در حال بارگذاری ...
  • رشد ۴۰.۵ درصدی ترانزیت کشور طی ۱۰ ماه سال‌ جاری

    در دی ماه سال جاری ، به‌ ترتیب افزایش ۱۹۳ درصدی و ۴۱ درصدی ترانزیت کالاهای نفتی و غیرنفتی در این ماه نسبت به میانگین کل عملکرد مشابه ماهانه ۱۲ ماهه سال گذشته و همچنین به‌ترتیب افزایش ۸۵ درصدی و ۲۵ درصدی ترانزیت جاده‌ای و ریلی در این ماه نسبت به میانگین کل عملکرد مشابه ماهانه ۱۲ ماه سال‌گذشته محقق شده‌ است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی از رشد ۴۰.۵ درصدی ترانزیت کشور در ۱۰ ماه سال‌جاری نسبت به سال گذشته خبر داد .

    سیدکمال هادیان‌فر گفت : براساس آمار موجود در وزارت راه و شهرسازی ، در ۱۰ ماه نخست امسال مجموعاً ۱۲ میلیون و ۶۶۱ هزار تن کالا از کشور ترانزیت شده که این میزان نسبت به‌مدت مشابه سال قبل، ۴۰.۵ درصد افزایش داشته است . همچنین در این مدت ۱۰ ماه ، ترانزیت کالای نفتی و غیرنفتی به‌ترتیب با عملکرد ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تن و ۸ میلیون و ۵۶۱ هزار تن ، افزایش ۸۸.۵ و ۲۵.۲ درصدی را نسبت به ۱۰ ماه نخست سال ۱۴۰۱ رقم زده‌ است .

    دبیر شورای‌عالی هماهنگی ترابری کشور افزود : از مجموع عملکرد فوق ، سهم حمل‌ونقل جاده‌ای و ریلی به‌ترتیب برابر با ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تن و یک میلیون و ۲۶۱ هزار تن است که در بخش‌های جاده‌ای و ریلی ، به‌ ترتیب رشد ۴۶ درصدی و یک درصدی نسبت به‌مدت مشابه سال قبل محقق شده‌ است . در دی امسال و با تداوم رشد جهش‌گونه ترانزیت ماهانه در سال جاری ، عملکرد یک میلیون و ۶۰۶ هزار و ۱۳۸ تن حاصل شده که بدین ترتیب ، رشد نقطه به نقطه ۸۷ درصدی نسبت به دی سال قبل ثبت شده‌است .

    وی یادآور شد : در این ماه ، ترانزیت جاده‌ای کالاهای نفتی و غیرنفتی به‌ترتیب با عملکرد ۶۱۵ هزار و ۸۱۹ تن و ۸۲۳ هزار و ۳۱۹ تن ، افزایش ۳۷۴ درصدی و ۴۲.۱ درصدی را نسبت به دی سال‌گذشته داشته و ترانزیت ریلی مجموع کالاهای نفتی و غیرنفتی با عملکرد ۱۶۷ هزار تن ، رشد ۱۲.۱ درصدی داشته است .

    به گفته هادیان‌فر ، در دی ماه سال جاری ، به‌ ترتیب افزایش ۱۹۳ درصدی و ۴۱ درصدی ترانزیت کالاهای نفتی و غیرنفتی در این ماه نسبت به میانگین کل عملکرد مشابه ماهانه ۱۲ ماهه سال گذشته و همچنین به‌ترتیب افزایش ۸۵ درصدی و ۲۵ درصدی ترانزیت جاده‌ای و ریلی در این ماه نسبت به میانگین کل عملکرد مشابه ماهانه ۱۲ ماه سال‌گذشته محقق شده‌ است .

    معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در پایان گفت : تحول ترانزیت یکی از ارکان سیاست‌های کلی و احکام برنامه پنج ساله هفتم توسعه کشور است و از آن‌جا که دولت مکلف به اجرای کامل و دقیق این برنامه است ، معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی با توجه به مسئولیت‌ها و مأموریت‌های محوله در این حوزه ، ایجاد انسجام حداکثری و تحول آفرین در سطح وزارت‌خانه و هم‌افزایی مؤثر فرابخشی را در دستور کار اولویت‌دار قرار داده است .




    مطالب مرتبط

    در ۵ ماهه سال جاری ۱۳۶ شرکت به دلیل تخلف به کمیسیون ماده ۱۲ رسیدگی به تخلفات شرکت ها و موسسات حمل و نقل معرفی شد و ۳۰۰ شرکت نیز به کمیسیون ماده ۱۱ رسیدگی به تخلفات رانندگان حمل و نقل جاده‌ای در بخش کالا و مسافر و تعداد ۹۲ شرکت به کمیسیون ماده ۱۴ جهت رسیدگی به تخلفات ناوگان معرفی ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، عملکرد بخش ترانزیت جاده‌ای و ریلی در ۵ ماهه سال ۱۴۰۳ نشان از ترانزیت ۸.۶ میلیون تن کالا دارد که نسبت به ۵ ماهه سال ۱۴۰۲ رشد ...

    |

    جابجایی زائران اربعین با بهره گیری از هفت هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس انجام شد . با پیش‌بینی سفر ۳.۵ میلیون زائر از استان های مختلف به مشهد در دهه پایانی ماه صفر ، باید توجه داشت که تا ۸۵ درصد آنها با خودروی شخصی به خراسان رضوی می آیند .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از رشد حدود ۴۶ درصدی صادرات کالاهای نفتی و غیر نفتی در ...

    |

    نزدیک به ۲۵ درصد زائران مشرف شده ، به میهن بازگشته اند که نشان دهنده اعتماد مردم به اطلاعیه های ستاد اربعین است و جای تقدیر و تشکر دارد . از روز جمعه شرایط برای افزایش موج برگشت وجود دارد و بخش های هوایی ، جاده ای ، ریلی و دریایی در آماده باش کامل قرار دارند .

    |

    نظرات کاربران