتبار در دست اجراست .

داریوش امانی معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری در دوره تخصصی پیمان و رسیدگی ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای که در مرکز توسعه آموزش ، مطالعات و نوآوری برگزار شد ، با اشاره به تنوع و گستردگی فعالیت ها و خدمات سازمان گفت : از ابتدای عمر کاری دولت سیزدهم تاکنون ۶۵۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان‌های کشور احداث شده است و تا پایان سال جاری نیز ۳۰۰۰ کیلومتر راه روستایی تکمیل می‌شود .

وی افزود : در حال حاضر ۶۱۷ پروژه با بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار به طور مستقیم با دفاتر فنی در ارتباط و در حال انجام است .

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با تأکید بر ضرورت ایجاد منابع درآمدی پایدار در سازمان ، نظارت دقیق بر موضوعات و پروژه‌ها و انضباط مالی را از رویکردهای مورد تأکید در معاونت فنی و پیمان رسیدگی ادارات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌های کشور برشمرد .

 

 

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به این که عدم تسلط کافی بر قوانین در حوزه پیمان و قراردادها ، چالش‌های حقوقی و قضایی را در پی دارد ، بر اهمیت موضوع تسلط بر قوانین در این حوزه تاکید کرد و گفت : اشراف مسئولان حوزه پیمان و رسیدگی ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌ها به قوانین محاسبات و مناقصات و آئین‌نامه‌های پیمان و رسیدگی ، سازمان را بیمه و ایمن می‌کند و زمینه اجرای مطلوب فعالیت‌ها و پروژه‌ها را فراهم می‌کند .

تیموری همچنین ایجاد هماهنگی در شکل ساختاری معاونت برنامه‌ریزی در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و ادارات استانی را ضروری خواند .

 

 

بر اساس این گزارش معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای بر ضرورت توجه به موضوع پیمان و صورت وضعیت پروژه‌ها به منظور جلوگیری از ایجاد چالش در این حوزه تاکید کرد .

عباسعلی بنی‌اسدی گفت : با توجه به کمبود نیروی انسانی در حوزه رسیدگی ، موضوع افزوده شدن عامل چهارم به حوزه پیمان و رسیدگی در حال پیگیری است .

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین به بیان موضوعات ، پیشنهادات ، آئین‌نامه‌ها و موارد قانونی در حوزه دعاوی حقوقی و مالی و جلوگیری از ایجاد چالش‌هایی در این زمینه پرداخت .

 

 

مدیرکل دفتر فنی و امور پیمان‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز طی سخنانی گفت : فعالیت حوزه فنی ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای عمدتأ با حوزه‌های پایانه‌های مرزی ، ساختمان‌های اداری ، راهدارخانه‌ها و پاسگاه‌های پلیس راه مرتبط است .

حسین حدادزادگان از مدیران ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌ها و شهرستان‌ها خواست با توجه به محدودیت‌های اعتباری و بودجه‌ای ، در تعریف و اجرای پروژه‌های جدید موارد مرتبط با نیازسنجی اعتباری و آئین‌نامه انظباط مالی را رعایت کنند .

وی بر ضرورت تعامل و ارتباط مؤثر مسئولان و رؤسای ادارات فنی و پیمان با مشاوران پروژه‌ها و استفاده از نظرات کارشناسانه و تخصصی آنها در جهت پیشبرد اهداف و سرعت بخشیدن به روند اجرای فعالیت‌ها تأکید کرد .




مطالب مرتبط

فاز نخست برنامه ملی پایش مستمر مقاطع منتخب راه های ایران (IRI-LTPP) از ابتدای مهر ماه سال ۱۴۰۲ آغاز و مرحله اول برداشت اطلاعات و آنالیز مقاطع با موفقیت به انجام رسیده است ، در همین راستا از ابتدای خرداد ماه سال ۱۴۰۳ فاز دوم شامل برداشت داده‌ها در مقاطع منتخب با حضور تیم متخصص و ...

|

در سال ۱۴۰۲ با مشارکت کلیه معاونت‌ها ، دفاتر تخصصی سازمان ، ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سراسر کشور ، بیش از ۴۰ پروژه دانش‌پایه ، مورد حمایت قرار گرفته که منجر به تقویت بخش فنی این صنعت شده است . همچنین طرح‌های منتخب رویداد در اولویت حمایت توسط سازمان و معاونت علمی ...

|

متقاضیان برای نصب تابلوهای تبلیغاتی در حاشیه راه‌ها می‌توانند با مراجعه به اداره کل حمل و نقل استان نسبت به اخذ مجوز مطابق استانداردهای لازم اقدام کنند .

|

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در این خصوص ، با مشارکت معاونت علمی ریاست جمهوری ، سامانه‌های مدیریتی پیشرفته‌ای را در حوزه مدیریت زیرساخت‌های اصلی جاده‌ای شامل روسازی راه (PMS) ، پل‌ها و ابنیه فنی (BMS) ، ایمنی زیرساخت‌ها (SMS) و شناسایی خودکار نقاط پرتصادف (BSS) بصورت یکپارچه ...

|

تا قبل از فرارسیدن فصل زمستان ، ادارات باید نسبت به رفع کاستی‌ها و تأمین تمامی امکانات مورد نیاز و تجهیز راهدارخانه‌ها اقدام نمایند تا از آمادگی کامل برای عملیات راهداری زمستانی برخوردار شویم .

|

نظرات کاربران