در حال بارگذاری ...
  • پیگیری جدی الزامات تکلیفی در حوزه مدیریت ایمنی فرودگاه‌های کشور

    شاید این باور که در کشور پیشرفته‌ای مانند ژاپن با وجود اتوماسیون‌ها و فرآیندهای بسیار دقیق ، برخورد دو هواپیما بسیار سخت باشد اما با دنبال کردن برخی فرایندها متوجه خواهید شد که عدم اجرای یک بند از دستورالعمل ، می تواند خسارت‌های جبران ناپذیری به وجود آورد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: الزامات تکلیفی یا وظیفه‌هایی که بر عهده همکاران در حوزه مدیریت ایمنی واگذار شده ، با جدیت پیگیری کنید .

    فرشید گلیج در کارگاه آموزشی مدیران ایمنی فرودگاه‌های کشور که به میزبانی فرودگاه اهواز برگزار شد ، اظهار کرد : یه یقین دلگرمی ما در حوزه عملیات هوانوردی وجود همکاران و کارشناسانی است که دغدغه مند ایمنی حوزه صنعت هوانوردی هستند . با توجه به حساسیت موضوع ایمنی در فرودگاه‌ها ، از هیچ موردی در خصوص احتمال به مخاطره افتادن ایمنی در فرودگاه‌ها چشم‌پوشی نکرده و در سریعترین زمان ممکن نسبت به ارسال گزارش مربوطه اقدام کنید .

    حبیب داوودی دانا مدیر ایمنی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در این کارگاه آموزشی به حادثه برخورد دو هواپیما در یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا اشاره کرد و گفت : شاید این باور که در کشور پیشرفته‌ای مانند ژاپن با وجود اتوماسیون‌ها و فرآیندهای بسیار دقیق ، برخورد دو هواپیما بسیار سخت باشد اما با دنبال کردن برخی فرایندها متوجه خواهید شد که عدم اجرای یک بند از دستورالعمل ، می تواند خسارت‌های جبران ناپذیری به وجود آورد .

    وی نیز به برخی اقدامات زیرساختی و اجرایی انجام شده در حوزه مدیریت ایمنی اشاره کرد و افزود : اقدامات زیرساختی صورت گرفته از جمله بهره‌برداری از فاز یک پروژه سامانه سما ، دریافت تاییدیه نظام نامه ایمنی شرکت فرودگاه‌ها ، برنامه جامع پیاده‌سازی سیستم مدیریت ایمنی و همچنین در زمینه اقدامات اجرایی ، مدیریت ریسک ، مدیریت تغییرات ، مجوزهای بهره‌برداری ، دوره‌های آموزشی و غیره نیز اقدامات انجام شده در حوزه مدیریت ایمنی فرودگاه ها است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان از اتمام پروژه بهسازی ایستگاه آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما فرودگاه ایرانشهر خبر ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها از برگزاری مستمر سمینارهای آشنایی با نکات کلیدی مقررات ATM/ANS خبر داد .

    |

    استان یزد با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی ، سرشار از فرصت‌های سرمایه‌گذاری است که باید با برنامه‌ریزی مناسب ، مورد توجه قرار بگیرد .

    |

    هرچند انجام طرح‌های توسعه‌ای و پروژه‌های شرکت فرودگاه‌ها وابسته به درآمدهای هوانوردی و غیرهوانوردی است ، اما برخی مواقع فضای بین‌المللی در نحوه کسب درآمدها و از طرفی مدیریت بر منابع را دچار تغییراتی می‌کند .

    |

    اجرای این پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۲۵۰۰ میلیارد ریال به پایان رسید و طول باند فرودگاه سیرجان نیز از ۳۷۰۰ متر به ۳۸۶۰ متر افزایش یافت .

    |

    نظرات کاربران