در حال بارگذاری ...
  • مسیرهای ریلی منتهی به مراکز بار ، باید با مشارکت صاحبان بار ساخته شود

    در بندرعباس و بندر امام خمینی که بار هست چرا ۱۰ درصد بار روی ریل می‌رود ؟ و چرا در کشور ۵۵۰ میلیون تن بار وجود دارد ، اما تنها ۵۰ میلیون تن آن از طریق ریل جابجا می‌شود در صورتی که ظرفیت ریل بسیار بیشتر از این مقدارهاست و با ۱۴ هزار کیلومتر موجود ، ظرفیت دو برابر میزان کنونی برای جابجایی بار وجود دارد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور گفت : مسیر‌های ریلی منتهی به مراکز و چشمه های بار ، طبق قانون باید با مشارکت صاحبان بار ساخته شود که این اتفاق نیافتاده و به همین دلیل بار روی ریل نمی‌آید .

    خیراله خادمی گفت : شرکت ساخت و توسعه ، مجری طرح هاست و سیاست گذار نیست و هر طرحی در هر کجا تامین مالی شود ما وظیفه ساخت داریم . در بخش ریلی ۳۶ پیوست در قانون بودجه سالانه وجود دارد که فقط ۶ طرح در حال اجراست بنابراین اولویت بندی در طرح‌ها برای ساخت انجام می‌شود .

    خادمی با انتقاد از اینکه برخی می‌گویند در همدان بار نیست ، چرا ریل راه آهن احداث شده گفت : در بندرعباس و بندر امام خمینی که بار هست چرا ۱۰ درصد بار روی ریل می‌رود ؟ و چرا در کشور ۵۵۰ میلیون تن بار وجود دارد ، اما تنها ۵۰ میلیون تن آن از طریق ریل جابجا می‌شود در صورتی که ظرفیت ریل بسیار بیشتر از این مقدارهاست و با ۱۴ هزار کیلومتر موجود ، ظرفیت دو برابر میزان کنونی برای جابجایی بار وجود دارد .

    وی با بیان اینکه ناوگان مورد نیاز حمل بار با ریل وجود ندارد که باید تامین شود بیان کرد : نمی‌شود گفت ، چون ناوگان مورد نیاز حمل ریلی وجود ندارد و یارانه به بخش جاده‌ای داده می‌شود پس خطوط ریلی ساخته نشود .

    وی افزود : مسیر اصلی ریل با هزینه‌های بالا ساخته می‌شود ، اما مسیر‌های آنتنی منتهی به مراکز بار ساخته نمی‌شود بنابراین باید طرح جامعی در این خصوص تدوین و در هیئت دولت تصویب شود .

    خادمی همچنین ابراز امیدواری کرد: تا آخر سال خطوط ریلی اردبیل ، رشت - کاسپین و آزادراه منجیل - رودبار و مرند - تبریز به بهره برداری برسد .




    مطالب مرتبط

    به منظور اجرای طرح اتصال شهرک انرژی به راه‌آهن سراسری ۱۳ هزار تن ریل ملی در راستای حمایت از تولید داخل از ذوب آهن اصفهان خریداری شده است که قرارداد آن اسفندماه سال گذشته بین این مجتمع عظیم صنعتی و هلدینگ پترو پالایش اصفهان منعقد شد و مقدمات لازم برای انتخاب پیمانکار این طرح ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از بهره برداری از پل بزرگ روگذر باند دوم محور زاهدان - خاش با راه آهن در چند روز ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت : شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه با افتتاح بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر انواع ...

    |

    به منظور کاهش حجم ترافیک ، افزایش سطح سرویس و همچنین ارتقا ایمنی مسیر ، عملیات چهاربانده کردن محور زنجان - بیجار از سال ۱۳۸۵ آغاز شده است .

    |

    در حوزه راه از ۲۸ پروژه راه‌سازی که شامل پروژه‌های راه‌سازی و ساختمان‌های عمومی می‌شود تعداد ۱۴ پروژه مربوط به راه‌سازی بوده و ۱۰۱ کیلومتر راه طی سه سال گذشته به ارزش ۲ هزار و ۹۶۹ میلیارد تومان اجرا شده است .

    |

    نظرات کاربران